رئیس دیوان محاسبات گفت: متاسفانه شاهد محافظه کاری عمده‌ای در میان مدیران کشور هستیم و معمولاً مدیرانی که کار نمی‌کنند پاسخگو نیستند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات در مراسم تودیع و معارفه رئیس دیوان محاسبات کشور که امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: دیوان محاسبات اصلی‌ترین نهاد نظارت مالی کشور است و کسی حق ندارد خدشه‌ای به آن وارد کند.

وی بیان کرد: دیوان محاسبات ده‌ها سال قدمت دارد و با کمترین خطا و بیشترین کارایی فعالیت کرده است.

رئیس دیوان محاسبات گفت: حسابرسی عملکرد، اصلی‌ترین کاری است که باید دنبال کنیم، اما متاسفانه طی سال‌های گذشته دولت بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد را مورد توجه قرار نداده است و در این شرایط توقعی نشدنی است که بخواهیم حسابرسی مبتنی بر عملکرد داشته باشیم، اما حتماً راه‌های میانبری برای عملیاتی کردن حسابرسی مبتنی بر عملکرد وجود دارد.

بذرپاش افزود: متاسفانه شاهد محافظه کاری عمده‌ای در میان مدیران کشور هستیم و معمولاً مدیرانی که کار نمی‌کنند پاسخگو نیستند و معمولاً سراغ مدیرانی می‌رویم که کار می‌کنند و به همین دلیل همیشه مدیران خوب کسانی هستند که کار نمی‌کنند.

وی افزود: پاسداری از بیت المال اصلی‌ترین کار دیوان محاسبات است و بنده در دیوان محاسبات کار سیاسی نخواهم کرد، چون باید از جیب بیت المال محافظت کنیم.

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: از زمان انتخاب بنده به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور کلکسیونی از حرف‌ها و صحبت‌ها پیش آمد که برخی دلسوز بودند؛ از همه این حرف‌ها گذشتم و با خدای خود عهد می‌بندم که ذره‌ای از حفظ بیت المال کوتاه نیایم.

ایسنا نیز نوشت: مهرداد بذرپاش در واکنش به منتقدانش گفت: کلکسیونی از حرف ها زده شد. بعضی دلسوز بودند و برخی احتمالا نگران شدند. من از همه آنها گذشتم و به خون پدر شهیدم قسم یاد می کنم و با خدای خود عهد می بندم که ایستاده ام و ذره ای از حقوق مردم و بیت المال کوتاه نمی آیم و اجازه نمی دهم به کسی به اسم عدالت خواهی ظلم شود. با ما کار سیاسی کردند، ولی من در اینجا کار سیاسی نخواهم کرد، ولی نظارت دقیق بر مبنای قانون و سختگیرانه را پیش می گیرم زیرا پای بیت المال در میان است و شوخی ندارم و پاسداری از بیت المال هم ماموریت اصلی دیوان است که باید در سخت ترین شرایط آن را رعایت کنیم.

در همین زمینه: