دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۸۷ - Sep 18, 2006
بازگشت تابستاني انبوه سازان بورس
017319.jpg
گروه بورس- در حالي كه خودروسازان همچنان صدر جدول تقاضاي تابستاني بورس را در اختيار گرفته اند، انبوه سازان و توليدكنندگان محصولات پتروشيمي نيز خود را به جمع سهام پرطرفدار بازار اضافه كردند.
به گزارش همشهري، با وجود آنكه هنوز يك هفته به پايان تابستان باقي مانده، اما بررسي عملكرد فصل جاري در اين مقطع، به دليل دورماندن آمار موجود از معاملات عمده، بهتر مي تواند بيانگر عملكرد سهامداران خرد در بورس تهران باشد.
آمار دريافتي حاكي است: در طول تابستان امسال ۳۳هزار نفر در صف خريد سهام خودرو ايستاده اند. آنان در مجموع، رقمي معادل يكهزار و ۱۵۰ميليارد ريال را براي خريد سهام ۲۸ شركت خودروسازي پذيرفته شده در بورس تهران پرداخته اند. در اين مدت ۴۰۰ميليون برگه سهم شركت هاي خودروسازي و قطعه سازي در بازار سهام دست به دست شده است.
اين آمار نشان مي دهد، در طول تابستان امسال، بار ديگر انبوه سازان حركتي دوباره را تجربه كرده اند. انبوه سازان بورس پس از طي يك دوره طلايي در طول سال هاي ۸۲ تا ۸۴ به ركود فرو رفتند، اما بار ديگر به دلايل نامعلومي با فشار تقاضا روبه رو شده اند. بر اين اساس در ۳ماه گذشته ۱۳هزار و ۵۰۰ نفر، ۶۷۰ميليارد ريال از نقدينگي خود را براي خريد سهام شركت هاي حاضر در اين گروه پرداخته اند. در اين ميان، توس گستر و سرمايه گذاري مسكن، نيمي از خريداران سهام اين گروه را به خود جذب كرده اند، اما آبادگران، سودآورترين شركت گروه انبوه سازان لقب گرفته است. در تابستان امسال، قيمت سهام شركت آبادگران ۷۳درصد افزايش يافت. قيمت سهام ساختمان ايران هم در اين دوره ۳۸درصد بالا رفت. هيات مديره ساختمان ايران در طول تابستان با تغييري اساسي مواجه شد و حسين عبده تبريزي- مديرعامل پيشين اين شركت و دبيركل سابق بورس تهران- به هيات مديره آن بازگشت و چند چهره سياسي در جمع هيات مديره ساختمان ايران حضور يافتند.
از سوي ديگر هر چند تا ميانه هاي فصل تابستان داروسازان در رده هاي بالاي جدول تقاضا ايستاده بودند، اما روند تقاضا در اواخر فصل كند شد. آمارها نشان مي دهد تا كنون ۹هزار و ۵۰۰ نفر با پرداخت ۴۰۰ميليارد ريال، سهام ۲۷شركت داروسازي را به سبد دارايي هايشان افزوده اند.
در صعود سهام داروسازان در جدول تقاضا، بازارسازي هاي مجموعه تامين اجتماعي را نبايد ناديده گرفت. در گروه داروسازان بورس، بالاترين سود نصيب سهامداران شركت فرآورده هاي تزريقي ايران شد. سود حاصل از رشد قيمت سهام اين شركت در طول تابستان امسال از ۱۱۰درصد فراتر رفت. نكته جالب توجه در آمار عملكرد تابستان بورس در حوزه تقاضا آنكه، در اين مدت فشار تقاضا براي سهام دو گروه معادن و فلزات، همچنان رو به افزايش بوده به طوري كه اگر مجموعه تقاضاهاي موجود براي سهام اين دو گروه را در نظر بگيريم، بايد آنها را به عنوان پرطرفدارترين سهام بورس معرفي كنيم.
تاكنون ۱۸هزار نفر، يكهزار و ۱۰۰ميليارد ريال از نقدينگي خود را براي خريد سهام معادن پرداخته اند و ۱۵هزار و ۵۰۰ نفر هم ۹۷۷ميليارد ريال از سرمايه هاي خود را براي خريد سهام شركت هاي فعال در گروه فلزات اساسي به حساب كارگزاري ها واريز كردند.

ايران خودرو بار ديگر سوم شد
گروه بورس- آمارها نشان مي دهد، رقابت ايران خودرو و پتروشيمي خارك از جدول تقاضا به جدول بزرگان بورس نيز كشيده شده است.
به گزارش همشهري، پس از آن كه پتروشيمي خارك در اوايل شهريور جاي ايران خودرو را در رتبه سوم جدول بزرگان بورس تهران گرفت، حالا بار ديگر ارزش سهام ايران خودرو از پتروشيمي خارك پيش افتاده و اين شركت خودروساز بار ديگر در رتبه سوم بورس تهران ايستاده است.در حال حاضر ارزش بازار سهام ايران خودرو در تابلوي بورس تهران ۱۳ هزار و ۱۵۳ ميليارد ريال تخمين زده مي شود. اين شركت اندكي بيش از چهار درصد كل ارزش هاي موجود در بورس تهران را در خود جمع كرده است.پتروشيمي خارك نيز با ارزش بازاري در حدود ۱۳هزار ميليارد ريال معادل ۹۹/۳ درصد از كل ارزش جاري بورس را به خود اختصاص داده است.طبق آخرين اطلاعات دريافتي، پتروشيمي خارك را حالا بايد چهارمين شركت بزرگ بورس به حساب آورد. در حال حاضر غدير با ارزش بازاري در حدود ۲۰هزار و۶۰۰ ميليارد ريال بزرگترين و سايپا باارزش بازاري معادل ۱۹ هزار و ۵۷۰ ميليارد ريال دومين شركت بزرگ بورس به حساب مي آيند.سرمايه گذاري بازنشستگي هم كه اين روزها صف خريدي طولاني براي آن تشكيل شده در رتبه پنجم اين جدول جاي گرفته است. ارزش بازار اين شركت از ۱۰هزار ميليارد ريال فراتر رفته است.

كاهش شاخص در بورس هاي امارات
ايسنا: بازارهاي مالي امارات هفته جديد را با كاهش شاخص سهام آغاز كردند.
در نخستين روز هفته بازارهاي مالي امارات شاهد كاهش شاخص ها بود. اين در حالي است كه در سه روز پاياني هفته گذشته بورس هاي ابوظبي و دوبي شاهد افزايش شاخص و معاملات بود.
در معاملات روز گذشته در بورس دوبي ۹/۴۱۶ ميليون سهم با ارزش ۳۶۴/۲ ميليارد درهم داد و ستد شد كه شاخص سهام در اين بورس بيش از ۹۷/۱ واحد كاهش و شاخص كل به ۴۲/۴۵۴ واحد رسيد.روزنامه اقتصادي الاتحاد در اين زمينه نوشت: نوسانات در بازارهاي مالي امارات در ۲ماه اخير به شدت افزايش يافته و باعث نگراني و دلهره در بين سرمايه گذاران شده است. همچنين ۸۹/۲۶ درصد از معاملات در بورس دوبي را خارجي ها انجام دادند در حالي كه سرمايه گذاران عرب ۴/۱۶ درصد در روز شنبه دادوستد كردند.

سهام پارسيان امروز عرضه مي شود
گروه بورس- امروز ممكن است بزرگترين داد و ستد تاريخ بورس تهران شكل گيرد.
به گزارش همشهري، در جريان داد و ستدهاي روز جاري گروه ايران خودرو ۸/۲۸ درصد از كل سهام بانك پارسيان را در تالارهاي بورس اوراق بهادار به صورت يك جا عرضه مي كند.ارزش پايه كل سهام عرضه شده حدود ۳۰۰ ميليارد تومان برآورد مي شود. خريدار اين ميزان سهام عملاً مديريت بزرگترين بانك خصوصي ايران را به طور كامل در دست مي گيرد.
هر چند گمانه زني ها درباره خريدار احتمالي از چندي پيش آغاز شده ولي بايد منتظر ماند و ديد چه كسي ۳۰۰ ميليارد تومان نهايي را روي ميز كارگزار فروشنده مي گذارد.

بوعلي ۱۰درصد سهام آهنگري را مي فروشد
گروه بورس: در گرماي بازارعرضه هاي عمده در بورس تهران، سرمايه گذاري بوعلي هم تصميم گرفته وارد گود شود.
به گزارش همشهري، طبق اعلام اداره عمليات و نظارت بر بازار سهام، بر اين اساس، بوعلي ۱۰ درصد سهام آهنگري تراكتورسازي ايران را مي فروشد.سهام قابل عرضه ۴ميليون سهم اعلام شده است.
قرار است اين بلوك سهام ۲۹شهريور ماه در تابلو اصلي بورس تهران عرضه شود. قيمت پايه براي هر سهم آهنگري تراكتورسازي ۵ هزار و ۵۰۰ ريال تعيين شده است.
شرايط فروش، يكجا و نقد اعلام شده و كارگزار فروشنده، شركت كارگزاري مهرآفرين خواهد بود. هر سال در هفته هاي آخر شهريور ماه آن دسته از شركت هاي سرمايه گذاري كه سال مالي آنها شهريور به پايان مي رسد، با جابه جايي در سبد دارايي هاي خود نسبت به شناسايي سود در صورت هاي مالي اقدام مي كنند. حال بايد منتظر ماند و ديد بوعلي از محل فروش سهام آهنگري تراكتورسازي چه ميزان سود براي سهامدارانش كنار خواهد گذاشت.

صف خريد براي سهام سه قلوهاي پتروشيمي
017247.jpg
گروه بورس- متقاضيان سرمايه گذاري، ديروز بيشترين حجم نقدينگي شان را براي خريد سهام سه قلوهاي پتروشيمي كنار گذاشتند.
به گزارش همشهري، روز يكشنبه ارزش كل دستورخريدهاي صادرشده براي سهام سه شركت پتروشيمي اراك و اصفهان و خارك از مرز ۱۳۰ميليارد ريال گذشت.
در اين روز يكهزار و ۵۰۰ نفر در صف خريد سهام دو شركت يادشده ايستادند. در اين ميان پتروشيمي اراك در صدر جدول تقاضاي بورس تهران جاي گرفت. در طول سال هاي ۷۸ تا ۸۰ سه شركت پتروشيمي اراك، اصفهان و خارك در بورس تهران به سه قلوها معروف شده بودند. در آن سال ها حركت سهام اين شركت ها روند منحني شاخص بورس را شكل مي داد. به نظر مي رسد پس از حدود پنج سال، بار ديگر پتروشيمي به جمع قدرت هاي اول بورس تهران بازگشته  است.
پس از سهام پتروشيمي، ديروز بيشترين حجم دستورخريدها براي سهام معادن صادر شد. در اين ميان چادرملو، توسعه معادن و فلزات و گل گهر، بيشترين حجم تقاضا را به خود جلب كردند. در پايان معاملات روز يكشنبه، يكهزار و ۴۰۰ نفر هنوز در صف خريد سهام معادن ايستاده بودند.
اما نكته جالب توجه در جريان مبادلات ديروز آن كه بار ديگر شركت سرمايه گذاري بانك ملي به جدول سهام پرطرفدار بورس بازگشت. اين شركت ظرف سه سال گذشته به شدت ارزش بازار خود را از دست داد، ولي حالا ۷۱۸ نفر در صف خريد ۷ميليون سهم آن ايستاده اند.
ديگر هلدينگ بزرگ بورس تهران يعني شركت سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي هم با صف خريدي يكهزار و ۴۰۰ نفري روبه رو است. به نظر مي رسد حالا زمان آن رسيده كه ديگر هلدينگ بورس يعني غدير هم جاي خود را از جدول فروش ترك كند و بار ديگر به حركت درآيد.

ترسيم منحني هاي صعودي در تالارهاي بورس
017244.jpg
گروه بورس- شاخص هاي بورس تهران يكشنبه هم منحني هايي صعودي را به نمايش گذاشتند.
به گزارش همشهري، ديروز در حالي كه شاخص اصلي عملكرد بورس تهران ۳۵واحد افزايش يافته بود، ساير شاخص هاي نمايانگر روند حركت بازار سهام به گونه اي حركت كردند كه نشان مي داد، فعالان بازار در آستانه انجام «دادوستد بزرگ سال» با اميد بيشتري به تالارهاي مبادلات اوراق بهادار آمده اند. در پايان معاملات ديروز شاخص كل قيمت سهام به رقم ۹ هزار و ۴۴۱ واحد رسيد.
در اين روز شاخص تالار اصلي ۴۲ واحد افزايش يافت و از مرز ۹ هزار و ۲۰۰ واحد گذشت. در تالار فرعي هم شاخص عملكرد ۳/۷ واحد صعود كرد و در مرز ۹ هزار و ۵۰۰ واحد ايستاد.
ديروز در حالي كه شاخص عملكرد سهام صنعتي بورس تهران ۵/۲۸ واحد صعود را به نمايش گذاشته بود، شاخص مالي ۴/۴۴ واحد افزايش يافت. به اين ترتيب شاخص صنعت در سطح ۷ هزار و ۵۴۸ واحد ايستاد و شاخص مالي به رقم ۱۷ هزار و ۵۸۹ واحد رسيد. در گروه هاي صنعتي به جز گروه هاي نرم افزار، راديو و تلويزيون و لاستيك پلاستيك ساير شاخص ها با اركستر شاخص هاي بورس هم نوا بودند. در اين ميان شاخص گروه تصفيه نفت ۳۴۴ واحد افزايش را تجربه كرد. شاخص گروه ساختمان ۴/۲۷واحد، شاخص وسايل نقليه ۵/۱۲ واحد و شاخص معادن ۵ واحد بالا رفت.

تاكيد وزير كار بر واگذاري سريع تر ۸۰ درصد
سهام دولتي به بخش خصوصي
ايرنا- وزير كار و امور اجتماعي گفت: اجرايي شدن سياست هاي كلي اصل ۴۴ قانون اساسي منوط به افزايش توانمندي بخش خصوصي در ابعاد مختلف است.
محمد جهرمي گفت: افزايش توانمندي و ظرفيت مسئوليت پذيري بخش خصوصي گامي اساسي و مهم در اجرايي شدن سياست هاي كلي اصل ۴۴ قانون اساسي است.
وي افزود: مشاركت بيشتر در شركت هاي سهامي عام و ايجاد شركت هاي سرمايه گذاري بزرگ در شهرستان ها مي تواند از جمله مهمترين اقدامات بخش خصوصي در جهت كسب اين توانمندي باشد.
او ارتباط بيشتر با بورس، سرمايه گذاري و پس انداز در اين بازار را از جمله راهكارهاي عملي روند توانمندي بخش خصوصي دانست.
وي گفت: بسياري از پس اندازهاي خرد مي تواند تاثير و نقش مهمي در جهت افزايش توليد و اشتغال در كشور داشته باشد.
وزير كار و امور اجتماعي درباره وظايف دولت براي تحقق ابلاغيه مقام معظم رهبري مبني بر واگذاري ۸۰ درصد از سهام شركت هاي دولتي به بخش خصوصي نيز گفت: دولت بايد هرچه سريع تر واحدهاي قابل واگذاري را به بخش خصوصي واگذار كند.
جهرمي تاكيد كرد: اين واگذاري بايد با قيمت منطقي و نيز رعايت موضوع حفظ و صيانت از نيروهاي شاغل در اين شركت ها همراه باشد.

حذف گواهينامه سپرده، سرعت
انجام معاملات را افزايش مي دهد
ايسنا: حذف گواهينامه سپرده  و تاكيد روي سيستم معاملاتي باعث سرعت انجام معاملات شده و گرفتاري هاي مربوط به تغيير و تحولات در بازار را كاهش مي دهد.
اكبر زرگاني نژاد-كارگزار بورس اوراق بهادار- درباره حذف سيستم كاغذ از معاملات بورس گفت: در گذشته اصل سهم مورد معامله قرار مي گرفت و ورقه سهم به اين خاطر كه به نام خريدار جديد شود، بسيار زمان بر بود و باعث از دست دادن فرصت هاي بازار از سوي سهامداران مي شد، اما پس از مدتي به صورت گواهينامه سپرده درآمد كه باعث صرفه جويي زياد در وقت شد، بنابراين با الكترونيك شدن معاملات نيز اين سيستم مورد توجه سهامداران قرار خواهد گرفت.
زرگاني نژاد با اشاره به اين كه استقبال عمومي  در استفاده از اين سيستم وجود خواهد داشت، اظهار كرد: بايد به اين سمت برويم كه سيستم معاملاتي را از زوايد به دور كنيم.
اين كارگزار بورس اوراق بهادار در پاسخ به اين پرسش كه امكان قطع ارتباط در شبكه بانكي وجود دارد، با اين وجود سهامداران چه كاري بايد انجام دهند؟ گفت: اميدواريم كه اين مشكل به وجود نيايد زماني اين كار صورت مي گيرد كه سيستم از حيث عادي اصلاً آسيب پذير نباشد.
به گفته او بايد به اين سمت برويم كه مشكلي با كاغذ نداشته باشيم، به طور مستقيم سفارش هاي را الكترونيك دريافت كنيم و با توجه به اطلاعات در سيستم، معاملات را انجام دهيم.
زرگاني نژاد درباره زمان استفاده از اين سيستم  و اين كه ارتباطي با شرايط بازار نخواهد داشت، گفت: برنامه ريزي و تفكر خاصي پشت اين تصميم بوده، بنابراين قرار است كه اين سيستم در آينده نزديك مورد استفاده قرار گيرد، بدون توجه به وضعيت بازار پايه كار گذاشته خواهد شد تا معاملات با سرعت، دقت و حجم بيشتري انجام شود.

تغييرات قيمت سهام
درصد نوسان
تغيير قيمت
آخرين قيمت
نام شركت
۰.۱۱-
۱-
۹۲۱
آبسال
۰.۰۷
۷
۹,۷۳۱
آذريت
۰.۴۵
۳۶
۸,۰۵۹
آلومتك
۰.۵-
۵۹-
۱۱,۷۹۱
آلومراد
۱.۲۹
۶۰
۴,۷۲۹
آهنگري تراكتورسازي ايران
۰.۰۹
۷
۷,۵۱۰
افست
۰.۱۷
۱۳
۷,۸۰۷
البرز دارو
۱.۰۲
۲۴
۲,۳۷۳
الكتريك خودرو شرق
۱.۵۱-
۹۸-
۶,۴۰۳
ايران ارقام
۰.۱۴
۴
۲,۹۲۷
ايران خودرو
۱.۷۷-
۱۶۳-
۹,۰۶۵
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۰.۰۷
۱
۱,۳۹۰
بانك اقتصادنوين
۱.۰۸
۱۴
۱,۳۰۸
بانك پارسيان
۰
۰
۲,۰۲۶
بانك كارآفرين
۰
۰
۱,۱۲۴
بسته بندي ايران
۰
۰
۱۲,۸۹۸
بهنوش ايران
۱.۹۹
۳۸
۱,۹۴۴
پارس خودرو
۰.۰۵
۵
۹,۹۳۰
پارس دارو
۱.۸۸-
۵۷-
۲,۹۷۲
پاكسان
۰.۰۵
۷
۱۳,۳۲۳
پتروشيمي آبادان
۱.۷۸
۱۹۰
۱۰,۸۶۱
پتروشيمي اراك
۰.۰۷
۵
۷,۰۹۴
پتروشيمي اصفهان
۰.۰۱
۱
۱۳,۰۴۴
پتروشيمي خارك
۲
۱۶۵
۸,۴۲۴
پتروشيمي فارابي
۱.۴۸
۲۰۱
۱۳,۸۲۲
تامين ماسه ريخته گري
۲
۱۵۵
۷,۹۰۸
تراكتورسازي ايران
۰.۱۴
۴
۲,۷۷۱
تكنوتار
۰.۲۵
۳
۱,۲۰۶
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۱.۹۵
۲۰۸
۱۰,۸۸۳
تولي پرس
۱.۷۶-
۳۳-
۱,۸۴۲
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۱.۷
۲۲۶
۱۳,۵۵۰
توليد سموم علف كش
۰
۰
۹۴۸
توليد محور خودرو
۱.۹۷-
۴۷-
۲,۳۴۴
توليدفروموليبدن كرمان
۰.۳۵-
۹۹-
۲۸,۲۲۸
توليدمواداوليه داروپخش
۰.۱۷
۷
۴,۱۹۴
جام دارو
۰.۸۵
۵۰
۵,۹۲۵
چرخشگر
۰.۴۸-
۷-
۱,۴۳۷
چيني ايران
۳.۵۳
۱۴
۴۱۱
حق تقدم بانك اقتصادنوين
۰.۸۳
۲۵
۳,۰۲۵
حق تقدم سيمان شرق
۲.۹۴-
۱۲-
۳۹۶
حق تقدم كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰.۹۱-
۳۷-
۴,۰۲۲
حق تقدم گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۰.۸۳
۲۰
۲,۴۴۱
حمل و نقل توكا
۰.۲
۲۲
۱۱,۱۱۶
خدمات انفورماتيك
۱.۴۳
۱۰۲
۷,۲۴۵
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۰.۵۶-
۳۵-
۶,۲۱۳
خوراك دام پارس
۱.۹۸-
۸۲-
۴,۰۵۱
داده پردازي ايران
۰.۰۲
۲
۱۰,۶۲۷
داروسازي اسوه
۱.۹۹
۲۹۰
۱۴,۸۳۹
داروسازي جابرابن حيان
۰.۰۳
۲
۶,۸۹۹
داروسازي روزدارو
۱.۹۷
۸۳
۴,۳۰۱
داروسازي سبحان
۰
۰
۱۱,۷۴۰
داروسازي فارابي
۱.۹۹
۸۰
۴,۰۹۶
داروسازي كوثر
۲
۲۶۱
۱۳,۳۴۳
دارويي رازك
۱.۹۸
۹۵
۴,۸۹۰
دارويي لقمان
۰.۰۱-
۱-
۷,۵۸۰
دوده صنعتي پارس
۱.۹۵-
۳۶۱-
۱۸,۱۲۵
ذغال سنگ نگين طبس
۰.۱۸-
۴-
۲,۱۸۹
رايان سايپا
۰
۰
۱,۴۸۳
روغن نباتي ناب
۰.۲۵
۴
۱,۶۰۴
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۰.۷۵-
۸-
۱,۰۵۷
رينگ سازي مشهد
۰.۰۵
۲
۴,۰۵۴
زامياد
۰.۶۲
۱۴
۲,۲۷۹
ساختمان اصفهان
۱.۱-
۳۱-
۲,۷۷۸
سامان گستراصفهان
۰.۲۴
۹
۳,۷۳۷
سايپا
۰.۱۸-
۳-
۱,۶۷۲
سايپاآذين
۰.۰۳-
۱-
۲,۹۹۵
سايپاديزل
۰
۰
۱,۵۰۹
سراميك هاي صنعتي اردكان
۰
۰
۱,۳۱۴
سرما آفرين
۲-
۲۶-
۱,۲۷۴
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰.۲۲
۴
۱,۷۸۹
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰.۷۷
۱۹
۲,۴۹۰
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۰
۰
۱,۵۴۴
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۱.۲۳
۱۰
۸۲۶
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۱.۹۹
۷۴
۳,۷۸۷
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۰
۰
۷۱۴
سرمايه گذاري توسعه ملي
۱.۹۵
۴۷
۲,۴۶۲
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۰.۱۸-
۲-
۱,۱۰۹
سرمايه گذاري سايپا (طيف سايپا )
۲
۴۲
۲,۱۴۲
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري
۰.۰۹-
۱-
۱,۰۹۰
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰
۰
۱,۴۷۱
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰.۰۷-
۱-
۱,۴۱۹
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰.۱-
۱-
۱,۰۰۲
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۰.۶۸
۲۵
۳,۶۸۷
سرمايه گذاري مسكن
۰.۳۹
۴
۱,۰۲۸
سرمايه گذاري ملي ايران
۰.۰۳
۷
۲۰,۱۱۶
سنگ آهن گل گهر
۰
۰
۲۰,۹۸۱
سيمان اصفهان
۰
۰
۶,۷۵۷
سيمان تهران
۰.۳۴
۱۲
۳,۵۱۰
سيمان داراب
۰.۰۴
۲
۴,۷۹۱
سيمان سپاهان
۰.۰۲
۲
۸,۲۴۲
سيمان شاهرود
۰.۰۸
۳
۳,۹۸۰
سيمان شرق
۰.۰۱
۱
۷,۰۱۲
سيمان صوفيان
۰.۵۶
۱۹
۳,۴۱۱
سيمان فارس و خوزستان
۱.۷۵
۷۶
۴,۴۱۱
شاهد
۰.۹۳-
۳۲-
۳,۴۲۳
شكر
۰
۰
۱,۴۶۵
شهد ايران
۰.۹۲-
۱۴-
۱,۵۱۴
شيشه قزوين
۱.۹۴
۲۳
۱,۲۰۷
شيشه و گاز
۰
۰
۳,۷۰۱
شيميايي سينا
۱.۹۵
۳۲
۱,۶۷۱
صنايع آذرآب
۰
۰
۸,۰۰۵
صنايع ريخته گري ايران
۰.۰۳
۲
۷,۴۶۵
صنايع شيميايي ايران
۱.۲۶-
۵۰-
۳,۹۲۷
صنايع كاغذسازي كاوه
۰.۱۸-
۲-
۱,۱۳۱
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۱.۸-
۲۶-
۱,۴۱۵
صنايع لاستيكي سهند
۰.۳۸-
۳-
۷۹۲
صنايع مخابراتي راه دورايران
۰
۰
۲,۶۶۹
صنعتي بهشهر
۱.۹۷
۶۲
۳,۲۰۸
صنعتي دريايي ايران
۰
۰
۴,۴۸۴
فرآورد ه هاي غذايي و قند پيرانشهر
۱.۲۶
۲۵
۲,۰۱۴
فرآورده هاي نسوز آذر
۰.۰۴
۱
۲,۷۸۲
فراورده هاي غذايي و قند تربت جام
۰.۳۱
۳
۹۸۱
فنرسازي خاور
۱.۲-
۲۷-
۲,۲۲۹
فولاد كاويان
۰.۲۶
۴۶
۱۷,۷۱۰
قند اصفهان
۰.۶۳
۲۲
۳,۴۹۸
قند ثابت خراسان
۱.۹۷
۴۹
۲,۵۳۲
قند شيرين خراسان
۰.۹۸
۴۰
۴,۱۱۳
قند هكمتان
۱.۹۸
۱۱۲
۵,۷۵۵
كارتن ايران
۰
۰
۳,۰۴۷
كارخانجات توليدي شيشه دارويي رازي
۱.۹۹
۱۴۸
۷,۵۹۵
كارخانجات داروپخش
۰.۶۵-
۵۴-
۸,۳۰۰
كارخانجات مخابراتي ايران
۰.۶
۹
۱,۵۱۱
كارخانه فارسيت درود
۱.۹۹-
۴۴-
۲,۱۶۷
كاشي اصفهان
۰.۶۹
۹
۱,۳۰۶
كاشي پارس
۰.۵-
۱۱-
۲,۱۷۷
كربن ايران
۱.۹۷
۵۷
۲,۹۵۱
كشت وصنعت پياذر
۱.۹۸
۱۱۰
۵,۶۵۲
كمباين سازي ايران
۱.۲۹
۲۰
۱,۵۷۴
كنتورسازي ايران
۰.۰۴
۲
۴,۵۴۲
كيميدارو
۱.۳-
۲۳-
۱,۷۴۲
گازلوله
۱.۱۲
۱۴
۱,۲۶۴
گروه بهمن
۰.۲۵-
۱۱-
۴,۳۹۶
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۰.۸۵-
۲۶-
۳,۰۱۷
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۲
۹۷
۴,۹۵۴
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۱.۱۹
۴۰
۳,۴۰۷
گلتاش
۰.۲۸
۱۲
۴,۳۶۳
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۰.۰۴-
۱-
۲,۵۵۶
لاستيك دنا
۰.۰۳-
۲-
۵,۸۴۱
لبنيات پاك
۲
۳۴۲
۱۷,۴۴۳
لوله وتجهيزات سديد
۱.۹۴
۲۹
۱,۵۲۲
لوله وماشين سازي ايران
۱.۶۷
۱۹
۱,۱۵۶
ليزينگ ايران
۰.۳-
۳-
۱,۰۱۰
ليزينگ خودروغدير
۰
۰
۱,۸۲۷
مارگارين
۰.۲۲-
۴-
۱,۷۹۰
ماشين سازي نيرومحركه
۱.۶۷
۴۱
۲,۵۰۱
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۱.۹۹
۱۴۱
۷,۲۴۱
معادن منگنز ايران
۱.۹۹
۱۸۶
۹,۵۱۳
معدني املاح ايران
۱.۹۷
۵۲
۲,۶۸۵
معدني دماوند
۰.۰۴
۴
۹,۵۰۳
معدني و صنعتي چادرملو
۰.۸۳
۱۴
۱,۶۹۷
مهركام پارس
۰.۸۱
۲۹
۳,۶۲۱
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۰.۷۲
۱۱
۱,۵۴۷
موتوژن
۲
۲۹۸
۱۵,۲۱۷
نفت بهران
۰.۹
۱۳۵
۱۵,۱۷۴
نفت پارس
۱.۶۶
۷۰
۴,۲۹۲
نورد آلومينيوم
۰.۵۵
۱۰
۱,۸۱۶
نورد قطعات فولادي
۱.۷۷-
۳۸-
۲,۱۱۱
نيرو محركه
۱.۹۴
۴۲
۲,۲۰۹
نيروترانس
۰
۰
۱,۸۸۰
نيروكلر

بـورس
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بورس
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |