منطقه ۲۱ به سبب موقعیت جغرافیایی خود در حاشیه غربی تهران قرار دارد و از «تهرانسر» تا «ورآورد» پراکنده شده است.  

محدوده‌ای متشکل از صنعت و سکونت که در آن، هم‌محله‌ها و شهروندان را داریم و هم کارخانه‌ها و کارگران. در نتیجه موضوع ورزش شهروندی و کارگری در این منطقه بسیار مطرح است.  
منطقه ۲۱ منطقه‌ای بسیار فعال در عرصه ورزش شهروندی است. چه در بخش ورزش آقایان و چه در بخش بانوان کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است. شهروندانی علاقه‌مند به ورزش و با استعداد و از سوی دیگر مدیران و مسئولانی که به ورزش اهمیت می‌دهند و به این مقوله توجه دارند. در بخش ورزش کارگری هم منطقه ۲۱ فعالیت‌های چشمگیری داشته است و تیم‌های کارگری در مسابقات و برنامه‌های ورزشی مختلف حضور و مشارکت قابل توجه داشته‌اند و به موفقیت‌های خوبی هم دست پیدا کرده‌اند.  
خوشبختانه فعالیت‌های ورزشی منطقه در سطح قابل قبول و قابل توجهی قرار دارد. این موفقیت‌ها به یک‌سال و ۲ سال اخیر هم محدود نمی‌شود و سال‌ها است که شاهد تداوم این موفقیت‌ها از سوی ورزشکاران و تیم‌های ورزشی منطقه در رقابت‌ها و رشته‌های گوناگون هستیم. در مسابقات «دهه‌فجر» امسال، تیم‌ها و ورزشکاران منطقه حضور پرقدرت و موفقیت‌آمیزی داشتند که از جمله می‌توان به قهرمانی «والیبال ساحلی» بانوان و کسب مقام نخست از سوی آنها اشاره کرد.  
این موفقیت‌ها نشان‌دهنده عزم بالا و مدیریت خوب ورزشی است که در این منطقه پایه‌گذاری شده و به شکل سیستماتیک ادامه داشته است.
 این موضوع نشان می‌دهد که استعدادهای بسیار خوبی در منطقه ۲۱ داریم که برخی از آنها در رشته‌های خود تا بالاترین سطح، رشد و پیشرفت داشته‌اند و امروز در رقابت‌های لیگ و تیم‌های ملی حضور دارند و با توجه به عملکرد ورزشکاران جوان منطقه در سال‌های اخیر، اطمینان دارم که در آینده هم شاهد ظهور و حضور استعدادهای بیشتری از این منظقه خواهیم بود.  
به‌ویژه که مشاهده می‌شود در بخش ورزش پایه از جمله «فوتبال» کارها و برنامه‌های بسیار خوب و سازنده‌ای انجام شده و جریان منسجمی و قوی در اغلب محله‌ها شکل گرفته است. علاوه بر ورزش شهروندی و کارگری، در ورزش حرفه‌ای هم منطقه ۲۱ چهره‌های موفق و شناخته شده‌ای دارد.  
از ورزش «رزمی» گرفته تا ورزش‌های «توپی»، چه ورزش آقایان و چه بانوان قهرمانان، ورزشکاران و مربیان خوبی در منطقه هستند که حضور آنها و فعالیتی که برای اعتلای ورزش می‌کنند، تأثیر زیادی بر روی موفقیت‌های ورزشی این منطقه گذاشته است.