شهروندان منطقه۹ در قالب اجرای طرح «محله پاک» به ترویج فرهنگ بهداشت از خانه تا محله می‌پردازند تا هم زندگی در محله‌ای پاک را تجربه و هم به جلوگیری از شیوع فراگیر کرونا ویروس کمک کنند.

همشهری آنلاین_ سحر جعفریان: طرح «محله پاک» امسال مانند سال‌های گذشته با انتخاب پاک‌ترین محله در حالی اجرا می‌شود که رویکرد اصلی آن تفکیک زباله‌های بیماری‌زا و جمع‌آوری ماسک و دستکش‌های یک‌بار مصرف رها شده در معابر خواهد بود.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۹ با اعلام این خبر می‌گوید: «در پی شیوع کرونا ویروس تصمیم گرفتیم طرح محله پاک را با محوریت مهمان ناخوانده این روزهای شهر برگزار کنیم زیرا دستکش و ماسک‌های آلوده رها شده در کوچه‌ها و جوی‌ها گواه این نکته است که فرهنگ‌سازی در زمینه دفع و تفکیک زباله‌ها هنوز به درستی صورت نگرفته است.»

«رضا مددی» می‌افزاید: «کارشناسان سلامت و پسماند شهرداری منطقه از ابتدای هفته در حال آموزش درباره موضوع هایی همچون کاهش تولید پسماند، کم‌حجم‌سازی پسماندهای بیماری‌زا و چگونگی دفع آنها به شهروندان هستند. تاکنون بیش از ۲۰۰خانوار در محله دکتر هوشیار منطقه ۹ تهران آموزش دیده‌اند. بسته‌های بهداشتی و مخازن تفکیک زباله نیز به آنها اهدا شده است.»

وی می‌افزاید: «در پایان این طرح پاک‌ترین محله با توجه به معیارهایی مانند میزان حجم پسماندها، کیفیت تفکیک مواد تر، خشک و بیماری‌زا و مشاهده نشدن ماسک و دستکش‌های آلوده در معابر معرفی خواهد شد.»

برچسب‌ها