همشهری آنلاین: رییس و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان تهران با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار خواستار تمرکز کلیه فعالان اقتصادی بر تنظیم، تصویب و اجرای مناسب برنامه پنجم توسعه بر اساس سیاست‌های کلی تنظیم شد و گفت: شاخص‌هایی که در سیاست‌های کلی برنامه پنجم لحاظ شده می‌تواند موجب تحول شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاکید کرد: با حرکت در مسیر چشم‌انداز و سیاست‌های اصل 44 می‌توانیم گام‌های بزرگی برای ایران اسلامی برداریم در صورتی که حرکت‌ها در حوزه اجرا با تدبیر لازم و همه جانبه‌گرایی همراه باشد.

وی مدیریت علمی در اداره بنگاه‌های اقتصادی را با اهمیت عنوان کرد و گفت: فاصله بخش خصوصی با دولتی در این زمینه قابل توجه است و باید به سمتی حرکت کنیم که به طور واقعی شاهد خصوصی‌سازی و آزادسازی در کشور باشیم.

وی هدف از خصوصی‌سازی را استفاده بهینه از سرمایه‌های انسانی و مادی عنوان کرد و گفت: ایجاد بستر و فضای لازم برای فعالیت بخش خصوصی در کاهش تورم و بیکاری که دو معضل اساسی کشور است، می‌تواند بسیار مفید باشد.

هاشمی رفسنجانی همکاری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن با مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه‌های تدوین و نظارت بر اجرای سیاست‌ها را مفید ارزیابی کرد و خواستار آن شد.

در ابتدای این دیدار آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان تهران در سخنانی سندچشم‌انداز بیست ساله و قانون اجرایی اصل 44 را زمینه‌ساز تحول در اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: توجه به الزامات مورد نیاز برای ایجاد تحول در اقتصاد کشور می‌تواند موفقیت‌ آن را تضمین کند.

وی تغییر شکل فضای کسب و کار در کشور و اعتماد به بخش خصوصی را از الزامات مهم تحول اقتصادی در کشور بیان کرد و افزود: تغییر نگرش‌ها و حذف قوانین دست و پاگیر برای فعالیت‌های اقتصادی از دیگر مسائلی است که باید توجه لازم به آن صورت پذیرد.

همچنین میرمحمد صادقی و خلیلی از اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان تهران هر کدام به اختصار مطالبی را در مورد اوضاع فعلی اقتصاد کشور بیان کردند.

برچسب‌ها