تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱

گروه موسیقی پروشات، اولین گروه راک و بلوز نوجوان در ایران است. این گروه با سرپرستی گشسب‌بانو بحرینی ۱۶ ساله و گشتاسب بحرینی، ۱۷ ساله اولین آلبوم خود را منتشر کردند؛ آلبومی متفاوت برای کودک، نوجوان و حتی بزرگ‌سالان!

به همين مناسبت با آن‌ها به گفت‌وگو مي‌نشينيم.

 

  • چه سبک موسیقی كار مي‌كنيد و مخاطب اصلي آهنگ‌هايتان چه كساني هستند؟

گشتاسب: سبک ما راک و جَز است. مخاطب اصلي آلبوم «دنیای کارتون‌ها» هم  نوجوان‌ها هستند، با اشاره به شخصیت‌های کارتونی محبوب، مخاطب را به انسان دوستی، حفظ طبیعت و شادی دعوت می‌کند.

 

  • چی شد که به فکر تشکیل چنین گروهی افتادید؟

گشسب‌بانو: من و برادرم به موسيقي علاقه‌ي خاصی داشتیم و حرف هم‌دیگر را درک می‌کردیم. به همین دلیل به فکر تشکیل گروه افتادیم.

 

  • چرا اسم پروشات را انتخاب کردید؟

گشتاسب: پروشات به معنی پر از شادی است، اسم اصیل ایرانی است. به‌دلیل پرانرژی‌بودن موسیقی‌مان این اسم را انتخاب کردیم.

 

  • و هريك از شما چه مسئولیتی را در گروه برعهده دارید؟

گشسب‌بانو: ساخت قطعات و ترانه حاصل  هم‌فکری من و برادرم است، خواننده‌ي گروه گشتاسب است و صداي پس‌زمينه (بك‌وُكال) برعهده‌ي من است.

نواختن سازهای گیتار الکتریک، و پیانو برعهده‌ي برادرم و نوازندگی سازهای گیتار بیس و کنترباس برعهده‌ي من است. اگر نیاز به نوازنده‌ی مهمان داشته باشیم، نوازنده‌های نوجوان را دعوت می‌کنیم.

 

  • کمی از فعالیت‌هایتان برای آینده بگويید؟

گشتاسب: اجراهایی در فرهنگ‌سراها و مكان‌هاي فرهنگي ديگر مشوق ما برای ادامه‌ي كار بود و در حال حاضر به فکر برنامه‌ریزی روی اجراهای این آلبوم و کارهای آلبوم بعدي هستیم.

 

  • به نظر شما موسیقی چه تأثیری در زندگی دارد؟

گشسب بانو: موسیقی براي  قوه‌ی تخیل بسیار مؤثر است. هرکسی با موسیقی مورد علاقه‌اش می‌تواند انرژی بگیرد، شاد یا غمگین شود.

 

نگین سردارنژاد،17 ساله

خبرنگار افتخاری از تهران