بزرگراه‌های غربی‌ترین منطقه پایتخت با اجرای طرح تحول نگهداشت شهری نونوار می‌شود.

همشهری آنلاین‌ - ثریا روزبهانی: «وحیدرضا محمدی» شهردار منطقه۲۲ از رسیدگی ویژه به حاشیه بزرگراه‌های این محدوده از تهران در قالب اجرای طرح تحول نگهداشت شهر خبر می‌دهد و می‌گوید: «بیش از ۶۰ کیلومتر شبکه بزرگراهی در این منطقه وجود دارد که می‌توان به بزرگراه‌های شهید همدانی، آزادگان، شهید خرازی و همچنین ۲آزادراه تهران‌ـ کرج و تهران ‌ـ شمال در این محدوده اشاره کرد. معابری که ورودی و خروجی ۱۱ استان غربی و شمالی کشور به پایتخت محسوب می‌شود. در همین راستا اغلب بزرگراه‌های این منطقه‌ها فرا منطقه یا فرا استانی است و روزانه حجم قابل توجهی خودرو در آن‌ تردد می‌کند. از این‌رو  به رسیدگی و توجه نیاز دارد.»

رسیدگی به بزرگراه‌ها

او درباره اجرای طرح نگهداشت در بزرگراه‌های منطقه۲۲ می‌گوید: «در همین راستا نظافت و شست‌وشوی حاشیه بزرگراه‌ها به شکل مداوم از سوی معاونت خدمات شهری انجام می‌شود، همچنین اجرای طرح تحول نگهداشت شهر در بزرگراه‌ها کمک به سزایی به ساماندهی فضای سبز حاشیه‌ای بزرگراه‌ها و همچنین رسیدگی به علائم ترافیکی می‌کند. در این طرح نهرها به وسعت چندین کیلومتر لایروبی و عملیات مرمت و تعویض جدول‌ها هم به دلیل بارش کم باران با توجه به این فصل از سال عملیاتی می‌شود.»

شهردار منطقه۲۲ به موضوع فضای سبز حاشیه بزرگراه‌های این منطقه نیز می‌پردازد و می‌افزاید: «یکی از مشکلات فضاهای سبز پایتخت موضوع کم‌آبی است و باتوجه به اینکه در حاشیه بزرگراه‌ها فضای سبز وجود دارد، لوله‌کشی برای آبیاری فضای سبز و مدیریت مصرف در دستور کار مدیران شهری قرار گرفته است.»

برچسب‌ها