شهردار منطقه ۲ در آیین بهره‌برداری از پروژه‌ها و تأثیر آنها در منطقه گفت: «برای رسیدن به استانداردهای جهانی در حوزه زیست‌محیطی باید از الگوهایی در کلانشهرهای دنیا بهره‌برد.

شهرداری تهران راهبردهای منظمی را در حوزه زیست‌محیطی و توسعه فضاهای عمومی در منطقه ۲ هدف‌گذاری کرده است. پروژه‌های پارک حشرات و خزندگان غول‌پیکر ‌ـ پروژه‌ای مشارکتی واقع در میدان بهرود با هدف ایجاد فضای فراغتی و آشنایی بازدیدکنندگان با مهم‌ترین‌ گونه‌های حشرات و عجایب آنها در زمینی به مساحت ۸هزار و ۶۰۰ ‌مترمربع طراحی و ساخته شده است که با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری رسید.» کشت‌پور، در بخش دیگری از صحبت‌های خود به افتتاح مرکز تخصصی بازیابی پسماند خشک اشاره کرد و افزود: «این مرکز دارای خط‌پردازش و تفکیک پسماند خشک به‌صورت مکانیزه است که با قابلیت ۵۰ تن پسماند ورودی به‌صورت نیمه‌مکانیزه طی فرایند تخصصی پسماند خشک را جداسازی و بسته‌بندی می‌کنند. این مرکز در زمینی به مساحت ۲هزار و ۵۰۰ ‌مترمربع و زیربنای ۲هزار و۲۰۰مترمربع احداث شده است.»

بهره‌برداری از خوددریافت پسماند خشک شهروند شعبه بهرود نمونه دیگر از طرح‌های حمایت از زیست‌محیط است و شهردار منطقه ۲ درباره استفاده شهروندان از آن گفت: «شهروندان با این دستگاه می‌توانند با قرار دادن بطری‌های پلاستیکی، شیشه‌ای و فلزی ضمن مشارکت در تفکیک پسماند با دریافت فیش از دستگاه از خدمات آن بهره‌مند شوند. توسعه فضاهای عمومی و حمایت از الگوهای زیست‌محیطی ازچشم‌اندازهای مهم شهرداری بوده و اکنون در چشم‌انداز آینده تقویت و بسترسازی برای رشد آن مهم است و آنچه در این مسیر نمی‌توان نادیده گرفت همکاری و مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری و حضور در کارگاه‌های شهروندی برای آشنایی با پروژه‌های زیست‌محیطی منطقه است.»