خبر > سال تحصیلی جدید آغاز شده و می‌خواهیم نامه‌ی خبرهای مهر را باز کنیم.

  • پرسش مهر

هم‌زمان با آغاز سال تحصيلي 98-97، رئيس جمهوري اسلامي ايران، حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني، پرسش مهر امسال را به اين صورت مطرح كرد: «سؤال مهر امسال همين است که پارسال چه مهارت‌هايي را در مدرسه آموختيد و امسال چه انتظاراتي در اين زمينه داريد؟ دانش‌آموزان پاسخ دهند که چه کسي و کدام معلم بيش‌تر به آن‌ها در زمينه‌ي مهارت‌آموزي کمک کرد و به نظر آن‌ها کدام مهارت‌ها بيش‌تر براي آينده‌ي زندگي آن‌ها مفيد بوده و به کار مي‌آيد و مهم است؟»

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، روحاني در مراسم بازگشايي مدارس در دبيرستان دخترانه‌ي نمونه‌ي دولتي عترت در منطقه‌ي 9 تهران، پرسش مهر را با دانش‌آموزان درميان گذاشت و تأكيد كرد: «آموزش و پرورش بايد در عمل به جامعه نشان دهد بين مرد و زن تفاوتي وجود ندارد.»

رئيس‌جمهوري هم‌چنين گفت: «مدرسه اگر نتواند دانش‌آموزان را با تاريخ قرن‌هاي گذشته کشور آشنا کند و يا نتواند آنان را به دنياي امروز متصل کرده و ارتباط دانش‌آموزان را با جهان آينده برقرار کند، نتوانسته به‌خوبي از عهده‌ي وظايف خود برآيد.»

 

 

  • شهردار تهران در روز اول مهر

سيدمحمدعلي افشاني، شهردار تهران هم روز اول مهر در مدرسه‌ي استثنايي «جبار باغچه‌بان» در ميدان سيدجمال‌الدين اسدآبادي حضور يافت و ضمن نواختن زنگ آغاز سال تحصيلي جديد گفت: «اميدوارم آموزش و پرورش، افرادي را براي جامعه تربيت کند که پرسشگر و محقق باشند. آموزش و پرورش درست، آن است که دانش‌آموزان را براي زيست آينده تربيت کند.»

 

 

  • تا 1400 با همين كتاب‌ها

سيد محمد بطحايي، وزير آموزش و پرورش نيز در آغاز سال تحصيلي اعلام كرد كه كتاب‌هاي درسي تا سال 1400 تغيير نمي‌كنند. يعني تا سه سال ديگر، كتاب‌ها همين است كه دارد تدريس مي‌شود. خيالتان راحت!