هفته‌نامه‌ی دوچرخه: گوش‌دادن مهم است؛ کرونا، خانه‌نشینیِ گاه و بی‌گاه والدین و تعطیلی مدرسه‌ها در دو سال گذشته یادمان آورد که باید گوش‌دادن بلد باشیم.

فرهنگ‌سرای فردوس در برنامه‌ی مشاوره‌ی مجازی «خانواده‌ی پایدار»، به ارائه‌ی «گوش‌دادن فعال» می‌پردازد. به‌ گزارش روابط‌عمومی مراکز فرهنگی‌هنری منطقه‌ی ۵، برنامه‌ی مشاوره‌ی مجازی باعنوان «خانواده‌ی پایدار» که به ارائه‌ی تکنیک گوش‌دادن فعال می‌پردازد، با حضور «مژگان سادات اسماعیل‌زاده»، روان‌شناس و مشاور خانواده با شعار محوری «روی خط زندگی» از سوی فرهنگ‌سرای فردوس در بستر فضای مجازی منتشر شده است.

گوش‌دادن فعال یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که فرد باید به‌طور مناسبی در تعامل با افراد، به کار بگیرد مخصوصاً زمانی که آن‌ها به‌خاطر مسئله‌ای در تلاش برای اثبات خود هستند. تحقیقات به‌طور مداوم نشان داده که گوش‌دادن فعال همانند یک کارشناس حل و فصل مناقشات عمل می‌کند و راهی مسالمت‌آمیز برای حل اختلافات بسیار مهم است. این مهارت مذاکرات حساس و بحرانی را نیز در برمی‌گیرد. علاقه‌مندان برای مشاهده‌ی این مشاوره‌ی مجازی می‌توانند به صفحه‌ی اینستاگرام فرهنگ‌سرای فردوس به نشانی ferdosfarhangsara@ مراجعه کنند.