تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷

کاردستی> ترجمه‌ی مانلی شیرگیری: اگر عکسی با اندازه‌های غیر‌‌متداول دارید و پیدا کردن قاب عکسی مناسب برایتان سخت است، می‌توانید از کاغذ کشی و نخ متناسب با آن استفاده کنید و قاب عکس خودتان را بسازید و تزیین کنید.

قاب عکس ما، برای عکس‌هایی با ابعاد ۱۵ در ۱۱ سانتی‌متر است. اگر عکس شما اندازه‌ی دیگری دارد، ابعاد الگو را به همین نسبت، می‌توانید عوض کنید.

* * *

۱. این قاب چهار قسمت اصلی دارد که برای درست کردنشان باید از مقوای کلفت استفاده ‌کنید؛ بخش پشتی، بخش میانی، بخش جلویی و پایه. طبق اندازه‌های الگو، مقواها را ببرید و آماده‌ی کار شوید.

*

۲. مقوای پشتی را روی کاغذکشی قرار دهید. از هر طرف مقوا، حدود ۱۲ میلی‌متر کاغذکشی را نگه دارید و بقیه‌اش را ببرید. حالا با چند تکه چسب دوطرفه، مقوای میانی را روی مقوای پشتی بچسبانید. حالا کاغذکشی را به داخل تا کنید و بچسبانید. دقت کنید که ضلع آزاد مقوای میانی را مسدود نکنید. این ضلع باید آزاد باشد که بتوانید عکس را به داخل قاب سُر بدهید.

*

۳. مقوای جلویی قاب را شبیه مقوای پشتی با کاغذکشی بپوشانید. برای این‌که جلوی قاب، تمیز از آب دربیاید، با کاتر، گوشه‌های لبه‌ی داخلی کاغذکشی را ببرید و به پشت تا کنید و بچسبانید.

*

۴. کاغذکشی را به شکل چند نوار ببرید. یک سر کاغذکشی را با چسب دوطرفه به پشت مقوای جلویی بچسبانید و بقیه‌ی نوار را دور قاب بپیچید تا قاب کاملاً با نوار کاغذکشی پوشیده شود. انتهای نوار را هم به مقوای بخش جلویی بچسبانید و آن را محکم کنید.

*

۵. از نخ تزیینی برای تزیین قاب استفاده کنید. نخ را دور مقوای جلویی قاب، بپیچید، آن‌قدر که خودتان از نتیجه‌ی کار راضی شوید.

*

۶. مقوای تزیین‌شده‌ی جلویی را به مقوای میانی و پشتی بچسبانید. برای چند ساعت، قاب را زیر چند کتاب سنگین قرار دهید تا چسبش خشک شود و بخش‌های مختلف قاب به هم بچسبند. حالا پایه‌ی قاب را به پشت قاب بچسبانید. دقت کنید که لبه‌های پایینی قاب و تکیه‌گاه، هم‌تراز باشند.

*

۷. برای ساختن قاب‌های کوچک، ازالگوهای کوچک‌تر استفاده کنید. قاب‌های کوچک می‌توانند هدیه‌های بسیار زیبایی باشند.

منبع: همشهری آنلاین