اسکیت‌سواری خودش کلی قانون دارد. مثلاً در سایت باشگاه آموزش ترافیک می‌خوانیم که موقع اسکیت‌سواری باید لوازم ایمنی کافی داشته باشیم.

کنترل سرعت خیلی مهم است و حتماً باید از سمت راست مسیر حركت كنیم و این‌كه سبقت از عابران، دوچرخه‌سواران و اسکیت‌بازان دیگر از سمت چپ انجام می‌شود.

باشگاه آموزش ترافیك هم یك مؤسسه‌ی مردم‌نهاد است كه به‌كار فرهنگ‌سازی ترافیك در بین شهروندان به‌خصوص كودكان و نوجوانان مشغول است و هم اكنون دوهزار عضو دارد. اعضای این باشگاه می‌توانند با مباحث ترافیكی آشنا شوند.

رضا تبریزی، مدیر سایت باشگاه آموزش ترافیك درباره‌ی كار این باشگاه می‌گوید: «این باشگاه، كار آموزش كودكان و نوجوانان را در پارك‌های ترافیك بر عهده دارد و مدرسه‌ی ترافیك و آموزش مداوم به كودكان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های این باشگاه است.»

او می‌گوید: «باشگاه آموزش ترافیك، از سال ۹۲ شروع به كار كرده است. این باشگاه، برای ساختن شهر ایمن و حل مشكلات شهروندی و آلودگی هوا و آلودگی صوتی فعالیت خود را آغاز كرده است. هدف اصلی این باشگاه ایجاد فرصت برای خانواده‌ها و كودكان برای بهره‌گیری از آموزش ایمنی و ترافیك است. بخشی از آموزش‌ها از راه دور انجام می‌شود  و باشگاه، بسته‌های آموزشی برای كودكان و نوجوانان می‌فرستد.»                                    

تبریزی درباره‌ی مدرسه‌ی ترافیك می‌گوید: «باشگاه آموزش ترافیك در نظر دارد مدرسه‌ی فرهنگ ترافیك را برای اولین‌بار در كشور ایجاد كند. در طول سال‌ تحصیلی برنامه‌ی آموزشی ۶۳ ساعته‌ی ترافیك اجرا خواهد شد و دانش‌آموزان گواهینامه‌ی آموزش ترافیك دریافت می‌كنند، مثل مدارس «اكو اسكول» یا همان مدرسه‌های سبز...»