دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۸۷ - Sep 18, 2006
براي فريب دادن افراد ثروتمند
اعضاي باند عتيقه جات تقلبي چوپان
دروغگو استخدام كردند
سردار زارعي
017352.jpg
017343.jpg
017346.jpg
017349.jpg
سركرده شبكه مدعي شد؛ پس از شناسايي خريداران ثروتمند ، با نشان دادن 4 سكه واقعي و جلب اعتماد آنها در هنگام قرار سكه هاي تقلبي را به آنها تحويل مي داديم
گروه حوادث مهديه مصطفايي: اعضاي يك باند كه با شناسايي افراد ثروتمند با شيوه فروش سكه هاي عتيقه تقلبي ميليونها تومان كلاهبرداري كرده بودند توسط كارآگاهان پليس استان تهران شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش همشهري، سردار زارعي – فرمانده انتظامي استان تهران- روز گذشته در نشست خبري با اعلام اين خبر گفت: اوايل مرداد ماه مأموران عمليات ويژه پليس استان تهران متوجه فعاليت يك باند قاچاق عتيقه در كرج شدند. به اين ترتيب تيمي از كارآگاهان پليس مأمور تحقيق و رديابي اعضاي شبكه شدند. آنها در بررسي هاي مقدماتي خود دريافتند اعضاي اين شبكه در نخستين مرحله اقدام به شناسايي افراد ثروتمند كرده و پس از نشان دادن تعدادي سكه اصل، آنها را براي خريداري اين سكه ها وسوسه كرده و با آنها قرار مي گذاشتند، اما پس از اينكه مبلغ هنگفتي پول از خريداران ساده لوح دريافت مي كردند، سكه هاي تقلبي را به آنها تحويل مي دادند.
سردار زارعي ادامه داد: مأموران در ادامه تحقيقات خود دريافتند كه اعضاي اين باند در شهرهاي مختلف ازجمله تهران، لرستان و شهرهاي شمالي، اقدام به كلاهبرداري هاي چندميليوني با اين شيوه كرده اند. با شناسايي اعضاي اين باند كه هفت جوان بودند، آنها در عمليات ضربتي پليس در كرج دستگير شدند. فرمانده انتظامي استان تهران در ادامه افزود: در بررسي سوابق متهمان مشخص شد كه آنها داراي چهار فقره سابقه كيفري در زمينه فروش سكه هاي تقلبي هستند. عليرضا سركرده اين شبكه كه هنگام دستگيري توسط چهار محافظ خود تحت مراقبت قرار داشت در تشريح جزئيات فعاليت خود مدعي شد؛پس از شناسايي خريداران ثروتمند سوار بر خودروهاي گرانقيمت به محل قرار مي رفتيم و با نشان دادن 4 سكه واقعي به مشتريان اعتماد آنها را جلب مي كرديم. اما در هنگام قرار اصلي سكه هاي تقلبي را به آنها تحويل مي داديم.
چوپان دروغگو
عليرضا در ادامه بازجويي ها به يكي از ترفندهاي مهم اعضاي باند براي سركيسه كردن طعمه هاي خود اشاره كرد و گفت: با پوشاندن لباس چوپاني به يكي از اعضاي باند، به مشتريان مي گفتيم سكه ها را مرد چوپان پيدا كرده و به اين بهانه آنها را به بيابان مي برديم و پس از اين كه مشتريان با اين ترفند اعتمادشان جلب مي شد اقدام به كلاهبرداري از آنها مي كرديم.
در ادامه بررسي ها مشخص شد كه اعضاي اين باند بعد از هر بار كلاهبرداري محل سكونت و اختفاي خود را تغيير مي دادند تا ردي از آنها به جا نماند. سردار زارعي در ادامه افزود: پس از دستگيري اعضاي اين باند، در بازرسي از مخفيگاه آنها تعداد 3650 سكه تقلبي، چند دستگاه خودرو مدل بالا، تعداد 90 قطعه اسكناس دوهزار توماني جعلي، تعدادي سنگ ياقوت با وزن هاي مختلف، ده ها عدد سكه منقش به پرنده و تصوير انسان و سلاطين ايراني كشف شد.
گفت وگو با سركرده باند
چند سال داري؟
- 32 سال
چطور وارد اين شبكه شدي؟
- حدود 8 ماه قبل وقتي تمام زندگي ام را از دست دادم و همسرم به خاطر بدهكاري فراواني كه داشتم از من طلاق گرفت، وارد اين كار شدم. يك روز يكي از كارگرانم پيش من آمد و به من گفت چون آدم زرنگي هستم مي توانم از اين كار درآمد خوبي داشته باشم. من هم كه تصميم داشتم همسرم را برگردانم، گول خوردم.
چطور سركرده باند شدي؟
-سه ماه از فعاليتم مي گذشت كه به توافق اعضاي شبكه، به خاطر قدرت بدني زيادم به عنوان سركرده باند انتخاب شدم.
قبلا كارت چه بود؟
- توليدي رنگ داشتم
حالا اگر همسر سابقت ماجرا را بفهمد، چه اتفاقي مي افتد؟
- ديگر هرگز برنمي گردد.
سكه هاي تقلبي را از كجا آوردي؟
-آنها را با يك دستگاه ضرب كرديم.
چقدر به دست آوردي؟
-نمي دانم.
پولها را چه كار كردي؟
- آنها را براي بازگرداندن همسرم پس انداز مي كردم.

كشف جسد كودك 7 ماهه در جوي آب
گروه حوادث- گرفتگي جوي آب راز مرگ دردناك كودك را فاش كرد.
ساعت 14 روز گذشته، مردي از اهالي لواسان با مشاهده گرفتگي جوي آب در اطراف منزلش به  قصد بازكردن راه  آب با لوله اي زباله هاي جمع شده در جوي را به جلو هل داد كه ناگهان با پخش  شدن زباله هاي درون جوي آب، تصوير دلخراشي در مقابل چشمانش نقش بست.
محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران بزرگ روز گذشته با اعلام اين خبر گفت، جسد پسر بچه 7 ماهه در جوي آب در ميان زباله ها قرار گرفته بود و وضعيت جسد نشان مي داد كه چند روزي از مرگ دردناك اين پسر بچه مي گذرد. وي در ادامه افزود: بررسي اوليه از جسد اين نوزاد نشان مي دهد كه وي بايد در اثر خفگي در آب جان سپرده باشد ولي در هر حال تحقيقات پليس براي شناسايي هويت كودك و كشف علت اصلي مرگ دردناك وي ادامه خواهد يافت.  

سقوط مرگبار از سورتمه پارك
گروه حوادث- عصر روز شنبه پسر 25 ساله اي از بالاي دستگاه تفريحي پارك بسيج سقوط كرده و جان باخت.
ساعت 23 و 20 دقيقه روز بيست و پنجم شهريور، جوان 25 ساله اي به نام مهدي به همراه سه نفر از دوستانش براي تفريح به پارك بسيج در اتوبان افسريه رفت اما وي در حالي كه سوار بر وسيله بازي سورتمه شده بود، در هنگام چرخش دستگاه از بالا به پايين پرتاب شد. با حضور عوامل اورژانس تهران در محل، مجروح به بيمارستان بعثت انتقال يافت ولي در اثر شدت جراحات جان باخت.
محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني فرماندهي پليس تهران بزرگ ضمن تأييد اين خبر گفت: علت حادثه هنوز مشخص نشده است، ولي تحقيقات اوليه نشان مي دهد كه مهدي زماني كه در ارتفاع 11 متري قرار داشت به زمين پرتاب شده و سرانجام پس از چهار ساعت تلاش پزشكي در بيمارستان فوت كرده است.

حمله خونين مردان مسلح به يك طلافروشي
گروه حوادث- چهار سارق مسلح بعد از بستن خياباني در منطقه فردوسيه شهريار پس از سرقت از يك طلافروشي، مرد همسايه را به قتل رساندند.
خيابان در دست سارقان مسلح
ساعت 19 و 20 دقيقه روز شنبه چهار مرد مسلح درحالي كه سه اسلحه كلاشينكف و كلت كمري در دست داشتند، سوار بر موتورسيكلت مقابل طلافروشي فردوسيه شهريار توقف كردند. در يك لحظه دو مرد مسلح به سرعت از موتورسيكلت پياده شده و بيرون در طلافروشي به نگهباني ايستادند و دو نفر ديگر با سرعت خود را به داخل مغازه رسانده و بدون درنگ با شليك گلوله اي به كتف مرد طلافروش او را مجروح كردند، مرد طلافروش خون آلود در گوشه اي از مغازه بر روي زمين افتاد.
سارقان قصد جمع آوري طلاجات را داشتند كه اهالي با شنيدن صداي تيراندازي به محل حادثه آمدند، با تجمع مردم در مقابل در طلافروشي، درگيري بين سارقان مسلح كه مأموريت پشتيباني سارقان اصلي را داشتند با مردم ايجاد شد.
يكي از اهالي محل به نام اصغر كه در آن منطقه قنادي داشت در حالي  كه شاهد مجروح شدن مرد طلافروش بود با برداشتن يك آجر به سوي سارقان مسلح رفت تا آنان را خلع سلاح كرده و مالك طلافروشي را نجات دهد. اما حركت اين مرد سرانجامي جز شليك گلوله از سوي سارقان بي رحم و قتل مرد قناد نداشت. مردان مسلح بعد از جمع آوري طلاجات داخل ويترين درحالي كه شاهدان را با اسلحه هايشان تهديد مي كردند از محل گريختند.
روز گذشته سردار زارعي فرمانده انتظامي استان تهران ضمن اعلام اين خبر به همشهري گفت: چهره نگاري اين چهار سارق مسلح توسط شاهدان صورت گرفته و رديابي هاي پليس براي دستگيري آنان آغاز شده است و آنها به زودي دستگير خواهند شد.

بازسازي صحنه جنايت اينترنتي
گروه حوادث- صبح ديروز پسر جواني كه در پي آشنايي اينترنتي با دختري ارتباط برقرار كرده و براي پنهان ماندن راز آشنايي با اين دختر وي را به قتل رسانده بود، صحنه جنايت را بازسازي كرد.
به گزارش همشهري، بعد از ظهر يكي از روزهاي اواسط مرداد ماه پيرمرد كشاورزي هنگامي كه به سمت زمين هاي كشاورزي خود در اطراف رودخانه زاينده رود اصفهان بازمي گشت، متوجه جسد دختر جواني زير آلاچيقي شد كه با درختان انگور براي استراحت خود ساخته بود. مرد كشاورز به سرعت با پليس 110 تماس گرفت و دقايقي بعد عوامل انتظامي در صحنه حاضر شدند.
با حضور قاضي محمدرضا محمدي – بازپرس شعبه 5 دادسراي عمومي و انقلاب اصفهان – مشخص شد جسد متعلق به دختر 28 ساله اي بوده كه هيچ مدرك شناسايي از وي وجود نداشت. از آن جايي كه به رغم وجود آثارخفگي و چندين ضربه محكم در سر و گردن دختر جوان هيچ اثري از درگيري وجود نداشت، اين فرضيه كه زن جوان، با رضايت خود به محل جنايت كشانده شده باشد قوت گرفت. بررسي ها نشان مي داد كه قتل بين ساعات 12 تا 15 اتفاق افتاده باشد، در كنار آلاچيق نيز ردي از لاستيك موتور سيكلت ديده مي شد. با دستور بازپرس محمدي جسد ناشناس به پزشكي قانوني اصفهان منتقل و در آن جا مشخص شد وي داراي جنين 7 ماهه اي بوده است.
شناسايي جسد
عامل جنايت واقعه را براي بازپرس توضيح مي دهد

017355.jpg
با گذشت 48 ساعت از وقوع قتل، دو مرد جوان در سردخانه پزشكي قانوني، جسد دختر جوان را كه به گفته آنها خواهرشان بوده و دو روز قبل از خانه خارج شده است را شناسايي كردند. با مشخص شدن هويت دختر جوان در بررسي هاي پليسي مشخص شد كه وي با پسر جواني ارتباط اينترنتي داشته است و با او چت مي كرده است. در بازرسي پرينت تلفن خانه  زن جوان نيز مشخص شد فرد ناشناس روز حادثه با وي تماس گرفته است، شناسايي تماس گيرنده مهمترين سرنخ براي كشف راز جنايت بود. در حالي كه بررسي ها نشان مي داد، تماس گيرنده جواني به نام محمد است كه از طريق تلفن منزل پدري اش با مقتول تماس گرفته است. كارآگاهان تحقيقات گسترده اي را در اين خصوص شروع كردند، در بازرسي از اتاق اين جوان مدركي مربوط به مقتوله پيدا شد كه به طرز ماهرانه اي در كفش  كوهنوردي پنهان شده بود. به اين ترتيب كارآگاهان پليس با يافتن آدرس محل كار وي آنجا را به محاصره درآوردند و لحظاتي بعد وي را در حالي كه بهت زده بود دستگير كردند كه وي در بازجويي ها به قتل دختر جوان اعتراف كرد و تنها انگيزه خود را ترس از فاش شدن ارتباطش با دختر جوان عنوان كرد.

بازسازي صحنه قتل
صبح ديروز قاضي محمدرضا محمدي به اتفاق محمد براي بازسازي صحنه قتل به محل كشف جسد رفتند. در جريان بازسازي صحنه، محمد به بازپرس ويژه قتل گفت: حدود هشت ماه پيش با دختري جوان از طريق اينترنت آشنا شدم تا اينكه چندي قبل متوجه شدم او باردار است، بنابراين نقشه قتل او را طراحي كردم و او را با موتور به محل جنايت آورده و به قتل رساندم. بازپرس پرونده پس از شنيدن اعترافات پسر جوان و بازسازي صحنه وي را با قرار بازداشت به زندان فرستاد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |