پیشرفت علم و دانش به کمک بشر آمده تا بتواند با کمک راهکارهایی از برخی بیماری‌ها مثل آلزایمر خلاص شود. اینجاست که مدیران و کارشناسان تلاش می‌کنند این یافته‌ها را در اختیار شهروندان قرار دهند تا معلوماتشان را افزایش و راهکار مناسب را برگزینند؛ مثل اتفاق خوبی که‌ در محله باغ خزانه افتاده است.

به گزارش همشهری آنلاین، به همت مسئولان اداره سلامت شهرداری منطقه۱۷، دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای ویژه در مساجد محله باغ خزانه برگزار می‌شود که موضوع آن آشنایی با بیماری آلزایمر و زوال عقل و شناخت راه‌ها و روش‌های پیشگیرانه و درمانی برای گروه سالمندان است. کارشناسان اداره سلامت این شهرداری عقیده دارند اگر سالمندان محله باغ خزانه به طور منظم و مستمر در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند، دیگر دچار آلزایمر و زوال عقل نمی‌شوند، چراکه متخصصان و کارشناسان باتجربه‌ای در مساجد حضور دارند که وظیفه‌شان کمک به بهبود وضعیت سلامت سالمندان و جلوگیری از بیماری‌های شایع این دوران است.

اکنون کارگاه آموزشی اداره سلامت شهرداری منطقه۱۷ در تمامی مساجد محله باغ خزانه راه‌اندازی شده و کارشناسان اداره سلامت و متخصصان علم تغذیه و روان‌شناسی در ساعات تعیین‌شده حضور دارند و در خصوص علائم و نشانه‌های بیماری آلزایمر، علت بیماری، درمان بیماری و همچنین توجه به تغذیه سالم، کنترل کلسترول، جلوگیری از چاقی، مصرف امگا۳ و ماهی، ورزش کردن و موارد دیگر توضیحاتی ارائه می‌کنند.

کارگاه‌های آموزشی چگونگی پیشگیری و درمان آلزایمر  ویژه سالمندان به‌صورت مستمر از ساعت ۱۰ صبح تا اذان ظهر در همه مساجد محله باغ خزانه برگزار و حضور ساکنان دیگر نیز تا زمان برپایی این دوره‌ها در محله‌های دیگر منطقه۱۷ بلامانع است.