تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰

خبر > کتاب‌های صوتی برای کسانی که به‌هر دلیل نمی‌توانند کتاب بخوانند، چه افراد کم‌بینا و نابینا و چه افرادی که فرصت و امکان خواندن ندارند، خیلی مفیدند.

شايد برگزاري جشنواره‌ي كتاب‌هاي صوتي پاسخي باشد براي نياز به اين كتاب‌ها. فراخوان شرکت در سومین جشنواره‌ي تولید کتاب‌های صوتی برای کودکان، نوجوانان و نابینایان را فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری منتشر كرده است.

به گزارش روابط‌عمومی فرهنگ‌سرای عطار، هم‌زمان با آغاز بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، صادق کرمیان، مدیر فرهنگی‌هنری منطقه‌ي ۱۰ تهران و رییس اين فرهنگ‌سرا با اعلام این خبر گفت:

«فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری با همکاری اداره‌ي امور کتاب‌خانه‌ها و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانیِ سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران، پنجمين جشنواره‌ي مجازی کتاب‌خوانی و سومين جشنواره‌ي كتاب هاي صوتي كودكان و نوجوانان را با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، معرفی کتاب‌های مناسب گروه کودک و نوجوان، ترویج فرهنگ مهربانی و نوع‌دوستی با توجه به داوطلب‌بودن شرکت‌کنندگان در تولید کتاب برای کودکان نابینا، اهمیت و توجه به قصه‌های شفاهی و گردآوری آن‌ها و افزایش منابع کتاب‌خانه‌ي صوتی کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند.»

به گفته‌ي كرميان، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سايت جشنواره به نشانی اینترنتیwww.ketabkhanimajazi.ir و با انتخاب یک یا چند کتاب از میان کتاب‌های معرفی‌شده و بلندخوانی آن در محیطی مناسب، فایل ضبط‌شده‌ي خود را براي شركت در جشنواره بفرستند. مهلت شركت در اين دوره‌ي جشنواره از 30 خرداد 95 شروع مي‌شود و تا شش‌ماه ادامه دارد.