تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۸

پلیس آفریقای جنوبی می‌گوید دی ان ای موجود روی یک آبنبات سر نخ تازه‌ای برای دستگیری سارقان فراهم کرد.

دستگیری سارقان با آبنبات

ژوهانسبورگ: این آبنبات که مقداری از آن توسط یکی از سارقان خورده شده بود، توسط ماموران تجسس پلیس پیدا شد و آنها توانستند دی ان ای روی آن را شناسایی کنند.

دوربین مخفی مغازه‌ای که سارقان صندوق آن را خالی کردند تصاویر این سرقت را ضبط کرده و نشان می‌دهد که یکی از سارقان درحین تهدید صندوقدار، یک آبنبات از روی میز بر‌می دارد و آن را می‌خورد. پلیس پس از دستگیری این سارق در خانه‌اش متوجه شد که او به شدت به آبنبات علاقه‌مند است و مقداری زیادی آبنبات در خانه نگهداری می‌کند. 

زندان برای مادر خودخواه

فیلادلفیا: مادری که پسر 7 ساله خود را مجبور کرده بود تکدی‌گری کند به زندان محکوم شد. این مادر 51 ساله که سابقه سرقت دارد،  از پسرش خواست به مردم بگوید برای سفر خانواده‌ فقیرش به پول نیاز دارد.

این پسر هم به همین بهانه توانست 69‌دلار کمک مردمی جمع کند. اما دادگاه این مادر خلافکار را به 23 ماه حبس و پرداخت 2 هزار دلار جریمه محکوم کرد. او در دادگاه گفت قصد نداشته به کسی آسیب بزند و می‌خواهد برای این کار عذر خواهی کند.

با این حال قاضی اعلام کرده است که این زن باید علاوه بر گذراندن دوران محکومیت،  در کلاس‌های بچه‌داری هم شرکت کند. همچنین این زن باید برای اینکه بتواند دوباره سرپرستی فرزند خود را به دست بگیرد، سلامت روانی و جسمی خود از نظر معتاد نبودن را به اثبات برساند. در فهرست مجازات‌های این زن، مشارکت اجباری درکارهای عام‌المنفعه نیز به چشم می‌خورد.

تعقیب سارقان با خودروی سنگین

فلوریدا: گروهی از آتش‌نشانان اخیرا به جای شرکت در عملیات اطفای حریق در عملیات پلیسی حضور پیدا کردند. این گروه از آتش‌نشانان در حال بازگشت از ماموریت به مقر خود بودند که 2 مرد قوی‌هیکل را مشاهده کردند که ماسک به صورت داشتند. این 2 مرد به سرعت  از ساختمان خارج شدند  و به سمت یک خودروی سفید رنگ مسابقه‌ای  دویدند.

ماموران آتش‌نشانی هم با مشاهده این صحنه خودرو را تعقیب کردند تا سر انجام این وسیله نقلیه از جاده منحرف و پس از برخورد با چند درخت در حاشیه جاده متوقف شد. ماموران آتش‌نشانی پس از دستگیری مجرمان گفتند: ماشین‌های سنگین ما برای تعقیب و گریز ساخته نشده‌اند و نمی‌توانند یک خودروی مدرن را تعقیب کنند اما هدف ما کمک به پلیس برای دستگیری مجرمانی بود که احتمالا خلاف بزرگی مرتکب شده بودند.

روان‌شناسی رنگ خودرو

لندن: تحقیقات نشان می‌دهد که انتخاب رنگ خودرو با روحیه و شخصیت افراد در ارتباط است. به گفته محققان آن دسته از افرادی که به رنگ سبز به عنوان رنگ خودروشان علاقه‌مند هستند، بسیار مثبت اندیشند و انسان‌های به روز و مدرن، رنگ آبی تیره را برای خودروی خود  انتخاب می‌کنند. قرمز نیز شخصیت خونگرم و پر جنب و جوش رانندگان را نشان می‌دهد.

کارشناسان می گویند آنهایی که با خودروی زردرنگ رانندگی می‌کنند خیلی سرحالند و شخصیت آنها مانند روز‌های آفتابی  داغ و سوزان است.  البته کارشناسان می‌گویند آنهایی که رنگ زرد و قرمز را برای خودروی خود انتخاب می‌کنند،  نسبت به سایرین اعتماد به نفس کمتری دارند.

به گفته روان‌شناسان رنگ مشکی نماد غرور و قدرت راننده خودروست و البته انسان‌های افسرده‌تر این رنگ را انتخاب می‌کنند.  رنگ سفید نیز رنگ تعادل به شمار می‌آید.