گروه شهری: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درخصوص بودجه سال‌جاری شهرداری‌ها و پیشنهادهای مجلس برای افزایش بودجه آنها گفت:

با توجه به اینکه مسئولیت‌های زیادی بر عهده شهرداری‌ها به‌خصوص کلانشهرها قرار دارد، کمیسیون عمران اهتمام خود را بر افزایش منابع شهرداری‌ها در لایحه بودجه سال 90 گذاشت.
نصرالله کمالیان افزود: با توجه به افزایش فعالیت‌های شهرداری تهران در حوزه حمل ونقل عمومی و توسعه فضاهای فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر، این نهادهای مردمی نیازمند اختصاص اعتبارات کافی هستند که می‌بایست از طریق مجلس تعیین و از سوی دولت تامین شود.کمالیان گفت: تلاش شهرداری تهران برای توسعه فضاهای تفریحی و فرهنگی در جنوب تهران نیز بسیار قابل توجه و تقدیر بود؛ چون مناطق جنوبی تهران سال‌ها از این امکانات و خدمات محروم بودند.

وی عملکرد شهرداری تهران در ساخت بزرگ‌ترین بوستان خاورمیانه را بسیار کارشناسانه و مدبرانه دانست و افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی تهران که روزی یکی از شهرهای خوش‌آب و هوا بود و امروز دچار بحران آلودگی هوا و آلودگی صوتی است، احداث چنین فضاهایی از ملزومات بسیار جدی است که خوشبختانه مدیریت شهری این موضوع را درک کرده و در راستای جبران این خلأ گام‌های بزرگی برداشته است.کمالیان افزود: ساخت بوستان ولایت در جنوب تهران نماد عدالت محوری است.

وی گفت: مناطق جنوبی تهران به‌دلیل بافت فشرده، فضایی برای ایجاد چنین مجموعه‌هایی را نداشته، اما طی سال‌های اخیر شاهد افزایش فضاهای فرهنگی و تفریحی در این مناطق بوده‌ایم.
این عضو کمیسیون عمران افزود: گرچه بوستان ولایت تنها پارک مناطق جنوبی نیست اما آن‌راباید بزرگ‌ترین و مجهزترین بوستان جنوب تهران نامید.