سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۰ - May 9, 2006
مايكروسافت در مقابل گوگل
مايكروسافت ياهو را مي خرد
001488.jpg
ايرنا: نشريه وال استريت به تازگي گزارش جنجالي به چاپ رسانده و در آن خبر داده است كه شركت مايكروسافت خواهان خريداري و سرمايه گذاري در بخش بزرگي از ياهو است.
به گزارش سايت اينترنتي نيوزفكتور، اين نخستين باري نيست كه شايعه تلاش مايكروسافت در زمينه خريداري سهام شركت هاي بزرگ اينترنتي منتشر مي شود و كارشناسان عقيده دارند مايكروسافت قصد دارد با سرمايه گذاري در شركت هاي بزرگ اينترنتي، توان رقابتي خود را در برابر رقيب سرسخت گوگل بالا ببرد.
سال گذشته برخي منابع خبري اعلام كرده بودند مايكروسافت تلاش مي كند شركت اي او ال را قانع سازد تا به جاي استفاده از فناوري گوگل در موتور جستجوي خود، از فناوري اين شركت در موتور جستجويش بهره بگيرد كه در آن زمينه به موفقيت دست نيافت، اما در عوض چند روز پيش شركت آمازون اعلام كرد از اين پس به جاي استفاده از فناوري گوگل در موتور جستجوي اي-۹ (A9) ، از فناوري شركت مايكروسافت بهره خواهد گرفت و همين امر نشان مي دهد مايكروسافت همچنان براي سرمايه گذاري در شركت هاي بزرگ اينترنتي مصمم است.
ياهو با برخورداري از آمار ماهيانه صد ميليون بازديدكننده از وب سايت خود يكي از موفق ترين شركت هاي اينترنتي محسوب مي شود كه مايكروسافت مي تواند با تصاحب بخشي از اين شركت، به رقابت خود با موتور جستجوي قدرتمند گوگل شدت ببخشد.
كارشناسان عقيده دارند سرمايه گذاري مايكروسافت در شركت ياهو علاوه بر سودآوري براي مايكروسافت، براي خود ياهو نيز مفيد خواهد بود و به اين شركت امكان مي دهد از منابع و امكانات گسترده مايكروسافت براي تقويت و بهبود خدمات اينترنتي خود، بهره بگيرد.

نوش داروي ويندوز
عليرضا سزاوار : برخي از افراد براي بالا بردن امنيت فايل هاي خود بر روي سيستم عامل ويندوز، برنامه قفل شدن را قرار مي دهند، كه البته گاهي اوقات پيش مي آيد كه كاربر رمز عبور ويندوز خود را فراموش مي كند و از آنجايي كه امنيت سيستم عامل ويندوز بالا رفته است، كاربر براي ورود به ويندوز خود هيچ راهي پيدا نمي كند و مجبور مي شود كه مجددا ويندوز نصب نمايد.
اين در حالي است كه اكنون با استفاده از نرم افزار ويژه اي به نام haek windowz admin كه رايگان هم هست، مي توانيد بدون در اختيار داشتن كلمه رمز سابق، يك رمز جديد براي ورود به سيستم خود ايجاد نماييد و ديگر نيازي به نصب مجدد ويندوز نداريد. مهمترين نكته در مورد اين نرم افزار اين است كه نيازي به وارد شدن ويندوز نداريد و تمامي كارها از طريق محيط برنامه Dos صورت مي گيرد و فقط كافي است كه كامپيوتر خود را خاموش كرده و با استفاده از يك فلاپي ديسك آن را بوت نماييد.
جهت دانلود اين نرم افزار به اين سايت مراجعه نماييد: Uploading.com

نرم افزار رايگان براي شناسايي ويروس هاي كامپيوتر
001485.jpg
يك شركت نرم افزاري در ايالات متحده به نام بيت ناين(bit9) محصول جديدي عرضه كرده كه با جست و جوي هاردديسك كامپيوتر كليد برنامه هاي ناشناس و فايل هاي اجرايي مشكوك را كه ممكن است ويروس، اسپاي ور و ساير برنامه هاي مخرب باشد را شناسايي و معرفي مي كند.
اين برنامه جديد و پيشرفته «فايل ادوايزر» نام دارد و كاربران مي توانند از طريق آدرس اينترنتي FileadVisor.bit9.com اين فايل را دانلود و نصب نمايند. اين نرم افزار پس از اجرا شدن، فايل هاي موجود در هارد ديسك كامپيوتر شما را از طريق اينترنت با اطلاعات موجود در يك بانك عظيم نرم افزار كه اين شركت جمع آوري نموده است، مقايسه كرده و هر برنامه و فايل اجرايي كه نتواند مشابه آن را در بانك اطلاعاتي خود بيابد، به عنوان يك برنامه مخرب يا ويروس معرفي مي كند.
شركت بيت ناين براي جمع آوري اين بانك اطلاعاتي بزرگ، فايل هاي مختلف را كه شامل بيش از ۲۵ ميليون فايل به حجم حداقل ۴ تترابايت، از منابع عظيمي مانند كتابخانه مرجع ملي نرم افزار ايالات متحده، مؤسسه ملي فناوري و استاندارد آمريكا، بانك اطلاعاتي كمپاني IBM و نيز ساير منابع موجود در اينترنت استفاده كرده و با سرعت زيادي در حال گسترش مجموعه جمع آوري شده است. اين نرم افزار فايل ادوايزر به اين نحو كار مي كند كه فايل هاي موجود در هارد ديسك كامپيوتر را از لحاظ نام و محتوا با فايل هاي بانك اطلاعاتي شركت bit9 مقايسه مي كند تا در نهايت فايل هاي مشكوك را به شما معرفي كند. اين برنامه تا به حال با استقبال زياد كاربران مواجه شده است.

فعاليت مريخ نوردها همچنان ادامه دارد
001497.jpg
پارس اسكاي- محسن بختيار: مريخ نوردان روح و فرصت ناسا به ترتيب در ۱۴ دي و ۵ بهمن سال ۸۲ بر سطح مريخ فرود آمدند و تنها براي سه ماه مأموريت برنامه ريزي شده بودند. اما اين دو مريخ نورد بيش از دو سال است كه روي مريخ حركت مي كنند.
دانشمندان ناسا در ابتدا گمان مي كردند علاوه بر آب و هواي سرد مريخ، جو غبارآلود مريخ نيز با پوشاندن صفحات خورشيدي مريخ نوردان بر پايان عمر آنها تأثير بگذارند اما در كمال خوش شانسي وزش تندبادهاي شديد در سطح مريخ موجب شد كه اين ذرات از صفحات خورشيدي مريخ نوردها پاك شود تا اين دو مريخ نورد همچنان به فعاليت خود در مريخ ادامه دهند.
اما خوش شانسي دوقلوهاي مريخ نورد همچنان ادامه دارد.چندي پيش مريخ نورد روح توانست از شرايط سخت زمستاني مريخ عبور كند و به نقطه امني در اين سياره برسد.اكنون هر دوي اين مريخ نوردها در نزديكي استواي مريخ و در شرايط مناسبي قرار دارند و آزمايشگاه پيشرانه موشكي ناسا به خوبي مسير اين مريخ نوردها را دنبال مي كند.

كشف تپه هاي شني در تايتان
001503.jpg
ايرنا: دانشمندان مي گويند مناطق وسيعي از قمر تايتان سياره زحل از تپه هاي شني پوشيده شده است كه احتمالا از بلورهاي يخ، شن يا ديگر مواد ناشناخته تشكيل يافته است. به گزارش رويترز از واشنگتن، تصاوير دريافتي فضاپيماي كاسيني از قمر تايتان شباهت بسيار زيادي به تپه هاي شني در بيابانهاي صحرا، ناميبيا، عربستان سعودي و استراليا دارد.
رالف لورنز از دانشگاه آريزونا و از دانشمندان فضايي بين المللي مي گويد: تصاوير قمر زحل درست شبيه تصاوير راداري از ناميبيا يا عربستان است.
جو تايتان ضخيم تر از جو زمين است، اما جاذبه آن كمتر است. شن هاي تايتان مطمئنا متفاوت با زمين است، فقط فرايند فيزيكي كه تپه هاي شني را تشكيل داده است به هم شباهت دارد. فضاپيماي كاسيني در سال ۱۹۹۷به فضا پرتاب شد و در سال ۲۰۰۴پس از عبور از كنار سياره زهره و مشتري به سياره زحل رسيد. تازه ترين تصاوير راداري نشان مي دهد اين تپه هاي شني ۱۵۰متر ارتفاع دارند و طول آنها به صدها كيلومتر مي رسد.
قطعات تاريك بر سطح تايتان در ابتدا به نظر مي رسيد دريا باشد، اما اكنون به نظر مي رسد از تپه هاي شني تشكيل شده باشد.
تايتان بزرگترين قمر از بين ۴۷قمر زحل است. سطح هموار تايتان بسيار سرد است و دماي آن ۱۸۰درجه سانتيگراد زير صفر است و دانشمندان معتقدند از جو ضخيم آن گاهي متان مي بارد.
وجود تپه هاي شني بكر و دست نخورده نشان مي دهد باد به تازگي دانه هاي ريزي از برخي مواد را به اطراف پراكنده است.
اين مواد مي تواند شن، يخ يا چيز ديگري باشد. چون كه فرايند تشكيل تپه هاي شني در زمين نيز قابل مطالعه است محققان وجود اين تپه ها را دلگرم كننده خواندند. روز پنجشنبه گذشته سازمان فضايي اروپا فيلم جديدي از فرود كاوشگر هويگنز بر سطح تايتان منتشر كرد.
اين كاوشگر سوار بر فضاپيماي كاسيني به سوي تايتان اعزام شده بود. اين فيلم چهار ساعته آنچه را كه اين كاوشگر طي چند ساعت اول فرود خود بر سطح تايتان گرفته است نشان مي دهد.

موضوعات حسابداري
001500.jpg
حسابداري يك سيستم است كه در آن فرآيند جمع آوري، طبقه بندي، ثبت، خلاصه كردن اطلاعات و تهيه گزارش هاي مالي و صورت هاي حسابداري در شكل ها و مدل هاي خاص انجام مي گيرد تا افراد ذي نفع درون سازماني مثل مديران سازمان و يا بدون سازماني مثل بانك ها، مجمع عمومي سازمان مورد نظر و يا مقامات مالياتي بتوانند از اين اطلاعات استفاده كنند.
حسابداري به عنوان يك نظام پردازش اطلاعات، داده هاي خام مالي را دريافت كرده، آنها را به نظم درمي آورد. محصول نهايي نظام حسابداري، گزارش ها و صورت هاي مالي است كه مبناي تصميم گيري اشخاص ذي نفع «مديران، سرمايه گذاران، دولت و...» قرار مي گيرد. وبلاگ موضوعات حسابداري در مورد تاريخچه حسابداري چنين آورده است: در قرون وسطا مرسوم بوده است كه فرمانروايان ماليات ها را جمع آوري مي كردند و آن را در جهت رفع نيازهاي مالي مربوط به توسعه كار املاك به مصرف مي رساندند. از وظايف حسابداران در اين زمان، يكي تهيه صورتي از اموال افراد جهت خزانه داري فرمانروا به منظور اخذ ماليات و ديگر تهيه گزارش سفر افرادي كه به كار تجارت بين كشورها، اشتغال داشته اند بوده است.
اين گزارش در پايان هر سفر و به منظور تعيين سود و زيان مربوط به آن تهيه مي شود. در قرون ۱۳ و ۱۴ به دليل رشد عمليات تجاري، تحولاتي در سيستم نگهداري حساب به وجود آمد. انتشار كتاب رياضيات «لوكاپا چيولي-۱۴۹۴» كه چند فصلي از آن اختصاص به حسابداري داشت، موجب گسترش فن دفترداري دو طرفه در سراسر اروپا شد. وي يك كشيش ايتاليايي و در واقع يك رياضيدان بود كه در اين كتاب مهارت تجزيه و تحليلگري خود را در جهت توصيف سيستم حسابداري دو طرفه به كار برد.
آدرس وبلاگ:jahengir.blogfa.com

جست وجو در اينترنت بدون اتصال به شبكه
001491.jpg
مرور بيرون از شبكه اينترنت موضوعي است كه مدت هاست فكر كارشناسان را به خود مشغول كرده و اكنون به نتيجه رسيده است. نرم افزار webaroo كه يك نرم افزار رايگان است به كاربران امكان مي دهد در بين صفحات اينترنت بدون اتصال به شبكه به جست وجو بپردازند. اين نرم افزار محتويات صفحات اينترنت را با انتخاب خود شما ذخيره كرده و مي تواند در صورت امكان، اطلاعات صفحات را بر روي تلفن هاي هوشمند و يا PDA (كامپيوترهاي جيبي) نگهداري و ذخيره نمايد.
با هر بار اتصال شما به شبكه اينترنت، اين نرم افزار هم فعاليت خود را آغاز مي كند و با توجه به فهرست صفحاتي كه بر روي كامپيوتر شما ذخيره كرده است و براساس اولويتي كه شما براي آن تعيين كرده ايد، بدون آن كه متوجه شويد، صفحات را به روز مي كند.
اين نرم افزار جديد كه نسخه آزمايشي آن در آدرسي با همين نام موجود است، داراي يك سيستم ذخيره سازي هوشمند است كه حجم بسيار زيادي از صفحات اينترنت را در فضاي كمي جاي مي دهد. وقتي شما به اينترنت متصل مي شويد، نرم افزار سرويس گيرنده به سرور خود وصل مي شود تا در صورت وجود تغييرات جديد در صفحات اينترنت، بلافاصله آنها را به روز كند.

دانش فناوري
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
انقلاب
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   انقلاب   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |