سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۰ - May 9, 2006
شاكيان دروغين راز اخاذي هاي دو شرور را فاش كردند
001596.jpg
گروه حوادث: شكايت هاي دروغين دو زن ، كه مدعي بودند از سوي يك باند آدم ربايي و اخاذي ربوده شده اند، راز اخاذي هاي ميليوني اين دو جوان را فاش كرد.
ردگيريهاي پليسي براي دستگيري اين دو جوان متهم هنگامي آغاز شد كه ۲۴ اسفند گذشته زن جواني با مراجعه به كلانتري ۱۴۰ باغ فيض اعلام كرد: دو ناشناس پس از ربودن وي، او را به خانه اي در آن اطراف منتقل كرده و مبلغ ۱۲۰ هزار تومان پول و تلفن همراه وي را به سرقت برده اند و او را در بيابانهاي اطراف رها كرده اند.
با شكايت اين زن، با توجه به اهميت موضوع تيم ويژه اي از كارآگاهان پليس به دستور سرهنگ آقامحمدي، رئيس كلانتري باغ فيض، تحقيقات گسترده اي را در اين زمينه آغاز كردند، اما تحقيقات پليسي بيانگر آن بود كه ماجراي آدم ربايي ساختگي است و زن شاكي خودش به خانه متهمان رفته است، اما هنگامي كه پول و تلفن همراه وي سرقت شده است با بيان ماجراي ساختگي آدم ربايي قصد انتقام گيري از اين دو جوان را داشته است.
در حالي كه تحقيقات در اين زمينه ادامه داشت ۱۵ ارديبهشت ماه، زن ديگري با مراجعه به كلانتري ۱۴۰ ضمن طرح شكايتي مشابه مدعي شد در جريان اين آدم ر بايي، مبالغ زيادي از وي به سرقت رفته است.
اين زن به ماموران گفت: سه و نيم ميليون تومان وجه نقد، تراول و همچنين ۷ هزار دلار كه براي رهن خانه همراه داشته، از او سرقت شده است.
بدين ترتيب بار ديگر بررسي ها آغاز شد و كارآگاهان دريافتند اين بار نيز اظهارات زن دروغ است و ماجراي آدم ربايي ساختگي است و زن شاكي با ميل خود با دو جوان سارق همراه شده است ولي پس از غافلگير شدن از سوي آنها، ماجراي آدم ربايي را مطرح كرده است.
با توجه به شباهت موجود ميان دو پرونده و اين كه در هر دو مورد، شاكيان مدعي بودند پولهاي آنها توسط دو سرنشين جوان يك دستگاه پژو ۴۰۵ به سرقت رفته است، ماموران اقدام به چهره نگاري از آنها كرده و دريافتند كه يكي از متهمان پيش از اين نيز سابقه زورگيري داشته و به تازگي از زندان آزاد شده است.
به اين ترتيب دستگيري متهمان در دستور كار پليس قرار گرفت و سرانجام پس از گذشت يك و نيم ماه از شروع تحقيقات با توجه به اين كه دومين شاكي شماره تلفن همراه مجرمان را داشت، با انجام رديابي تلفني، متهمان را در باغ فيض دستگير كنند.
بدين ترتيب متهمان جوان به نامهاي «علي» معروف به «سعيد ژاپني» و «محمدرضا» پس از دستگيري و انتقال به كلانتري مورد بازجويي قرار گرفتند كه در بازجويي هاي فني و پليسي و پس از مواجهه حضوري با شاكيان به ۱۳ فقره آزار و اذيت و زورگيري اعتراف كردند.
با اعتراف صريح به زورگيري و آزار و اذيت، متهمان با قرار ۱۰۰ ميليون توماني روانه زندان شدند.

آن سوي حادثه
با دستگيري ۴۴ آدم ربا
امنيت به سيستان و بلوچستان باز مي گردد
گروه حوادث:معاون سياسي امنيتي استاندار سيستان و بلوچستان با اعلام خبر دستگيري ۴۴ آدم رباي مشهور استان در چند روز گذشته از بازگشت امنيت به اين منطقه خبر داد.
محسن صادقي  روز گذشته با اعلام اين كه از ابتداي امسال مجموعا ۱۲۴ نفر در ارتباط با جرايم مسلحانه، آدم ربايي، سرقت و قتل مسلحانه در استان دستگير شده اند از دستگيري دو شرور معروف شهرستان خاش كه نقش بسزايي در درگيري با نيروهاي انتظامي در كوه سفيد سراوان داشته اند، خبر داد.
وي افزود: هم چنين به دنبال پيدا شدن جسد يك گروگان به نام «عباس» كه از ايرانشهر ربوده شده بود، عمليات گسترده اي براي دستگيري قاتل وي به نام «سنجرزهي» آغاز شد كه قاتل در خاك پاكستان و با همكاري پليس آن كشور به هلاكت رسيد و دو گروگان ديگر كه در اختيار وي بودند، آزاد شدند.
صادقي در ادامه گفت: دستگيري ۵ عضو يك گروه آدم ربايي در سراوان و آزادي يك گروگان، هلاكت دو شرور در درگيري با ماموران هنگ مرزي سراوان، دستگيري ۱۵عضو يك باند آدم ربا در خاش كه اقدام به گروگان گيري جوان ۱۴ ساله اي كرده بودند از ديگر اقدامات امنيتي انجام شده در ماههاي گذشته است.
وي ادامه داد: در هفت ماه گذشته شش شبكه آدم ربايي در شهرستان زابل شناسايي و حدود ۱۰۰ نفر از اعضاي اين شبكه ها دستگير شده اند كه تا كنون به ۵۷ مورد آدم ربايي اعتراف كرده اند.
دستگيري دو عامل جنايت تاسوكي
در همين حال گزارشها حاكي از آن است كه باتلاش ماموران انتظامي و اطلاعات سيستان و بلوچستان دو نفر از عاملان جنايت تروريستي محور زابل به زاهدان دستگير شدند.
سرتيپ ۲ (جواد حامد) فرمانده انتظامي استان سيستان و بلوچستان اعلام كرد: مأموران فرماندهي انتظامي شهرستان زابل با همكاري اداره اطلاعات پس از بررسي ها و اقدامات پليسي دو عضو اين باند به نامهاي رضا-ع ۲۰ ساله و امان ا...- ذ ۳۵ ساله را كه مظنون به همكاري با گروهك تروريستي هستند را شناسايي و پس از تعقيب و مراقبتهاي ويژه، نهايتاً خودرو آنها را در يك عمليات غافلگيرانه جلوي پليس راه لوتك متوقف كردند كه در بازرسي از خودرو آنها ۲ دست لباس بلوچي و يك دست لباس پلنگي و دو دستگاه دوربين هندي كم كشف كردند.
مرد كلاهبردار راننده استخدام مي كرد
گروه حوادث:مردي كه با جلب اعتماد رانندگان و با معرفي خود به عنوان مسئول حمل و نقل سازمان حج و زيارت، شش خودروي پيكان و پرايد را به سرقت برده بود سرانجام دستگير و بازداشت شد.
داديار شعبه پنجم دادسراي امور جنايي تهران روز گذشته درباره اين پرونده گفت: متهم اين پرونده «كمال» ۵۴ ساله نام دارد كه پس از سوار شدن به خودروهاي مسافركش با جلب اعتماد رانندگان اقدام به دريافت مدارك آنان و بازبيني اوراق هويتي و اسناد خودرو مي كرده تا پس از حصول اطمينان، آنان را به عنوان راننده شخصي خود استخدام كند.
قندي زاده ادامه داد: اين متهم با ۱۴ فقره سابقه در زمينه هاي سرقت، كلاهبرداري و جعل اسناد در حالي كه خود را مسئول حمل و نقل سازمان حج و زيارت معرفي مي كرده داراي سوابق متعدد كيفري است.
وي در رابطه با نحوه  دستگيري اين متهم گفت: پس از طرح شكايت هاي متعدد در دادسراهاي تهران، تيمي از كارآگاهان، مامور شناسايي اين متهم شدند كه وي نهايتاً با يك خودرو سرقتي و مقداري تراول چك و اسناد جعلي طبق چهره نگاري هاي صورت گرفته و اطلاعات به دست آمده توسط شكات شناسايي و دستگير شد.

سرباز درستكار كيف ۱۱ ميليوني را به صاحبش برگرداند
گروه حوادث:يك سرباز نيروي زميني ارتش كه ۱۱ ميليون تومان وجه نقد پيدا كرده بود، آن را به صاحبش بازگرداند.
به گزارش روابط عمومي نيروي زميني ارتش، سرباز وظيفه علي كجوري از نيروهاي وظيفه ستاد نيروي زميني بعد از آن كه كيفي محتوي ۱۱ ميليون تومان وجه نقد پيدا كرد، آن را به مقامات مسئول تحويل داد تا به دست صاحب اصلي اش برسد.
وي در تشريح ماجرا گفت: «روز يازدهم ارديبهشت ماه همراه يك سرباز ديگر براي انجام مأموريتي به فرودگاه مهرآباد رفته بودم كه در سالن انتظار زير صندلي ها يك كيف ديدم، آن را باز كردم و متوجه مقادير زيادي پول و تراول چك شدم. بلافاصله به محل انتظامات رفتم و كيف را تحويل دادم. افسر نگهبان چند لحظه بعد صدايم زد و گفت چون داخل كيف پول زيادي بوده بايد موضوع صورتجلسه شود. در اين زمان فرمانده من نيز در محل حضور يافت و وقتي مجموع پول هاي داخل كيف را شمردند، مشخص شد يازده ميليون تومان پول داخل كيف بوده است.»در داخل كيف ۱۰ ميليون تومان پول نقد و ۷۰۰ هزار تومان تراول چك، ۲۰۰ دلار اسكناس و نزديك به ۵۰ هزار تومان پول نقد وجود داشته كه بعد از هماهنگي هاي صورت گرفته به صاحبش بازگردانده شد.

آشتي پدر ومادر،راز كودك سرگردان را فاش كرد
گروه حوادث: آشتي پدر و مادر نوزاد سرگردان، راز اخاذي ۲ ميليوني توماني را فاش كرد.
به گزارش همشهري، يك سال و نيم پيش زن جواني در پي اختلافات خانوادگي با همسرش با حالت قهر به خانه پدرش رفت. اين زن جوان كه به تازگي باردار شده بود وقتي متوجه شد اختلاف بين وي و همسرش حل نشدني  است موضوع فرزندش را با يكي از دوستانش در ميان گذاشت كه اين زن به وي پيشنهاد داد بعد از به دنيا آمدن فرزندش او را به خانواده اي كه وي مي شناسد و در آرزوي فرزند هستند تحويل دهد. زن جوان اين پيشنهاد را پذيرفت و به اين ترتيب خانواده اي كه قرار بود نوزاد را به فرزندي قبول كنند، تمام مخارج بيمارستان زن را پرداخت كردند و مبلغ ۲ ميليون تومان نيز به دوست زن جوان دادند تا به مادر كودك بدهد.
بعد از گذشت چند ماه از اين ماجرا مادر و پدر اصلي نوزاد كه دچار اختلافات شديد بودند بار ديگر با يكديگر آشتي كرده و آن زمان بود كه مرد از سرنوشت نوزادش بااطلاع شد.
مرد از همسرش خواست تا فرزندش را پس بگيرد و همين ماجرا سرآغاز تشكيل يك پرونده قضايي در شعبه سوم دادياري دادسراي امور جنايي تهران شد.
با درخواست شوهر، زن از دوستش خواست محل زندگي خانواده اي را كه فرزندش را به آنان تحويل داده بود به وي نشان دهد. خانواده جديد اين نوزاد در ابتدا حاضر به بازپس دادن نوزاد نبودند ولي بعد از اين كه دادگاه آنها را فرا خواند بيان داشتند: «ما براي تحويل گرفتن اين كودك سه ميليون تومان خرج كرديم، مبلغ فوق را به ما برگردانند ما نيز اين نوزاد را به آنها پس خواهيم داد.» در آن زمان بود كه مادر اصلي نوزاد متوجه شد دوستش وي را فريب داده و ۲ ميليون تومان وجه نقد را خودش تحويل گرفته و متواري شده است.
روز گذشته داديار سوم دادسراي امور جنايي تهران دستور بازداشت دوست خيانتكار را صادر كرد تا با تحقيق از وي راز اين ماجرا فاش شود.

پليس در تعقيب سارقان شب
گروه حوادث: پليس آگاهي اصفهان رديابي هاي ويژه خود را براي دستگيري «سارقان شبانه» كه اقدام به اخاذي مي كردند، آغاز كرد.
به گزارش همشهري، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار پليس انتظامي اين شهرستان قرار گرفت كه شامگاه ۱۴ ارديبهشت، مرد ۲۴ ساله اي به نام علي در حالي كه بسيار وحشت زده بود به كلانتري ۲۳ مراجعه كرد و مدعي شد: ساعتي قبل زماني كه قصد رفتن به جاده روشن دشت را داشتم ناگهان سرنشينان دو دستگاه موتورسيكلت خودرو ام را متوقف كردند و پس از معرفي خود به عنوان مامور، كليه مدارك خودرو ۲۰۶ و موبايلم را از من گرفته و از محل متواري شدند.
با اعلام شكايت مرد جوان، پرونده اي در اين زمينه تشكيل شد و تيمي از كارآگاهان پليس مسئوليت يافتند تا سارقان را شناسايي و دستگير كنند.
در حالي كه عمليات پليسي براي دستگيري سارقان با چهره  نگاري از آنها آغاز شده بود، مرد مالباخته مدعي شد سارقان با وي تماس گرفته و براي فردا شب با او قرار ملاقات گذاشته اند و از وي خواسته اند تا براي پس گرفتن مداركش ۱۰۰ هزار تومان به آنها بپردازد. با اين اظهارات شاكي پرونده با هماهنگي كارآگاهان پليس در محل ملاقات حاضر شد، اما دقايقي بعد از حضور ماموران و شاكي، دو سرنشين يك موتورسيكلت به مرد بالباخته نزديك  شدند، اما هنگامي كه متوجه حضور ماموران شدند سعي كردند به سرعت از محل متواري شوند، اما ماموران پليس آنها را تحت تعقيب قرار دادند. ولي هنگامي كه دريافتند سارقان بدون توجه به دستور ايست پليس قصد فرار دارند، اقدام به تيراندازي كردند.
صبح روز بعد از تيراندازي شبانه ماموران حراست بيمارستان حجتيه اصفهان با ماموران كلانتري ۱۶ تماس گرفتند و اعلام كردند شب گذشته جواني كه در اثر شليك گلوله از ناحيه پا مجروح شده بود، به اين بيمارستان انتقال يافته و تحت درمان است.
از آنجايي كه موضوع فرار سارقان به واحدهاي كلانتري اطلاع داده شده بود، بلافاصله ماموران به بيمارستان رفتند و در بازجويي از مرد مجروح دريافتند كه وي يكي از سارقاني است كه از مرد مالباخته اخاذي كرده است.
بر پايه اين گزارش، هم اكنون تلاش پليس براي شناسايي همدستان سارق جوان ادامه دارد.

باند شاه كليد، ۱۰۸ خودرو را ربود
گروه حوادث: پرونده ۶۰ متهم يك باند سرقت خودرو روز گذشته در شعبه بازپرس حسين اصغرزاده آخرين مراحل بازپرسي را طي كرد.
به گزارش همشهري، روز گذشته عده اي از متهمان يك باند بزرگ سرقت خودرو كه متهم هستند ۱۰۸ خودرو پرشيا، سمند، پرايد و وانت نيسان را از شهر تهران سرقت و در شهرهاي زاهدان و بندرعباس به فروش رسانده اند توسط بازپرس دوم دادسراي امور جنايي تهران مورد بازجويي قرار گرفتند.
بر پايه اين گزارش، عده اي از اين متهمان هم اكنون با قرار وثيقه آزاد و متهمان اصلي به نام هاي شيرمحمد، ابراهيم، محمد، حسن و جعفر با قرار وثيقه روانه زندان شدند.
بنا بر اين گزارش، سردسته اين باند به نام جعفر كه به شاه كليد معروف است با تشكيل باند سرقت از اوايل سال ۸۱ با استفاده از شاه كليد اقدام به سرقت خودروهاي مدل بالا كرده است. ماموران دايره هشتم اداره آگاهي تهران بعد از اطلاع رساني مردمي متوجه تشكيل اين باند شده و بعد از هماهنگي با بازپرس پرونده، جست وجو براي دستگيري متهمان را آغاز كردند.در مرحله اول محمد كه برادر سركرده باند بود در شهرك وحدت دستگير و در بازجويي از وي، ديگر اعضاي باند شناسايي و طي عمليات هاي جداگانه، بازداشت شدند.اين متهمان، در مراحل تحقيق پليسي به ۳۰ فقره سرقت منزل و ۴۰ فقره جعل تراول چك اعتراف كردند. بعد از دستگيري متهمان ۸۰ دستگاه از خودروهاي مسروقه كشف و ضبط شد.

سارقان، اسلحه خودشان را هم جا گذاشتند
001602.jpg
گروه حوادث: سارقان ناكام بعد از شكست در نقشه خود، با برجاي گذاشتن اسلحه، محل را ترك كردند.
به گزارش همشهري،  روز گذشته كاركنان بانك سامان وقتي وارد محل كار خود شدند متوجه شدند كه در گاوصندوق باز است و در كنار آن يك اسلحه كلاشينكف و تعدادي فشنگ باقي مانده است.
بلافاصله مأموران كلانتري جاده قديم كرج به محل اعزام شدند و تحقيقات پليسي خود را در اين باره آغاز كردند كه در بررسي اوليه مشخص شد سارقان با كندن ديوار ساختمان كناري، شبانه وارد بانك شده و قصد سرقت وجوهات داخل صندوق را داشته اند كه پس ازآنكه با صندوق خالي بانك مواجه شده اند، در حالي كه از شدت عصبانيت قادر به كنترل خود نبوده اند، با بر جاي گذاشتن اسلحه از بانك خارج شده اند. دستور رسيدگي به اين پرونده از سوي ولي الله حسيني- بازپرس هفتم دادسراي امور جنايي تهران- صادر شد.

قاچاق سوسيس و نيشكر در پوشك بچه
001599.jpg
يك راننده «كلورادوئي» به اتهام حمل مقداري سوسيس و نيشكر قاچاق كه در پوشك بچه جاسازي شده بود، دستگير شد.
گزارش شبكه خبري «كي فاكس تي وي» حاكي است، يك راننده ۲۷ ساله «كلورادوئي» هفته گذشته به اتهام حمل مقداري سوسيس و نيشكر قاچاق كه در پوشك بچه پنهان كرده بود، توسط ماموران گمرك آمريكا دستگير شد.براساس اين گزارش، متهم به رغم قوانين سفت و سخت گمرك مرزي آمريكا در خصوص مبارزه با قاچاق برخي كالاها، با جاسازي يك كيلو سوسيس گوشت خوك و هفت ساقه نيشكر در پوشك بچه، قصد ورود آنها را داشت كه مورد ظن ماموران قرار گرفت و دستگير شد.ماموران پس از مشكوك شدن به اين مرد كه از مكزيك به بندر «ال پاسو» آمده بود، لوازم همراه او را مورد بازرسي دوباره قرار دادند و راز قاچاق يك كيلو سوسيس فاش شد!

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
انقلاب
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   انقلاب   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |