تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۹

سروش صحت در سال 1344 از مسیر اصفهان وارد دنیا شده و از همین نصف جهان شروع کرده است به تماشای جهان. راه‌رفتن را دوست دارد.

در نوجوانی با دوستانش دوروبر پل‌خواجو زیاد قدم زده است. این راه‌رفتن‌ها او را به سینما، باشگاه بسکتبال، کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و البته به درس خواندن در دانشگاه هم کشانده است تا بتواند کارشناس ارشد آلودگی و حفاظت از محیط زیست دریایی بشود.

البته او به دلیل علاقه زیاد به نویسندگی و هنر راهش را عوض کرده و در مسیر دلش قدم می‌زند. سال‌ها تئاتر کار کرده است و همچنان بازی می‌کند. همین روزها در نمایش «آقای اشمیت کیه؟» به کارگردانی داود رشیدی روی صحنه است. از سال 1378 با فیلم «شراره» به عنوان بازیگرپا به عرصة سینما گذاشت. تا الان در فیلم‌هایی مثل« نان و عشق و موتور 1000»، «گاوخونی»، «تقاطع»،« سن پترزبورگ» و... بازی کرده است.

او علاوه بر کار بازیگری، اهل کارگردانی، نویسندگی و روزنامه نگاری هم هست و آن‌طور که خودش می‌گوید همه را به یک اندازه دوست دارد و پیگیری می‌کند.آشنایی‌اش با مهران مدیری و برنامة «نوروز 77» او را به طور جدی وارد دنیای طنز کرد.

فیلم‌نامه‌هایی مثل «نوک برج»،« نیش زنبور»، «پوپک و مش ماشاالله» از کارهای او در حیطه نوشتن است. آخرین سریالی که به کارگردانی او دیده‌ایم «ساختمان پزشکان» است که تا قبل از ماه رمضان پخش می‌شد.

هم‌اکنون به طور تمام‌وقت مشغول نوشتن و آماده‌سازی سریال طنز دیگری است که به زودی پخش می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین