مراحل ساخت فاز یک خط۱۰ مترو از امروز در محدوده ایستگاه دریاچه چیتگر آغاز شد و تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترک میان شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای ایجاد خط۱۰مترو تهران به امضا رسید.

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: شهردار منطقه۲۲ که در مراسم انعقاد تفاهم نامه حضور داشت درباره ویژگی‌های این خط گفت: «صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای ساخت خط۱۰ مترو تهران به امضا رسید. حفره ورود دستگاه «تی. بی. ام» در محدوده ایستگاه دریاچه حفر شده و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این خط مترو در دو فاز ساخته و به بهره‌برداری خواهد رسید.»

«وحیدرضا انارکی» افزود: «مساحت اجرای این طرح در فاز نخست بیش از ۵کیلومتر خواهد بود که از ایستگاه وردآورد آغاز و تا میدان کتاب ادامه می‌یابد. در این فاز ۵ ایستگاه به نام‌های وردآورد، دریاچه، اتریش، کوهسار و میدان کتاب ایجاد می‌شود که برآورد اعتبارات مورد نیاز این خط مترو بر پایه سال مالی امسال، ۵۴هزار میلیارد تومان است.»

خط۱۰ مترو تهران از جمله خطوط جدید مترو تهران و ۴۳ کیلومتر است و ۳۵ ایستگاه دارد. این خط از محدوده قنات کوثر در تقاطع بزرگراه‌های شهید زین‌الدین و شهید باقری آغاز و در نهایت به ایستگاه وردآورد در خط ۵ مترو تهران می‌رسد.

خط ۱۰ مترو تهران مناطق یک تا ۵ و ۲۲را پوشش می‌دهد و با ساخت آن، کمربند حمل و نقل غرب به شرق تهران تکمیل می‌شود.

برچسب‌ها