دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۸۷ - Sep 18, 2006
نتيجه انتقال اضطراري معلمان اين هفته اعلام مي شود
معاون برنامه ريزي و توسعه مديريت وزارت آموزش و پرورش گفت: نتيجه انتقال اضطراري معلمان در اين هفته اعلام مي شود.
محمدرضا محدث خراساني افزود: تقاضاي نقل و انتقال معلمان در ارديبهشت ماه انجام مي شود و بعد از زمان تعيين شده، ديگر هيچ درخواستي پذيرفته نيست، اما براي آن دسته از فرهنگياني كه به دلايل مختلف در زمان اصلي انتقال نتوانستند ثبت نام كنند، انتقال اضطراري در نظر گرفته شده است.
وي اظهار داشت: به عنوان مثال همسر يك فرهنگي در ارگان دولتي مشغول به كار است و در تيرماه منتقل مي شود كه زمان درخواست نقل و انتقال فرهنگيان به پايان رسيده است. از سويي شهرهاي مبدأ و مقصد با نقل و انتقال فرهنگي موافق هستند كه در اين حالت اين موارد در نقل و انتقال اضطراري بررسي مي شود.
محدث خراساني افزود: كميسيون رسيدگي به نقل و انتقالات اضطراري، اين تقاضاها را هفته گذشته گرفته است و در اين هفته نتيجه انتقال اضطراري فرهنگيان اعلام مي شود.
معاون برنامه ريزي و توسعه مديريت وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال تعداد ۱۶ هزار و ۷۵ فرهنگي درخواست انتقال كردند كه با انتقال ۹ هزار و ۷۳۵ فرهنگي موافقت شد.
وي اضافه كرد: شهر تهران، خراسان رضوي و اصفهان بيشترين درخواست انتقال و شهرستان هاي استان تهران، خوزستان و خراسان شمالي بيشترين خروجي فرهنگيان را داشتند.

۲۰۰ هزار مقرري بگير صندوق بيمه بيكاري
تا پايان سال شاغل مي شوند
گروه اجتماعي - پيش بيني مي شود تا پايان سال 200 هزار مقرري بگير از طريق اشتغال مجدد مقرري بگيران بيمه بيكاري از محل اعتبارات بانك رفاه مشغول به كار شوند.
داوود مددي مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي در گردهمايي مشترك وزارت كار و امور اجتماعي با سازمان تأمين اجتماعي گفت: هم اكنون مقرري بيمه بيكاري از 6 تا 50 ماه پرداخت مي شود و افراد داراي 6 تا 24 ماه سابقه پرداخت حق بيمه و مجرد 6 ماه و افراد متاهل 12 ماه مقرري بيمه بيكاري و افراد داراي 241 ماه سابقه پرداخت حق بيمه و متاهل 50 ماه حق بيمه بيكاري دريافت مي كنند.
مددي با مقايسه شرايط پرداخت بيمه بيكاري ميان كشورهاي مختلف و ايران، اظهار كرد: اتريش با دريافت 2/2 درصد حق بيمه 3 تا 6 ماه مقرري بيمه بيكاري، فرانسه با دريافت 6 درصد از 45 روز تا 3 ماه و آلمان با 1/4 درصد حق بيمه 4 تا 12 ماه مقرري بيمه بيكاري پرداخت مي كنند؛ اين در حاليست كه در كشور ما با 3 درصد حق بيمه 6 تا 50 ماه مقرري بيمه بيكاري پرداخت مي شود.
مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي با اشاره به روند منابع و مصارف صندوق سازمان تأمين اجتماعي افزود: در سال 66، منابع صندوق بيكاري 415 ميليون تومان و در سال 67 دو ميليارد و 61 ميليون تومان بوده است و همواره با كسري منابع نسبت به مصارف مواجه بوده ايم.
وي خاطرنشان كرد: همچنين از سال 81 تا 84 به طور متوالي و مستمر با افزايش مصارف نسبت به منابع مواجه بوديم چنانچه در مجموع 234 ميليارد تومان كسري اين صندوق است.
به گفته مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي، در سال 84 يك ميليون و 175 هزار نفر در قالب صندوق بيمه بيكاري مقرري بگير شدند. وي در ادامه بيان كرد: علت 78 درصد خروج مقرري بگيران بيمه بيكاري در سال 84 اتمام مدت استحقاق بوده است و 17 درصد به دليل اشتغال مجدد مقرري شان قطع شده همچنين 50 درصد نيز بازنشسته و يا از كار افتاده تلقي شدند، بر اين اساس اغلب مقرري بگيران نسبت به اشتغال مجدد اقدام نمي كنند.
مددي با بيان اينكه براساس مصوبه جديد هيات دولت، شرايط اشتغال مجدد مقرري بگيران بيمه بيكاري با استفاده از تسهيلات بانكي فراهم شده است اظهار كرد: در سال 70 به ازاي هر 74 نفر پرداخت كننده حق بيمه بيكاري، يك نفر مقرري بيمه بيكاري دريافت مي كرد؛ اين در حاليست كه در سال 83 اين رقم به 39 نفر در مقابل يك نفر و در سال 84 به 43 نفر در مقابل يك نفر تغيير پيدا كرده است.
مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي در ادامه با اشاره به تهديدهاي صندوق بيمه بيكاري افزود: احتمال تمديد قانون تنظيم بخشي از مقررات تشكيلات نوسازي صنايع، تحت پوشش قرار گرفتن كارگران قراردادي و افزايش تعداد بيكاران به دليل تعطيلي برخي از كارگاههاي داراي بحران، از جمله تهديدهاي پيش روي صندوق بيكاري است. وزير كار نيز در اين نشست گفت: 5/18ميليون نيروي كار غيردولتي در كشور وجود دارد كه 7 ميليون و 200 هزار نفر آنها تحت پوشش سازمان تأمين اجتماعي قرار دارند و پيش بيني مي شود كه 5/4 ميليون نفر نيروي كار جديد تا پايان برنامه چهارم توسعه به اين جمعيت افزوده شود.
جهرمي با اشاره به كاهش پرونده هاي اختلافي ميان كارگران و كارفرمايان پس از تشكيل كميته هاي سازش اظهار كرد: تأمين معيشت كارگران با هر نوع قراردادي بايد در جهت حفظ سرمايه انساني مورد توجه قرار گيرد. وي با بيان اين كه در راستاي تكميل طرحهاي بزرگ نيمه كاره نيازهاي اعتباري مشخص شود، تصريح كرد: تكميل اين طرح ها منجر به ايجاد 550 هزار فرصت شغلي مي شود.

طرح كارت هوشمند درمان به صورت آزمايشي
017280.jpg
ايسنا: معاون اقتصادي و برنامه ريزي سازمان تأمين اجتماعي اعلام كرد: طرح كارت هوشمند درمان امسال در سطح درمان مستقيم به صورت آزمايشي در مراكز ملكي سازمان اجرا مي شود.
حسين قديم افزود: با توجه به ضرورت ارائه خدمات الكترونيك كارت هوشمند درمان براي بيمه شدگان مطرح شد و تيم هاي مطالعه به منظور شفاف سازي و ارائه اطلاعات دقيق فعال شدند و مجموعه ظرفيت IT كشور و شركت هاي فعال در زمينه خدمات الكترونيك جمع آوري و همچنين از تجارب ساير كشورهاي اروپايي نيز استفاده شد. به گفته معاون اقتصادي و برنامه ريزي سازمان تامين اجتماعي هم اكنون بخشي از نرم افزارهاي مورد نياز داروخانه ها و مراكز اسناد پزشكي تهيه شده است و اين نرم افزارها در برخي از بيمارستان هاي ملكي به صورت آزمايشي فعال شده اند.
وي با بيان اين كه اين طرح پس از بيمارستان هاي ملكي به مراكز درماني خصوصي و دولتي تعميم مي يابد، گفت: استفاده غيره از دفترچه هاي بيمه درمان و سوء استفاده هاي احتمالي از جمله مشكلات موجود در خصوص دفترچه هاي بيمه درمان است.
قديم اظهار كرد: همچنين در صورت توليد كارت هوشمند درمان، با متمركز شدن اطلاعات نوع بيماري ها و درمان هاي تجويز شده براي بيمه شدگان امكان سياستگذاري و تصميم گيري صحيح فراهم مي شود و از اين طريق مي توان نسبت به ايجاد كلينيك هاي تخصصي در مناطق مختلف بر اساس اپيدمي بيماري اقدام كرد. معاون اقتصادي و برنامه ريزي سازمان تامين اجتماعي اعلام كرد: در مراحل بعدي اين كارت به عنوان كارت هويت بيمه شدگان محسوب شده و امكان دريافت و پرداخت مالي از طريق اين كارت و ارائه خدمات تفريحي فراهم مي شود. وي تأكيد كرد: صدور كارت هوشمند 15 تا 20 درصد يعني حدود يكهزار ميليارد تومان در كاهش هزينه هاي سازمان تامين اجتماعي مؤثر است 

پرداخت بن نقدي۱۲۰ هزار توماني مستمري بگيران
در دو مرحله
گروه اجتماعي - مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي مبلغ بن امسال بازنشستگان و مستمري بگيران را 120 هزار تومان اعلام كرد و گفت: با نظر كانون هاي بازنشستگان ، از اين پس اين مبلغ به صورت نقدي پرداخت مي شود.
داوود مددي افزود: از اين مبلغ 600 هزار ريال تا ماه مبارك رمضان و باقيمانده تا دهه مبارك فجر پرداخت مي شود. وي در مورد بدهي هاي دولت به سازمان تأمين اجتماعي گفت: طبق برنامه چهارم توسعه، اين بدهي ها بايد تا پايان برنامه به صورت كامل پرداخت شود. مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي از تلاش اين سازمان براي كاهش ميزان شكايات بيمه شدگان و مستمري بگيران خبر داد و گفت: براي اين منظور فرهنگسازي و قانونمندي هر چه بيشتر را پيگيري مي كنيم. گفتني است سازمان تأمين اجتماعي نخستين صندوق بيمه و بازنشستگي در كشور است كه از چند سال پيش ارائه كمك هاي غير نقدي به بازنشستگان را آغاز و تا كنون روش هاي متفاوتي براي ارائه اين كمكها، تجربه كرده است

مهلت ثبت نام سومين كنفرانس بين المللي
روابط عمومي تمديد شد
گروه اجتماعي- مهلت ثبت نام سومين كنفرانس بين المللي روابط عمومي تا۳۰ مهر تمديد شد. سومين كنفرانس بين المللي روابط عمومي تهران در تاريخ 25 و 26 آبان ماه 1385 در محل مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار مي شود و مهلت ثبت نام متقاضيان شركت تا۳۰ مهرماه سال جاري تمديد شد. كارشناسان و مديران روابط عمومي سازمان ها و نهادها مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به نشاني اينترنتي www.icpr.ir مراجعه و يا با شماره  تلفن هاي 4 و 88328123 - 88315270 تماس حاصل نمايند.

توقف عمليات جمع آوري معتادان در طرح نجات
017277.jpg
ايسنا: مديركل بهزيستي استان تهران اعلام كرد: اردوگاه شفق بر اساس توافق تا اول خرداد ماه براي اجراي طرح نجات - جمع آوري ضربتي معتادان خياباني- در اختيار نيروي انتظامي بود؛ ولي بر خلاف تعهد تا كنون اين مركز تحويل بهزيستي نشده و عمليات جمع آوري معتادان در طرح نجات متوقف شده است.
محمد نفريه افزود: در مدت 3 ماه اجراي طرح نجات، 570 معتاد خياباني جمع آوري شد و از آنجا كه نيروي انتظامي قادر به ساماندهي اين معتادان نبود، سازمان بهزيستي معتادان را به مراكز سرپايي DIC براي درمان هاي نگهدارنده و شهرستان هاي محل زندگي جهت ادامه درمان سرپايي ارجاع داد.
وي تصريح كرد: از خرداد ماه اين طرح متوقف شده است و تنها 10 تا 15 معتاد رسوبي در مركز نگهداري مي شوند.
نفريه اظهار كرد: بر اساس تفاهمنامه صورت گرفته ميان سازمان بهزيستي و نيروي انتظامي مقرر شده بود تمام هزينه ها بر عهده نيروي انتظامي باشد كه اين امر به طور كامل محقق نشد و بخشي از هزينه از سوي بهزيستي تأمين شد.
به گفته وي با اين حال نيروي انتظامي، براي تحويل دادن مركز شفق به سازمان بهزيستي هزينه اي كه براي اجراي اين طرح صرف كرده را مطالبه مي كند.
مديركل بهزيستي استان تهران خاطرنشان كرد: بهزيستي مي توانست در مدت سه ماه از خرداد ماه كه طرح متوقف شده است، 300 تا 400 معتاد را براي درمان بستري و سرپايي به اين اردوگاه منتقل كند؛ چنانچه پيش از اجراي طرح نجات، در مدت 4 ماه 380 معتاد براي درمان وارد اين مركز شده  بودند.
به گفته نفريه هم اكنون نيروي انتظامي حتي از پذيرش معتادان خود معرف به مركز شفق خودداري مي كند.
وي يادآور شد: در قالب طرح نجات تنها به معتادان جمع آوري شده بدون توجه به اقدامات مددكاري و روانشناسي مناسب متادون ارائه مي شد.
نفريه در پايان تأكيد كرد: سازمان بهزيستي با طرح ضربتي جمع آوري معتادان خياباني به صورتي كه در مركز شفق اجرا شد، موافق نيست و در صورت استمرار اين طرح به همين صورت از ادامه همكاري انصراف مي دهد.

خريد و فروش محصولات شركت هاي هرمي
قاچاق كالا محسوب مي شود
گروه اجتماعي- بازپرس شعبه اول دادسراي مبارزه با قاچاق كالا و ارز (ناحيه 24) گفت: خريد و فروش محصولات شركت هاي هرمي به عنوان قاچاق كالا محسوب مي شود.
قاضي محمدزاده افزود: پس از كشف محصولات غيرقانوني شركت هاي هرمي از قبيل ساعت، طلا، نقره، جواهرات و غيره، جهت اظهار نظر تخصصي به بانك مركزي ارسال خواهد شد. وي تصريح كرد: نظريه بانك مركزي پس از اخذ، جهت اعمال بندهاي الف و ب ماده 2 قانون نحوه اعمال تعزيرات حكومتي به گمرك ارجاع و گمرك هم مؤظف به اظهارنظر ظرف مدت 5 روز مي باشد.
بازپرس شعبه اول دادسراي ناحيه 24 خاطر نشان كرد: اگر ارزش ريالي كالاهاي مكشوفه شركت هاي هرمي زير 10 ميليون ريال باشد، مشمول اعمال بند الف ماده 2 قانون نحوه اعمال تعزيرات حكومتي شده وكالاي مورد نظر به نفع دولت ضبط خواهد شد. وي ادامه داد: در غير اين صورت اگر ارزش ريالي كالاهاي مكشوفه بالاي 10 ميليون ريال باشد، متهمان دستگير و به پرداخت 10 برابر ارزش اعلامي از سوي بانك مركزي محكوم خواهند شد.
قاضي محمدزاده با هشدار به كساني كه با اطلاع از مجازات هاي در نظر گرفته شده در اين خصوص، اقدام به خريد و فروش اين محصولات مي كنند، گفت: براساس استعلامات انجام شده از مراجع ذيربط (بانك مركزي) ميزان طلاي موجود در هر سكه، كمتر از يك گرم است. وي تأكيد كرد: با كساني كه در شركت هاي هرمي فعاليت مي كنند، طبق بند ز ماده واحده طرح الحاق يك بند به يك تبصره به ماده يك قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادي كشور مصوب 1369 مجلس شوراي اسلامي، برخورد قانوني خواهد شد.
محمدزاده، تأسيس، قبول نمايندگي و عضوگيري در بنگاه، مؤسسه، شركت  يا گروه به منظور كسب درآمد ناشي از افزايش اعضا به نحوي كه اعضاي جديد جهت كسب منفعت، افراد ديگري را جذب كنند و تداوم توسعه شبكه انساني را از موارد قيد شده در اين بند عنوان كرد. محمدزاده بار ديگر از مجازات تعيين شده براي فعالان غيرقانوني شركت هاي هرمي ياد كرد و گفت: مرتكب، علاوه بر رد مال، به تحمل حبس از 6 ماه الي سه سال و پرداخت جزاي نقدي معادل 2 برابر اموال كسب شده از اين طريق محكوم خواهد شد.

بهزيستي مجاز به صدور مجوز مراكز مشاوره نيست
فارس: عضو شوراي مركزي سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور گفت: ارائه مجوز به روانشناسان براي ارائه خدمات مشاوره اي از سوي سازمان بهزيستي و ديگر سازمانها كاري غيرقانوني است.
علي فتحي آشتياني در نشست خبري در خصوص اختلاف ميان قوانين موجود در خصوص فعاليت كاري سازمان بهزيستي و سازمان نظام روانشناسي و وجود اختلافات قانوني برگزار شد، با اعلام اين مطلب، افزود: هدف از ايجاد سازمان نظام روانشناسي تلاش براي ارتقاي سطح دانش روانپزشكي در جامعه، حمايت از حقوق مراجعان به روانشناسان و حمايت از حقوق روانشناسان در زمان بروز حوادث بوده است.
وي ادامه داد: اگر اين سه هدف را مورد توجه قرار دهيم و در عين حال به وضع سازمان نظام پزشكي نگاهي بياندازيم كه اين سازمان هم در همه حال جوابگوي تمام تخلفات انجام شده از سوي پزشكان كشور است به اين نتيجه مي رسيم كه تنها سازمان و مرجع قانوني براي ارائه مجوز به روانشناسان سازمان نظام روانشناسي و مددكاري است كه مي تواند پاسخگوي نيازهاي اين قشر از جامعه و همچنين جامعه هدف باشد.

نيكوكاران استان تهران شش و نيم ميليارد ريال
به جشن عاطفه ها كمك كردند
017274.jpg
گروه اجتماعي- ستاد احسان و نيكوكاري كميته امداد امام خميني اعلام كرد بر اساس آمار اوليه، به منظور كمك به دانش آموزان نيازمند، نيكوكاران استان تهران تاكنون بيش از شش و نيم يليارد ريال كمك هاي نقدي و غيرنقدي به جشن عاطفه ها اهدا كرده اند.
بر اساس اين گزارش، در چند استان، تفكيك كمك هاي غيرنقدي همچنان در حال انجام است و تاكنون در برخي از استان ها ميزان نهايي كمك هاي مردمي مشخص شده است و در برخي استان ها نيز كمك هاي نقدي و غيرنقدي در حال جمع بندي است.
به منظور توزيع سريع هدايا بين دانش آموزان محروم و مورد شناسايي آموزش وپرورش، 70درصد از كمك هاي جمع آوري شده در اختيار وزارت آموزش وپرورش قرار گرفته و 30درصد باقيمانده هدايا نيز حداكثر تا پايان شهريورماه به دانش آموزان تحت حمايت اين نهاد تقديم مي گردد.

داروي جديد ايراني براي بيماران هپاتيت
امسال به بازار مي آيد
فارس: مديركل نظارت بر دارو وزارت بهداشت اعلام كرد: داروي پگاسيس (يا پگيتداينترفرون) كه مخصوص درمان بيماران هپاتيت مقاوم به داروهاي ديگر است در كشور توليد شده و تا آخر امسال وارد بازار مي شود.
محمدرضا فاضلي افزود: داروي پگاسيس جزو داروهاي نو تركيب بيولوژيك است كه فقط چند كشور محدود مي توانند اين داروها را در دنيا توليد كنند و اكنون ايران نيز جزو معدود سازندگان اين داروهاي خاص است.
وي ادامه داد: قبل از اين نيز چند نمونه از داروهاي نوتركيب بيولوژيك در كشور توليد شده كه شامل اينترفرون آلفاي ايراني و GCSF بود، امسال هم دو داروي ديگر به نامهاي اينترفرون بتا one A كه براي بيماران ام اس كاربرد دارد و داروي اريتروپوئتين كه براي بيماران كليوي كاربرد دارد، وارد بازار شد، ضمن اين كه داروي ديگري به نام اينترفرون بتا one B كه براي بيماران ام اس كاربرد دارد در دست بررسي براي ساخت در كشور است و تا چند سال آينده مي توانيم بسياري از اين داروها را در كشور توليد كنيم كه هم صرفه جويي ارزي خوبي به همراه دارد و هم افتخاري براي كشور ماست.
وي گفت: اين دارو نيز كه با نام پگاسيس در بازار معروف است براي بيماران مبتلا به هپاتيت كاربرد دارد كه به علت مسائل ژنتيكي نوع هپاتيت آنها نسبت به داروهاي معمولي اين بيماري مقاوم است و به داروهاي موجود در بازار جواب نمي دهند، اين دارو كه به صورت آمپول بسيار گران قيمت است. هر آمپول وارداتي آن 270 هزار تومان قيمت دارد در حالي كه با توليد آن در داخل كشور مي توانيم اين دارو را حداقل 50 درصد ارزان تر نسبت به داروي خارجي به بيماران عرضه كنيم.

پرداخت بن نقدي۱۲۰ هزار توماني
مستمري بگيران
در دو مرحله
گروه اجتماعي - مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي مبلغ بن امسال بازنشستگان و مستمري بگيران را 120 هزار تومان اعلام كرد و گفت: با نظر كانون هاي بازنشستگان ، از اين پس اين مبلغ به صورت نقدي پرداخت مي شود.
داوود مددي افزود: از اين مبلغ 600 هزار ريال تا ماه مبارك رمضان و باقيمانده تا دهه مبارك فجر پرداخت مي شود. وي در مورد بدهي هاي دولت به سازمان تأمين اجتماعي گفت: طبق برنامه چهارم توسعه، اين بدهي ها بايد تا پايان برنامه به صورت كامل پرداخت شود. مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي از تلاش اين سازمان براي كاهش ميزان شكايات بيمه شدگان و مستمري بگيران خبر داد و گفت: براي اين منظور فرهنگسازي و قانونمندي هر چه بيشتر را پيگيري مي كنيم. گفتني است سازمان تأمين اجتماعي نخستين صندوق بيمه و بازنشستگي در كشور است كه از چند سال پيش ارائه كمك هاي غير نقدي به بازنشستگان را آغاز و تا كنون روش هاي متفاوتي براي ارائه اين كمكها، تجربه كرده است.

مهلت ثبت نام سومين كنفرانس بين المللي
روابط عمومي تمديد شد
گروه اجتماعي- مهلت ثبت نام سومين كنفرانس بين المللي روابط عمومي تا۳۰ مهر تمديد شد. سومين كنفرانس بين المللي روابط عمومي تهران در تاريخ 25 و 26 آبان ماه 1385 در محل مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار مي شود و مهلت ثبت نام متقاضيان شركت تا۳۰ مهرماه سال جاري تمديد شد. كارشناسان و مديران روابط عمومي سازمان ها و نهادها مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به نشاني اينترنتي www.icpr.ir مراجعه و يا با شماره  تلفن هاي 4 و 88328123 - 88315270 تماس حاصل نمايند.

پاسخ
نياز به پله برقي ندارد
روابط عمومي و بين الملل شهرداري تهران در پاسخ به پيام درج شده در ستون با مردم همشهري مورخ 16/6/85 تحت عنوان پله برقي نصب كنيد ، توضيح داده است: در مورد تجهيز ايستگاه آزادي به پله برقي، لازم به يادآوري است كه ارتفاع ورودي اين ايستگاه تا سكو بسيار كم بوده و نياز به پله برقي ندارد ولي در اكثر ايستگاه ها كه اين ارتفاع بيشتر مي باشد، پله برقي نصب گرديده است.
آبياري سه گانه
روابط عمومي شهرداري منطقه 3 تهران، در پاسخ به پيام درج شده در ستون با مردم همشهري مورخ 18/5/85 با عنوان تقاضا از شهرداري منطقه 3، توضيح داده است: آبياري فضاي سبز واقع در خروجي اتوبان مدرس به صدر به وسيله شيلنگ و با آب چاه و در صورت نياز به وسيله تانكر در محل انجام مي گيرد .
ميسر نمي باشد
روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق شمال شرقي تهران در پاسخ به پيام درج شده در ستون با مردم همشهري مورخ 25/4/85 تحت عنوان برق ضعيف توضيح داده است: به آگاهي اهالي محترم سعدآباد تجريش مي رساند با توجه به اينكه در محدوده جعفرآباد و سعدآباد، خيابان و كوچه هاي انشعابي متعددي وجود دارد، امكان بررسي و رسيدگي دقيق ميسر نمي باشد. خواهشمند است آدرس دقيق مورد نظر را به واحد ارتباطات مردمي به شماره تلفن 88842363 اعلام نمايند تا پيگيري لازم به عمل آيد.

با مردم
سعادت آباد در دام توسعه ناموزون
سعادت آباد تهران به سرعت در حال گسترش است و بيش از هر چيز شاهد ساخت بي رويه مراكز تجاري در اين محله مي باشيم. در حالي كه نياز مردم بيشتر مراكز فرهنگي- ورزشي است كه اميدواريم، شهرداري توجه بيشتري به اين نياز اساسي داشته باشد.
عليرضا تيموري- تهران
تشنه ميان دو رود
@ روستاي سياهپوش از توابع بخش طارم سفلي در استان قزوين در حالي كه بين دو رودخانه بزرگ شاهرود و قزل اوزن قرار گرفته، از داشتن آب آشاميدني وآب كشاورزي مورد نياز محروم مي باشد. همچنين ويراني هاي ناشي از زلزله سال 1369 هنوز در اين جامعه به طور كامل ترميم نشده است. اين روستا پيش از وقوع زلزله داراي شعبه بانك بود، اما حالا بانك هم ندارد.
نصرالله كشاورز- روستاي سياهپوش- طارم سفلي
سازمان سنجش خبر نداشت؟!
@ متولد سال 1365 و دانشجوي دانشگاه آزاد هستم. امسال در كنكورشركت كردم و در آزمون سراسري پذيرفته شدم. هنگامي كه براي ثبت نام به اداره وظيفه عمومي مراجعه كردم، تا نامه بگيرم. اما، اعلام شد كه اين مجوز لغو شده است. آيا سازمان سنجش نبايد به نحوي در جريان لغو مجوز قرار مي گرفت تا متقاضيان، از همان ابتدا در آزمون سراسري شركت نكنند؟!
مهدي عسلي- تهران
دست ما كوتاه و...
توزيع شير خشكي كه پيش از اين با يارانه به مبلغ۱۵۰۰ تومان خريداري مي كرديم، مدتي قطع شد و حال كه دوباره توزيع آن آغاز شده به قيمت 4900 تومان عرضه مي كنند، با وزارت بهداشت تماس گرفتم، گفتند كه مصوبه هيأت دولت است و كاري نمي شود كرد. در حالي كه تهيه شير خشك با اين قيمت براي اقشار كم درآمد جامعه واقعاً مشكل است و بايد تسهيلاتي فراهم شود. چراكه در غير اين صورت دست ما كوتاه و خرما بر نخيل خواهد بود.
آقاي پور كشاورز- تهران
هم جريمه، هم كار فرهنگي
@ تعقيب و جريمه موتورسواران، در بندرعباس كه اين روزها شدت يافته، تنها يكسوي طرح جلوگيري از تخلف است، سوي ديگر كار فرهنگي و آگاهي رساني به موتورسواران مي باشد كه هنوز در مورد مقررات اطلاعات لازم را ندارند.
محمد- ب- بندرعباس
محله بدون آمبولانس
9 /6 /85 در منطقه سرآسياب ملارد، به علت نبود آمبولانس و امكانات پزشكي يك جوان 23 ساله ورزشكار كه دچار حادثه شده بود، به علت دير رسيدن به بيمارستان جان خود را از دست داد. تقاضا مي شود براي اين منطقه نيز امكانات لازم در نظر گرفته شود.
آقاي بيگدلي- كرج
فرزندانم را استخدام نمي كنند
سه فرزند پسر من كه طبق ضوابط وظيفه عمومي به دليل وزن و قد كمتر از حد نرمال از خدمت وظيفه معاف شده اند، اكنون به دليل درج عبارت معافيت پزشكي در هيچ سازمان و مؤسسه دولتي و يا غير دولتي استخدام نمي شوند. پيشنهاد مي كنم براي حل اين مشكل، راه حلي به كار گرفته شود.
فريدون باقري- تهران
طرح يك طرفه نتيجه بخش نبود
يك طرفه كردن خيابان مولوي نه تنها مشكل ترافيك سنگين را برطرف نكرده، بلكه باعث صرف وقت و هزينه بيشتر براي شهروندان شده است. بهتر است در صورت امكان طرح به همان حالت قبلي برگردانده شود و يا با كار كارشناسي طرح بهتري به اجرا درآيد.
آقاي مرندي- تهران
تقاضاي ايجاد دوربرگردان
به علت ايجاد ترافيك بيش از حد و مشكلات براي مردم محل در تقاطع خيابان اشرفي اصفهاني و سازمان آب، از شهرداري منطقه درخواست مي كنيم جهت كاستن از بار ترافيكي اين محل، در اين مسير دوربرگردان ايجاد كنند.
آقاي يوسفي- تهران
گلايه مستمري بگيران تأمين اجتماعي
مستمري بگيري هستم كه حداقل حقوق را از تأمين اجتماعي دريافت مي كنم، در حالي كه تأكيد بر اين است كه تمامي مستمري بگيران اعم از كشوري ولشكري و تأمين اجتماعي از حقوق برابر بهره مند باشند. هنوز دريافتي مستمري بگيران تأمين اجتماعي 150 هزار تومان است.
خانم محمدي- تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |