گروه بین‌الملل: نظامیان رژیم صهیونیستی در یورش خود به ساختمانی در کرانه باختری یک پیرمرد فلسطینی را درحالی‌که در خواب به سر می‌برد، به شهادت رساندند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد 17 دی به بهانه بازداشت 5 عضو جنبش حماس به خانه عمر سلیم القواسمی، پیرمرد 66 ساله فلسطینی در کرانه باختری حمله کردند و درحالی‌که وی در خواب به سر می‌برد با شلیک حداقل 6 گلوله وی را به شهادت رساندند.

همسر عمر سلیم القواسمی درباره شهادت همسرش به خبرگزاری رویترز گفت: من در حال خواندن نماز صبح بودم که نظامیان اسرائیلی وارد منزل شدند. درحالی‌که یک سرباز دهان من را گرفته و تفنگش را به سمت سرم نشانه رفته بود، چند نفر از آنها داخل اتاق‌خواب همسرم شدند و بدون اینکه حتی بیدارش کنند او را کشتند. وی تاکید کرد: وقتی توانستم به داخل اتاق بروم با جنازه غرق در خون همسرم روی تختخواب مواجه شدم.

گفته می‌شود شهادت این مرد در جریان یورش نظامیان رژیم صهیونیستی برای ربودن 5 نفر از فعالان جنبش حماس که روز پنجشنبه از بازداشتگاه‌های تشکیلات خودگردان آزاد شده بودند، صورت گرفته است. تشکیلات خودگردان این 5‌فعال جنبش حماس را پس از 42 روز اعتصاب غذا آزاد کرده بود اما نظامیان رژیم صهیونیستی یک روز پس از آزادی اقدام به ربودن آنها کردند.

با شهادت عمر سلیم القواسمی، شمار شهدای فلسطینی در یک هفته گذشته و از آغاز سال جدید میلادی به 5 نفر رسید. روز پنجشنبه هم نظامیان رژیم صهیونیستی 2فلسطینی را در نزدیکی مرز نوار غزه به‌ضرب گلوله به شهادت رساندند. این در حالی است که هفته گذشته شهادت یک زن فلسطینی به خاطر شلیک گاز اشک‌آور حاوی مواد سمی از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی باعث تظاهرات گسترده بیش از 3هزار نفر در کرانه باختری شد.

به‌دنبال شهادت دردناک این پیرمرد فلسطینی و خشم مردم، ارتش رژیم‌صهیونیستی تنها به ابراز تأسف در این رابطه بسنده کرد. درحالی‌که گزارش‌ها از پیدا شدن 6 پوکه فشنگ در اتاق این مرد خبر می‌دهد، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه با ابراز تاسف، کشته‌شدن این مرد فلسطینی را یک اقدام اتفاقی و ناخواسته خواند!

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره هم روز گذشته گزارش داد که تحقیقات نشان می‌دهد که گلوله‌ها از فاصله بسیار نزدیک به سر این پیرمرد شلیک شده است. تشکیلات خودگردان فلسطین هم با ابراز خشم در این رابطه، این اقدام را اعدام یک شهروند فلسطینی خوانده است. روز گذشته همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بار دیگر نوار غزه را هدف حملات خود قرار دادند. مقامات سازمان ملل متحد اعلام کرده‌اند در طول سال گذشته بیش از ۷۰ فلسطینی بر اثر حملات نیروهای رژیم صهیونیستی در غزه کشته شده‌اند.

این در حالی است که گفته می‌شود حسنی مبارک، رئیس‌جمهوری مصر روز پنجشنبه در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به انجام هرگونه عملیات نظامی در نوار غزه هشدار داد. مبارک با اشاره به اینکه اسرائیل باید مواضع و سیاست‌های خود را درخصوص روند صلح بازنگری کند، گفت: ما نسبت به خطر تهدیدهای اخیر اسرائیل و پیامدهای آن در امنیت و ثبات منطقه و همچنین مسئله صلح در خاورمیانه هشدار می‌دهیم.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که مبارک و نتانیاهو در نشست خود که در استراحتگاه ساحلی شرم الشیخ برگزار شد در مورد روند به بن بست رسیده مذاکرات سازش در خاورمیانه گفت‌وگو کرده‌اند. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم به تازگی در دیدار با کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا شهرک‌سازی‌‌ها را عامل اصلی توقف روند صلح و ادامه مذاکرات مستقیم با رژیم‌صهیونیستی خواند. وی گفت: اروپا باید نقش فعال‌تری در روند صلح و حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین و ملت فلسطین برای ساخت نهادهای کشور فلسطین ایفا کند.

اشتون هم خواهان برگزاری نشست کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه اوایل ماه آینده برای پیشبرد روند صلح شد و اعلام کرد که اتحادیه اروپا از عباس و تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت می‌کند.این در حالی است که گفته می‌شود تشکیلات خودگردان در تلاش است که هفته آینده در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی محکوم شود. گزارش‌ها نشان می‌دهد که در پیش‌نویس این قطعنامه بر غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌ها و لزوم توقف آن به‌صورت جدی تاکید شده است.