گروه سیاسی: در پی مخالفت نمایندگان با تعطیلات یک ماهه مجلس، قرار شد طبق روال هر سال در تابستان، ۲ دوره تعطیلی ۱۵ روزه برای حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه لحاظ شود.

پیش از آغاز رسمی جلسه علنی یکشنبه، رئیس مجلس، نظر نمایندگان را در مورد تعطیلات تابستانی مجلس جویا شد و در این خصوص رای گیری کرد که در نتیجه این رای گیری، قرار شد مجلس تا پایان هفته آینده جلسه علنی داشته باشد و سپس به‌مدت دو هفته تعطیل شود.

پس از این تعطیلات ۱۵ روزه، نمایندگان در ۳ هفته کاری تشکیل جلسه خواهند داد و بعد از این ۳ هفته به‌مدت ۱۵ روز دیگر به تعطیلات تابستانی خواهند رفت.

پیشنهاد تعطیلی یک ماهه مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه پنجم تیر مطرح شد که مورد اعتراض برخی نمایندگان قرار گرفت.

تغییر و تحولات درباره زمان کاری مجلس هشتم پیش از این درباره روزهای تشکیل جلسه علنی و زمان تشکیل جلسات کمیسیون‌ها هم اعمال شده است.

در جلسه ۲۱ خرداد مقرر شد به جای تشکیل جلسات علنی مجلس در روزهای سه‌شنبه، جلسات کمیسیون‌های تخصصی در این روز برگزار شود.

علی لاریجانی دیروز درباره برنامه تعطیلات تابستانه مجلس گفت: این تعطیلات به ۲ قسمت ۲ هفته‌ای تقسیم شده است که از روز شنبه ۲۱ تیر تا ۵ مرداد ماه ۲ هفته نخست خواهد بود و از روز شنبه ۲۶ مرداد ماه تا ۹ شهریور ۸۷ مرحله دوم تعطیلات مجلس خواهد بود.

مراسم تشییع نماینده سنقر و کلیایی

مراسم تشییع محمد حسین حیدریان نماینده مردم سنقر و کلیایی قبل از آغاز جلسه علنی در محوطه مجلس شورای اسلامی و با حضور رئیس مجلس و نمایندگان برگزار شد.

جلسه علنی مجلس به همین دلیل یک ساعت با تاخیر برگزار شد. حیدریان صبح جمعه دار فانی را وداع گفت.

جلسه فوق العاده مجلس

رئیس مجلس بااشاره به لزوم بررسی لایحه دوفوریتی متمم بودجه سال ۸۷ در اسرع وقت، از برگزاری جلسه بعدی مجلس در روز سه‌شنبه ۱۱ تیر ماه خبر داد.

پیش از این اعلام شده بود جلسات علنی مجلس تا پایان تابستان روزهای یکشنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد.

تکلیف کمیسیون‌ها روشن شد

حمید رضا حاجی بابایی عضو هیات رئیسه مجلس در گفت و گو با همشهری گفت: با مشخص شدن اعضای کمیسیون‌های اجتماعی و اصل‌90 تکلیف تمام کمیسیون‌های مجلس مشخص شد.

تکلیف مرکز پژوهش‌ها

محسن کوهکن، سخنگوی هیات رئیسه مجلس درباره نشست عصر دیروز اعضای هیات رئیسه که برای تعیین رئیس مرکز پژوهش‌ها تشکیل شده بود به همشهری گفت: در این جلسه برخی گزینه‌های دیگری که برای ریاست مرکز پژوهش‌ها مطرح بودند، درباره برنامه‌های خود سخنرانی کردند اما جمع‌بندی و اعلام نظر نهایی هیات رئیسه به جلسات بعدی موکول شد.