همشهری آنلاین: سردار سلامی با اشاره به اوضاع کشور مصر گفت:‌ متأسفانه شاهد بودیم که در زمان مرسی و بعد از انقلاب در مصر از خانواده سادات تجلیل شد.

به گزارش فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در همایش راهیان نور دانش‌آموزی که عصر امروز در مجتمع 5 آذر برگزار شد، گفت: دفاع مقدس یک پیکار الهی براساس ارزش‌ها، معارف، اعتقادات و تعالیم الهی توسط انسان‌های مؤمن و صالح با اهداف الهی و مدیریت و رهبری یک مرد الهی با شهیدانی جاودان است و طبیعی است که این واقعه و حماسه شایستگی جاودانه شدن در روح، فکر و اندیشه ما را داشته باشد.

سلامی افزود: دفاع مقدس یک ذخیره و میراث ارزشمند معنوی هویت‌بخش برای ملت ایران و حتی جهان اسلام است. برای اینکه یک ملت بزرگ و نیرومند و صاحب یک اعتبار جهانی شود نیازمند ذخیره‌های تمام‌نشدنی از معنویت، اعتقاد، باور و هویت است.

وی اضافه کرد: تصویر ملت ایران بدون دفاع مقدس شخصیتی به مراتب ضعیف‌تر از شخصیت‌ امروز ملت ایران با دفاع مقدس. سختی‌ها لازمه اقتدار، سربلندی و پیشرفت است و هیچ ملتی بدون تحمل سختی‌ها ساخته نمی‌شود و به آسایش نمی‌رسد.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: دفاع مقدس موجب ایجاد ظرفیتی برای حیات جاودانه انقلاب ما شد و تضمین و رمز اساسی جاودانگی انقلاب در دفاع مقدس نهفته است. همه انقلاب‌های دنیا در طول تاریخ با استهلاک و خاموشی همراه بوده‌اند اما انقلاب اسلامی هر روز با اماج شوک سهمگین‌تری به مصاف دشمن می‌رود و سیاست‌های آنها را با شکست مواجه می‌کند و اراده خود را به دشمنان تحمیل می‌کند.

سلامی در ادامه سخنانش اظهار داشت: جنگ به ما نظریه علمی مبارزه با یک جهان قدرت را آموخت و یاد داد که چگونه می‌توان در مقابل آرایش قدرت‌های بزرگ ایستاد و پیروز شد.

وی تصریح کرد: فرهنگ شهادت، فداکاری، گذشت، تحمل و سختی و امید در دوران دفاع مقدس در کشور ما جاری شد و همچنان جاری است. دفاع مقدس یک ذخیره ملی برای ما است ما از گذشته پشتوانه‌ها و ذخایر دینی داشتیم اما به دلیل اینکه حاکمان‌مان دینی نبودند به داستان‌های موهومی رستم و سهراب روی می‌آوردند تا یک قهرمان ساختگی ایجاد و غرور ملی را تقویت کنند اما امروز آنقدر رستم و سهراب واقعی در کشور وجود دارد که دیگر آن داستان‌ها برای هیچ‌کس جذابیت ندارد و همه به دنبال خاطرات شهدا هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اوضاع کشور مصر اظهار داشت:‌مصر در پیمان 1979 کمپ‌دیوید به قیمت به رسمت شناختن اسرائیل، صحرای سینا و کمک‌های یک و نیم‌ دلاری را گرفت. آن حادثه از دید ما ننگین و لکه ننگی بر دنیای عرب است اما وقتی افکار عمومی را در مصر دنبال می‌کنیم از آن به عنوان یک افتخار ملی نام می‌برند به طوری که در دوره مرسی و بعد از انقلاب از خانواده سادات تجلیل می‌شود که این نشان می‌دهد نیاز به هویت معنوی برای ملت‌ها یک نیاز اساسی است.

سلامی با بیان اینکه جنگ، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های یک ملت را نشان می‌دهد، گفت: دفاع مقدس باعث شد همه متوجه شوند که این کشور نه اشغال شدنی است و نه تسلیم‌پذیر و فرهنگ مقاومت در همه جهان اسلام مفهوم و معنای جدیدی پیدا کرد.

وی افزود: جنگ پدیده ساده‌ای نبود و شکست دادن آمریکا و شوروی آن زمان و غلبه بر دلارهای نفتی و ارتشی که عمق جهانی پیدا کرده بود به نام اسلام برای همیشه ثبت شد و حال باید آن فرهنگ را به نسل‌های آینده منتقل کنیم و راهیان نور این وظیفه را دارد یعنی بازگشایی جاده‌ای به منبع نور، معرفت و شناخت.

سلامی ادامه داد: دانش‌آموزان بهترین انسان‌های پاک برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس هستند که باید طی یک عملیات فرهنگی وسیع فرهنگ دفاع مقدس به آنها منتقل شود و همه جنبه‌‌های این مأموریت مهم، حیاتی و راهبردی با برنامه‌ریزی‌های دقیق همراه کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: باید کاری کنیم که دانش‌آموزان به خوبی با دوران دفاع مقدس آشنا شوند. راهیان نور ارتباطی با ذهن، دل و قلب انسان‌ها است.

سلامی در پایان با تقدیر از عملکرد حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در حوزه راهیان نور گفت: آموزش و پرورش سازنده شخصیت علمی، فکری و معنوی جامعه است پایه‌های تفکر،اندیشه و باور در این حوزه ساخته می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها