همشهری‌آنلاین: دبیر کمیته اطلاع رسانی جشنواره برند در گردشگری گفت: گردشگری ایران تنها در سایه برندسازی، جهانی می‌شود که طی کردن این مسیر نیز بدون نقش آفرینی راهبردی رسانه ها امکانپذیر نیست.

به گزارش فارس، محمد علی مشکیان گفت: جشنواره و سمینار برند در صنعت گردشگری ایران که توسط سازمان جهانی جهانگردی (unwto) تأیید شده و در تقویم رویدادهای بین المللی این سازمان نیز قرار گرفته است ، با هدف ارائه راهبرد‌ها و راهکارهای ساخت برند در صنعت گردشگری و معرفی برند‌های مطرح گردشگری کشور، توسط هفته نامه تعطیلات نو و دبیرخانه دائمی جشنواره، با حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حضور علمی دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی ، دانشکده گردشگری و هتلداری بارسلون (CETT) ، دانشگاه آسیا و اقیانوسیه ژاپن (APU) ، دانشگاه UIB اسپانیا و انجمن های علمی، تخصصی و صنفی دوم و سوم آذر ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی کشور برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر این نکته که گردشگری، صادرات نامرئی کشور است، اضافه کرد: اجزای صنعت گردشگری، کالا و خدماتی هستند که در دنیای پیشرفته‌ امروز، بدون داشتن نام تجاری و برند مشخص، امکان رقابت با دیگر کشورها را نخواهند نخواهد داشت.

دبیر شورای راهبردی رسانه‌های میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری کشور همچنین به نقش استراتژیک رسانه‌ها در برند‌ سازی گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: علی رغم تلاش بسیاری از مؤسسات و سازمان‌های گردشگری و حتی بسیاری از کشور‌ها در کسب سهم بیشتری از بازار توریسم جهانی با استفاده از روش هایی چون شرکت در نمایشگاه های گردشگری، چاپ پوستر و بروشور و روش‌های تبلیغاتی دیگر‌، باید به یاد داشت که این تلاش‌ها اگر خارج از چارچوب کمپین های برند سازی و بدون تعریف نقش اصلی برای رسانه‌ها باشد‌، مؤثر واقع نخواهد شد.

مشکیان تصریح کرد: با توجه به هدف گیری سازمان جهانی گردشگری در سال 2020 مبنی بر گردش مالی 6/1 تریلیون دلاری این صنعت‌، به نظر می‌آید که برای ارتقاء صنعت گردشگری ایران‌، اولین اقدام ضروری طراحی برند گردشگری کشور در کنار آسیب شناسی این صنعت و تدوین کمپین هدفمند تبلیغاتی برای ارتقاء جایگاه گردشگری کشور و جذب گردشگران بیشتر برای دیدار از ایران است .

این کارشناس حوزه گردشگری و رسانه بر ضرورت تطابق برند ملی گردشگری با سند چشم‌انداز 20 ساله‌ کشور تأکید کرد و گفت : برای ماندگاری هرچه بیشتر برند گردشگری ایران باید به همه سند‌های فرادستی و سند چشم‌انداز توجه کافی به عمل آید.

وی از برگزاری نشست های فنی و تخصصی در این سمینار برای بررسی ابعاد چگونگی تهیه‌ برند گردشگری خبر داد و اظهار داشت : بدون شک مطالعات و برایند برند ملی گردشگری ایران بایستی برآیندی از واقعیت ‌های امروز ایران ، میراث فرهنگی، تاریخی، طبیعی و جذابیت‌های گردشگری آن باشد.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها