ترجمه ی عباس تربن: چه‌کار کنیم که روز بهتری داشته باشیم و بیش‌ترین استفاده را از وقت و انرژی‌مان ببریم؟ در این مطلب، چهار پیشنهاد پایه‌ای به تو می‌دهیم که می‌تواند روزت را بسازد و در پایان، لبخند رضایت بر لبت بنشاند.

عكس: افسانه عليرضايي

 

  • به شروعت دقت كن

وقتی روزت را بی‌حوصله و با حال بد شروع می‌کنی، این خطر را می‌پذیری که وارد مازِ فکرهای منفی و مارپیچِ اتفاق‌های ناخوشایند شوی.

به این ترتیب هرچه پیش‌تر می‌روی، همه‌چیز در طول روز می‌تواند بد و بدتر شود! اگر دوست نداری در چنین وضعیتی گرفتار شوی، سعی کن روزت را به‌شکل مناسب و آرامش‌بخشی شروع کنی؛ چه‌طور؟ مثلاً با گرفتن یک دوش چند دقیقه‌ای.

بین نظافت، تمیزی و پاکی اخلاقی، یک‌جور ارتباط نمادین هست که می‌تواند از نظر روحی حس بهتری در تو ایجاد کند. گذشته از این، دوش صبحگاهی حالت را بهتر می‌کند و موجب می‌شود خلاقانه‌تر عمل کنی.

صبحانه را هم فراموش نکن که از دل‌ضعفه نمیری! وقتی خوب غذا نمی‌خوری، بدخلق می‌شوی؛ حتی اگر خودت متوجه‌ا‌‌ش نشوی!

 

  • اول؛ کارهای مهم‌تر

اگر چند کار مختلف برای انجام‌دادن داری، اول سراغ آن‌هایی برو که مهم‌ترند. آن‌دسته از کارهایی هم که به روابط انسانی مربوط می‌شود و باید با پیگیری از آدم‌های دیگر به‌انجام برسد، در اولویت قرار بده.

هر کاری می‌کنی، فقط جلوی تلویزیون ولو نشو و بی‌هدف در اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی که روی موبایلت داری چرخ نزن. از جایت بلند شو و کاری را شروع کن!

 

  • چرت سر ظهر

اگر فرصت و امکانش را داری، ظهرها (یا هروقت که مغزت دیگر کار نمی‌کند و حسابی خسته شده‌ای) چرت کوتاهی بزن. چرت‌زدن، یادگیری را افزایش می‌دهد و موجب می‌شود تصمیم‌های بهتری بگیری و افکار منفی‌ات هم پالایش می‌شوند.

یادت باشد بهترین چرت يا خواب، خوابي است که زیر ۴۵دقیقه باشد یا حداقل ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه. خوابي که مدت آن بین این دو برش زمانی باشد، تو را دچار احساس گیجی می‌کند.

 

  • ورزش عصرگاهی

برخلاف تصور بیش‌تر مردم ،که فکر می‌کنند صبح‌ها بهترین زمان برای ورزش است، زمان مناسب برای ورزش شش تا هشت عصر است.

در این موقع روز، حرارت بدنت بالا می‌رود و بهترین زمان برای انجام حرکات کششی و انعطافی است. این‌کار موجب می‌شود انرژی‌ات هم تخلیه شود و در گردش‌های بی‌هدف در اینترنت، سر از سایت‌های نامناسب درنیاوری.

ورزش‌کردن و تحرک‌ داشتن در طول روز موجب می‌شود كه شب نیز خواب بهتری داشته باشي.