سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۰ - May 9, 2006
معاون اقتصادي و برنامه ريزي سازمان تأمين اجتماعي خبر داد:
كارت هوشمند جايگزين دفترچه هاي بيمه مي شود
001665.jpg
ايسنا: معاون اقتصادي و برنامه ريزي سازمان تأمين اجتماعي گفت: به منظور ايجاد بانك اطلاعات درماني، تسهيل و تسريع در پرداخت مطالبات پزشكان، داروخانه ها و ديگر مراكز درماني طرف قرارداد و همچنين كاهش هزينه ها و جلوگيري از سوءاستفاده احتمالي از دفترچه هاي درماني، كارت درماني هوشمند جايگزين دفترچه هاي درماني بيمه مي شود.
قديم افزود: سازمان تأمين اجتماعي در سطح كشور بالغ بر ۲۷ ميليون نفر را تحت پوشش دارد و خدمات آن نسبت به دستگاهها و سازمانهاي بيمه اي از تعدد و تنوع بيشتري برخوردار است؛ از اين رو اين سازمان به منظور جلوگيري از سوءاستفاده احتمالي از دفترچه هاي بيمه و كاهش هزينه هاي آن در نظر دارد كليه ارتباطات بين بيمه شده و سازمان را در قالب كارت درماني هوشمند ساماندهي كند.
وي تصريح كرد: در حال حاضر دفترچه هاي درماني بيمه به منزله چكهاي سفيدي در دست بيمه شدگان است كه به آساني مي توانند از مزايا و خدمات آن بهره مند شوند ولي متاسفانه برخي افراد سودجو از اين دفترچه ها به صورت غيرقانوني استفاده مي كنند كه ساليانه ضرر و زيان قابل توجهي متوجه سازمان مي شود، به همين دليل سازمان تأمين اجتماعي به منظور كاهش هزينه چاپ و تكثير اين دفترچه ها و جلوگيري از سوءاستفاده از آنها در نظر دارد در مرحله اول كارت درماني هوشمند را جايگزين دفترچه هاي درماني بيمه كند.
قديم ادامه داد: كارت درماني هوشمند به گونه اي طراحي شده است كه در حافظه آن اطلاعات لازم پيرامون سوابق تعداد و مراجعات بيمار و دوره هاي مصرف دارو و به طور كلي كليه سوابق بيمار ثبت شده است.
وي با بيان اين كه كارت هوشمند به منزله كارت شناسايي خواهد بود كه تنها فرد بيمه شده مي تواند از آن بهره مند شود، اظهار كرد: با صدور اين كارت كليه ارتباطات بين بيمه شده و سازمان اعم از دريافت حقوق، محاسبات مالي، ارائه وام به بيمه شده از طريق كارت درماني هوشمند انجام خواهد شد.
معاون برنامه ريزي و اقتصادي سازمان تأمين اجتماعي با اشاره به ضريب امنيتي بالاي كارت هاي درماني هوشمند گفت: از جمله ويژگيهاي كارت درماني هوشمند، ثبت اثر انگشت بيمه شده در آن است كه بدين وسيله تنها صاحب كارت امكان استفاده از آن را دارد.همچنين امكان ثبت نسخه پزشك در اين كارت فراهم شده است كه داروخانه با استناد به همين كارت داروي بيمار را مي پردازد، اسناد پزشكي و سازمان تامين اجتماعي نيز به صورت آنلاين و متمركز هزينه مربوطه را به مشتركان خود اعم از داروخانه، پزشك و يا بيمارستان واريز مي كنند.وي با بيان اين كه اجراي اين طرح نقش قابل توجهي در شفاف سازي هزينه هاي بخش درمان خواهد داشت، گفت: با توجه به اين كه بيشتر هزينه ها و نارضايتي ها در بخش درمان سازمان است با اجراي اين طرح مي توان اطلاعات شفاف را در بخش درمان ثبت كرد كه مبنا و منشأ سياستگذاريها و تجزيه و تحليل صحيح باشد كه از يك سو منجر به افزايش ارتقاي سطح كيفي خدمات سازمان و در نهايت رضايتمندي بيمه شدگان مي شود و از سوي ديگر فرهنگ استفاده از ابزار الكترونيك را در جامعه نهادينه خواهد كرد.
قديم توزيع عادلانه اعتبارات و خدمات بخش درمان در مناطق مختلف كشور متناسب با شرايط اقليمي  و آب و هوايي و بيماريهاي منطقه اي را از ديگر مزاياي صدور كارت شناسايي هوشمند عنوان كرد و گفت: كارت درماني هوشمند با اطلاعاتي كه از بيمه شدگان در اختيار سازمان قرار مي دهد، شناسايي و دسته بندي بيماريهاي مختلف را به صورت منطقه اي ممكن مي كند كه اين امر زمينه را براي استفاده مطلوب و بهينه از پتانسيل ها و سرمايه هاي سازمان فراهم مي كند.
وي يكي از مشكلات پيش روي بيمارستانها را تأخير در پرداخت مطالبات آنها و اشكال در حسابها عنوان كرد و گفت: با اجراي طرح كارت درماني هوشمند ضمن جلوگيري از انباشت سرمايه، مطالبات پزشكان و داروخانه ها با شفافيت و سرعت بيشتري پرداخت مي شود.
معاون اقتصادي و برنامه ريزي سازمان تأمين اجتماعي با اشاره به محاسن اقتصادي اين طرح در سطح ملي گفت: در حال حاضر يكي از مشكلات جدي بخش درمان در كشور مسأله مصرف بالاي دارو است كه در اين مورد متأسفانه آمار دقيق و حساب شده اي نداريم كه اجراي اين طرح روند توليد، توزيع و مصرف دارو در كشور را سامان خواهد بخشيد كه به لحاظ اقتصادي صرفه جويي هاي كلاني در سطح ملي به همراه خواهد داشت.به گفته وي در حال حاضر RFP (مشخصات و كارآيي) كارت هوشمند درماني آماده شده است كه از جمله ويژگي هاي حائز اهميت آن لينك شدن با كد ملي بيمه شده است.
وي با اشاره به لزوم استفاده از تجربه كشورهايي كه اين طرح را اجرا كرده اند، گفت: سازمان تامين اجتماعي قصد دارد براي اجراي زمينه هاي عملياتي اين سيستم مناقصه اي را برگزار و با فراهم كردن زيرساختهاي مخابراتي مورد نياز طرح را در آينده اي نزديك به صورت آزمايشي اجرا كند.

يك شكل بودن روزنامه ها كم اقبالي
مخاطبان را سبب شده است
ايسنا: معاون سردبير همشهري وعضو هيات علمي  دانشگاه معتقد است: هرم وارونه، بهترين سبك خبرنويسي در خبرگزاري هاست؛ اما مطبوعات براي جذب مخاطب بهتر است به نرم خبرها روي آورند.
دكتر احمد توكلي با حضور در سيزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها، به بررسي تفاوت هاي خبرنويسي در مطبوعات و خبرگزاري ها پرداخت و اظهار داشت: سرعت عامل مهمي  در تنظيم خبرهاي خبرگزاري است، به طور طبيعي وقتي سرعت در دستور كار قرار مي گيرد، نمي توان از نرم خبرها استفاده كرد و بهتر است خبرگزاري اخبار را با سبك هرم وارونه، لحظه به لحظه گزارش كرده، تحليل و جمع بندي آن را به روزنامه ها واگذار كند.او افزود: اين شرايط بر مطبوعات حاكم نيست و نگراني از جانب سرعت نقل اخبار وجود ندارد، از اين رو اين مزيت سبب مي شود تا مطبوعات به سمت نرم خبرها روي آورند و به تحليل رويدادها بپردازند ؛ اما پرداخت نرم خبرها در خبرگزاري ها ممكن است اصل اطلاع رساني را مخدوش كند و زمان از دست برود.
اين مدرس ارتباطات معتقد است: كاركرد اصلي سبك هرم وارونه در خبرگزاري هاست؛ اما در روزنامه ها با توجه به جنس خبر و نبود عامل زمان، بهتر است تا حدود بسياري از حالت خشك و سخت خبرها جدا شوند و با پرداخت توصيفي و نرم اخبار مخاطب را به سوي خود جلب كنند.توكلي با اشاره به اين كه سبك خبرنويسي در مطبوعات و خبرگزاري هاي ما به يك شكل است، گفت: اين امر سبب شده روزنامه ها براي مخاطب غير قابل خواندن باشد؛ چراكه مطبوعات همان خبرهاي سخت خبرگزاري ها را گرفته و در داخل صفحات خود مي ريزند.او افزود: اين مساله يكساني محتواي مطالب روزنامه ها را به وجود آورده است و خواننده با مطالعه  تنها يك روزنامه مي داند در ساير آن ها چه مي گذرد، بنابراين يك شكل بودن روزنامه ها و پردازش نكردن اخبار خبرگزاري ها سبب كم اقبالي مخاطبان شده است.
اين مدرس روزنامه نگاري درباره  تيترنويسي در خبرگزاري ها و مطبوعات تصريح كرد: براي نوشتن تيتر در خبرگزاري ها بايد از چندتيتري بودن پرهيز كرد؛ چراكه خبرگزاري مانند روزنامه نياز به بازي هاي تيتر ندارد، اين در حالي است كه روزنامه محصول خود را براي فروش عرضه مي كند؛ از اين رو به جذاب كردن خبرها به ويژه در تيتر نيازمند است و مي خواهد مخاطب بيروني را به سوي خود جلب كنند.اما مخاطبان خبرگزاري ها بيشتر به دنبال كسب اطلاعات هستند و به تيترهاي جنجالي و جذاب توجهي ندارند.وي در پايان درباره  ويژگي هاي نيروهاي خبرگزاري ها و مطبوعات تصريح كرد: خبرنگار خبرگزاري، بايد سريع و چابك باشد و اين توانايي را داشته باشد كه به سرعت اخبار را منتقل كند، همچنين اين خبرنگار بايد حساسيت هاي بيشتري در دقت و صحت اخبار نسبت به خبرنگاران مطبوعات داشته باشد،  چراكه خبرگزاري ها فرصت اصلاح اخبار را ندارند، از اين رو نيروهاي خبرگزاري ها بايد به دقت بر اساس اين دو ويژگي انتخاب شوند.

برداشت بعدي...!-علي درويش
* در بازي زندگي، كار ما شده «نشنيدن» و «گارد گرفتن» !
* در اغلب اوقات، برخوردهاي «خونسردانه» ، نتايج «خردپسندانه اي» دارد.
* كسي كه اهل «تدبير» است، نام اشتباهاتش را «تقدير» نمي گذارد.
* گاهي لازم است، براي خود سوت پيروزي بزني!

آيت الله مكارم شيرازي:
معضل بد حجابي با شعار و كارهاي
غيرمعقول حل شدني نيست
فارس: آيت الله مكارم شيرازي گفت: بسياري از افراد كه به ملاقات مي آيند از وضعيت فرهنگي جامعه نگران هستند؛ از اين  رو بايد با اين معضل فرهنگي به صورت ريشه اي برخورد كرد و با شعار و كارهاي غيرمعقول حل شدني نيست.
آيت الله ناصر مكارم شيرازي در ديدار نمايندگان مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي و اعضاي كميسيون قضايي مجلس با اشاره به وضعيت فرهنگي كشور، برنامه هاي فرهنگي را بهترين راه مقابله با ضدفرهنگ عنوان كرد و گفت: حجاب يك فرهنگ است. بايد فرهنگ حجاب در جامعه گسترش يابد. در گذشته حجاب خيلي مورد توجه غرب نبود، ولي امروز حجاب به عنوان نماد و دروازه ورود به اسلام شناخته شده است تا حدي كه در به اصطلاح مهد آزادي! يعني كشور فرانسه يك روسري را تحمل نمي كنند و از آن مي ترسند. اين مرجع تقليد افزود: اگر خداي نكرده روزي در داخل كشور موفق بشوند جلوي حجاب را بگيرند، به عقيده بنده ۵۰  درصد نظام به خطر مي افتد. ما لازم است بيش از يك مسئله اسلامي روي حجاب سرمايه گذاري كنيم.
راهپيمايي در اعتراض به بدحجابي
ازسوي ديگرجمعي از زنان قمي در شب وفات حضرت فاطمه معصومه(س)، مسير مصلاي قدس تا حرم مطهر حضرت معصومه را راهپيمايي كردند.
راهپيمايان كه در طول مسير راهپيمايي در اعتراض به وضعيت بدحجابي در جامعه، از سردادن هرگونه شعاري خودداري كردند.در اين راهپيمايي كه با عنوان نداي عصمت برگزار شد، راهپيمايان پارچه نوشته هايي با مضامين مبارزه جدي با بدحجابي و دعوت زنان به حفظ حجاب را با خود حمل مي كردند.

تأمين امنيت شهروندان اولويت اول دادسرا
گروه اجتماعي: سعيد مرتضوي دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: تأمين امنيت و برخورد با اخلالگران نظم اولويت اول دادسراست، اميدواريم به گونه اي عمل كنيم كه مردم احساس امنيت كنند.
به گزارش روابط عمومي دادسراي تهران،وي در جلسه شناسايي و كنترل مجرمين حرفه اي گفت: اگر در برخورد با جرائم، نيروي انتظامي به سرعت در صحنه جرم وارد عمل شود و قاضي رسيدگي كننده، برخورد قاطعي با مجرمين داشته باشد و قرار تأمين متناسب با جرم صادر كند، اين عملكرد مثبت احساس امنيت را در توده مردم ايجاد خواهد كرد.
وي افزود: اجراي عدالت و برخورد تلخ و قانوني با مجرميني كه ناهنجاريهاي اجتماعي را بوجود مي آورند، احساس آرامش را در مردم تقويت مي كند. مرتضوي افزود: در بعضي كشورهاي خارجي كه هنجارهاي آنها ريشه الهي نيز ندارد به مسائل امنيتي بسيار اهميت مي دهند. بنابراين در كشور ما كه موازين اسلامي حاكم است بايد دست به دست هم دهيم و به گونه اي عمل كنيم كه كسي جرأت هنجارشكني و هتك ارزش هاي اجتماعي و ايجاد ناامني نداشته باشد.
دادستان تهران با تأكيد بر اينكه بايد با تدبير عمل كرد اظهار داشت: تلاش مي نمائيم تا جامعه از نشانه هاي تهاجم فرهنگي غرب پاكسازي شود و در آن راستا بايد همه ارگانهاي ذيربط برنامه ريزي و امكانات خود را بسيج نمايند.

عكس العمل مناسب در قبال هرگونه تصميم شوراي امنيت
فارس: معاون راهبردي دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران گفت: تهران منتظر جلسه رسمي شوراي امنيت سازمان ملل بوده و آماده است در قبال هر گونه تصميم اين شورا، عكس العمل مناسب اتخاذ كند.
محمد نبي رودكي نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در خصوص جلسه اين كميسيون، در پاسخ به اين سؤال كه آيا حسيني تاش درباره نشست رسمي شوراي امنيت نيز سخني گفت يا نه افزود: معاون راهبردي شوراي عالي امنيت ملي همين بحث منتظر ماندن براي تصميم شوراي امنيت را مطرح كرد و گفت كه احتمالاً چين و روسيه با توجه به رايزني هاي ما با آنها براي قبول واقعيات هسته اي ايران، تا حدودي با قطعنامه پيشنهادي فرانسه و انگليس كه با هدايت آمريكا تهيه شده مخالفت مي كنند، اما در عين حال اين احتمال نيز مطرح است كه آنها تسليم فشارهاي آمريكا شوند.

دشواري بررسي صلاحيت ها بدون حضور شوراي نگهبان
نماينده قائنات گفت: حداقل حسن نظارت شوراي نگهبان بر انتخابات شوراها، ايجاد وحدت عمل است و از برخوردهاي سليقه اي جلوگيري مي كند.
موسي قرباني با بيان اين كه سپردن بحث نظارت به شوراي نگهبان شايسته است، اضافه كرد: با توجه به گستردگي كار انتخابات شوراها و با توجه به كثرت كانديداها، بررسي صلاحيت بدون حضور شوراي نگهبان كار دشواري به نظر مي رسد.وي تصريح كرد: اگر بررسي صلاحيت ها توسط هيات هاي نظارت شوراي نگهبان انجام شود و دشواري كار به خود شوراي نگهبان واگذار شود اين امر قابل تحقيق است، اما در غير اين صورت كار شاق و سختي خواهد بود.قرباني عملي شدن اين موضوع را منوط به تدوين چارچوب جديد دانست و اضافه كرد: نبايد شوراي نگهبان درگير اين همه نظردهي در مورد صلاحيت شود.

ساز و كاري براي رسيدن به تفاهم و همگوني
اما رييس كميته  سياسي فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي، در مورد بحث بررسي نظارت بر انتخابات شوراها از مجلس به شوراي نگهبان در اين كميته، اظهار داشت: كميته  سياسي بررسي در اين باره انجام نداده و قرار نيست اين كار را انجام دهد.
سيدآبادي گفت: نظارت بر انتخابات شوراها از حقوق مجلس است، اما چون بحث هايي وجود داشت كه برگزاري انتخابات مجلس خبرگان با شوراها با هم برگزار شود، لذا روي اين موضوع بود كه گفتيم چون نظارت بر انتخابات شورا بر عهده  مجلس و نظارت بر انتخابات خبرگان برعهده ي شوراي نگهبان است، بايد ساز و كاري در نظر بگيريم تا بتوانيم با تفاهم و همگوني حداقل اتفاق نظري را در اين قضيه به وجود آوريم.

نگراني از تحديد حق انتخاب و دخالت واقعي مردم
رييس دوره اي شوراي هماهنگي جبهه  اصلاحات، با اشاره به جلسه شوراي هماهنگي جبهه  اصلاحات، تصريح كرد: ضمن تبادل اخبار، پيشنهاد تغيير نهاد نظارتي بر انتخابات شوراها از مجلس به شوراي نگهبان نيز مورد بررسي قرار گرفت و اعضاء نگراني خود را از انحراف و بدعتي كه بن مايه  اصلي آن تحديد حق انتخاب و دخالت واقعي مردم در سرنوشت شان مي باشد، اعلام نمودند.
به گفته   شجاع پوريان اعضاي شوراي هماهنگي اصل اين قضيه كه نظارت را از مجلس گرفته و به شوراي نگهبان سپرده شود يك انحراف و قابل نقد مي دانند.اما اين به معناي آن نيست كه مجلس هفتم به هر نحوي كه انتخابات شوراها را برگزار مي كند صحيح و پذيرفتني باشد.به اعتقاد وي اصل تغيير نهاد نظارتي در انتخابات شوراها، منع قانوني يا حداقل شبهه جدي و قانوني دارد، زيرا از يك سو بر اساس اصل ۹۹ قانون اساسي، موارد نظارت شوراي نگهبان بر انتخابات تصريح و احصاء شده است كه به موارد چهارگانه محدود گرديده است.وي افزود: چگونه است كه مجلس خود داوطلب واگذاري حق نظارت بر برگزاري انتخابات شورا به نهاد ديگري است و از اقتدار خود مي كاهد؟ متاسفانه امروز جايگاه نظارت مجلس به دولت و اركان حاكميت به شدت كاسته شده است كه نياز به بررسي جداگانه دارد، اما نبايد به بهانه  يكدست شدن حاكميت و همسو شدن دولت و قوا و شوراي نگهبان، مجلس از محتوا و وظيفه ذاتي خود دور بماند و حاتم وار به دنبال واگذاري نقش ها و وظايف خود به ساير نهادها باشد.

نيازي به اصلاح قانون نيست
نماينده مردم خواف و رشتخوار در خانه ملت گفت: هيچ چيز درباره نظارت شوراي نگهبان بر انتخابات شوراها مشخص نيست.وي به ايسنا گفت: آنچه مطرح شده در حد صحبت بوده و طرح قانوني مشخصي تاكنون اعلام نشده است.
محمدرضا سجاديان تصريح كرد: نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا به عهده  مجلس شوراي اسلامي است و در دو دوره گذشته هم مجلس به اين وظيفه خود عمل كرده است.عضو كميسيون صنايع و معادن اظهار داشت: در حال حاضر نيازي به اصلاح اين قانون احساس نمي شود و انتخابات طبق آنچه در قانون مشخص شده روند خود را طي خواهد كرد، مگر اين كه در طرح اين موضوع در اين موقعيت وجه خاصي لحاظ شده باشد.

سرانجام ، انتخابات تجميع خواهد شد
گروه سياسي: چند روزي است كه بحث واگذاري نظارت بر انتخابات شوراها از سوي مجلس شوراي اسلامي به شوراي نگهبان و اظهارنظرهاي محمدرضا باهنر نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي به عنوان يكي از پيشنهاد دهندگان طرح مزبور توجه محافل سياسي را به خود جلب كرده است.
غلامحسين الهام سخنگوي دولت با اعلام اين خبر كه دولت و شخص رئيس جمهور با مساله تجميع انتخابات مشكلي ندارند و آن را قبول دارند، گفت: اگر انتخابات را تجميع كنيم هزينه هاي مادي كاهش پيدا مي كند و هر سال يك انتخابات نخواهيم داشت كه اين رويكرد درستي است اما بايد توجه داشت برنامه ريزي در اين ارتباط بايد با همكاري مجلس صورت بگيرد.
وي افزود: طرح جامع كاربردي در ارتباط با تجميع مورد نظر دولت است البته در اين ارتباط بحث همزماني انتخابات شوراها و خبرگان مطرح و لايحه اي آورده شد. طبق مباحث مطرح شده دولت با پيشنهاد كاهش زمان فعاليت شوراها از مدت قانوني يعني چهار سال كه مصوبه مجلس است مخالفت كرد.
الهام تصريح كرد: اگر بخواهد اين مدت كاهش پيدا كند بايد مصوبه مجلس وجود داشته باشد، به هر حال دولت با اين لايحه كه از مدت فعاليت شوراها كاسته شود موافق نيست و دلايلي قوي در اين ارتباط ارائه مي دهد.

گفته مي شود...
سقوط يك بالن مشكوك
يك بالن مشكوك به جاسوسي در منطقه مرزي ايران با جمهوري آذربايجان در نزديكي شهرستان بيله سوار در استان اردبيل كشف شد. اين بالن مجهز به چشمك و برخي تجهيزات الكترونيكي است كه احتمال داده مي شود عوامل خارجي از آن جهت جاسوسي استفاده مي كرده اند.
سومين زائر ايراني در عراق روي مين رفت
يك زائر ايراني كه ۲۵ روز قبل به طور غيرقانوني و بدون داشتن هيچ گونه مدركي وارد خاك عراق شده بود، در خاك عراق و در اثر برخورد با مين كشته شد. اين سومين زائر ايراني است كه به طور غيرقانوني وارد عراق شده و با حركت در مسيرهاي غير امن كشته مي شود.
فعاليت بهائيان ايران
بهائيان ايران تصميم دارند با توجه به موقعيت حساس ايران در پرونده هسته اي، به سياه نمايي هايي درباره حقوق خود در ايران دست زده و گزارش هايي منفي به مجامع بين المللي و دولتهاي خارجي ارائه نمايند. نقش عمده در اين ميان را خانم ديان علايي به عنوان نماينده جامعه بين المللي بهايي در سازمان ملل ايفا مي كند.
نمونه ساده زيستي يك سفير
سفير جمهوري اسلامي ايران در يكي از كشورهاي جنوب آفريقا، به تازگي در اقدامي جالب، رزيدانس ملكي ايران را تخليه كرده و در ساختمان ديگري با اجاره هزاران دلار سكونت گزيده است. به گزارش بازتاب اين امر در حالي است كه سفراي پيشين كشورمان در اين كشور، در همان ساختمان ملكي سكونت داشته اند و اين اقدام سفير تازه كه همچون وزير خارجه، فارغ التحصيل هند است،  شگفتي بسياري را برانگيخته است.
۶۳ درصد از سربازان آمريكايي نمي دانند عراق كجاست
بر اساس يك تحقيق چاپ شده در مجله نشنال جئوگرافيك ۶۳ درصد از سربازان آمريكايي كه اكنون ۳ سال است در عراق حضور دارند، هنوز نمي توانند جاي عراق را روي نقشه نشان دهند. ۷۵ درصد از اين سربازان نمي دانند كه اسرائيل و ايران كه تا اين حد در مطبوعات و رسانه ها از آنها صحبت مي شود، در كجا قرار گرفته اند.
تلاش هاي بي فرجام
تلاشهاي جمعي از رهبران روحاني جناح اصولگرا براي متقاعد كردن آيت الله مهدوي كني جهت شركت در انتخابات مجلس خبرگان بي نتيجه مانده است.
به گزارش فردا، در پي بيماري سخت آيت الله مشكيني، رئيس مجلس خبرگان رهبري و احتمال عدم شركت وي در انتخابات آينده، برخي رهبران روحاني اصولگرا براي پيداكردن جايگزين آيت الله مشكيني، با آيت الله مهدوي كني مذاكراتي انجام داده اند اما وي حاضر به پذيرش پيشنهاد آنها براي شركت در انتخابات نشده است.

اختصاص سهميه كنكور براي دانش آموزان
شهرستان هاي زلزله زده
ايرنا: با ابلاغ مصوبه شورايعالي انقلاب فرهنگي از سوي محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري براي دانش آموزان شهرستانهاي زلزله زده بم،زرند،درود و بروجرد سهميه اختصاصي كنكور در نظر گرفته شد.
به گزارش روز دوشنبه دبيرخانه شوراي اطلاع رساني دولت، بر اساس اين مصوبه كه در جلسه شورايعالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيد و از سوي رئيس جمهوري و رئيس شورايعالي انقلاب فرهنگي ابلاغ گرديد، با تخصيص سهميه در آزمون سراسري ورودي دانشگاههاي كشور در سال ۱۳۵۸براي شهرستانهاي زلزله زده بم تعداد۲۰نفر،زرند۲۰نفر و درود و بروجرد ۵۰ نفر موافقت شد.
اين مصوبه براي اجرا به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ابلاغ شد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
انقلاب
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   انقلاب   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |