تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۸

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر مشغول تدوین راهبرد و برنامه مدونی برای مسئولان، نمایندگان و کارکنان مجلس هستیم که دورنمای کاری مجلس را ترسیم کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر‌، علی لاریجانی در جمع مدیران و کارکنان مجلس‌شورای اسلامی گفت: امیدوارم تدوین این برنامه تا یکی دو هفته آینده پایان یابد تا ساختاری که متناسب با برنامه‌های ما برای حرکت به جلوست فراهم شود.

وی ادامه داد: مجلس نباید منفعل و منتظر باشد تا روزی روزگاری لایحه‌ای بیاید و آن را بررسی کند، از نمایندگان گرفته تا کارکنان مجلس همه باید برای حل مشکلات کشور احساس مسئولیت کنیم.

لاریجانی افزود: این حرکت رو به جلو بدون نظم فکری ممکن نیست و ما بر همین اساس تصمیم گرفته ایم برنامه کاری برای مجلس تدوین کنیم تا مجلس از قوه کارشناسی بدنه خود و نیز از نخبگان کشور بیشترین بهره را ببرد و ما در این روزها تلاش می‌کنیم این ساماندهی هر چه زودتر انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق فرموده‌های امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز قانون اساسی، مجلس در راس امور است گفت: حفظ و صیانت این جایگاه مجلس، هم به عهده نمایندگان و هم به عهده کارکنان مجلس است و تعامل سنجیده و سازگار کارکنان با دیگر دستگاه‌ها و همچنین ارتباط سازنده نمایندگان با بدنه اجرایی مجلس موجب تحقق و حفظ این جایگاه مهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق این هدف مهم باید اخلاق دیوانی خاصی را تنظیم و اجرا کرد گفت: متاسفانه در نظام اداری کشور نتوانسته ایم یک نظام پرتحرک، پویا و با بهره وری بالا ایجاد کنیم.

رئیس مجلس افزود: تلاش ما در مجلس شورای اسلامی این است که از کارشناسان قوی و نیروهای خبیر برخوردار باشیم و با پشتیبانی دقیق، آنان را هدایت کنیم تا این ظرفیت ها و استعدادها بالفعل و شکوفا شود.

لاریجانی همچنین گفت: من حق می دهم که کارکنان مجلس نگران آینده کاری خود باشند و معتقدیم باید فضای شفاف و امن کاری ایجاد کرد تا شاهد بهترین بهره وری باشیم.

وی افزود: اگر برای معیشت کارمندان، نظامی مترقی طراحی کنیم که او بتواند سیمای آینده کاری اش را شفاف ببیند و برای زندگی اش در آینده برنامه ریزی کند، قطعا وی با نشاط و انگیزه بیشتری کار می کند .

لاریجانی خطاب به کارکنان و مدیران مجلس گفت: برای تحقق این امور دست هیئت کارپردازی مجلس را باز می‌گذاریم تا هر طور صلاح می‌دانند مقدمات افزایش بازدهی کارکنان مجلس را فراهم کنند.