رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: پس از شمارش آرا، نمایندگان منتخب ۶ حوزه انتخابیه اصلی این استان مشخص شدند و فقط در حوزه انتخابیه همدان و فامنین همچنان شمارش آرا ادامه دارد.

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، مصطفی آزاد بخت افزود: دوم اسفند امسال شاهد حضور پرشور مردم کشور در پای صندوق‌های رأی بودیم و در همدان نیز این رویداد به‌خوبی انجام شد و مردم از ساعت ۸ صبح پای صندوق‌های رأی حضور یافتند.

وی اضافه کرد: در استان همدان ۱۴۰ نامزد برای تکیه زدن به ۹ کرسی نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به رقابت پرداختند و آمار واجدان شرایط رأی دادن در این استان یک‌میلیون ۴۰۴ هزار ۷۳۰ نفر بود.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: در شهرستان ملایر ۲۳ نامزد انتخاباتی برای تکیه زدن به ۲ کرسی مجلس به رقابت پرداختند که حجت‌الاسلام احد آزادیخواه با ۳۶ هزار و ۴۷۸ رأی و هادی بیگی نژاد با ۲۲ هزار و ۵۳ رأی راهی بهارستان شدند.

آزاد بخت ادامه داد: در شهرستان ملایر ۲۳۱ هزار و ۹۵۷ واجد شرایط رأی دادن بودند که مجموع آرای مأخوذه ۸۵ هزار و ۴۸۱ رأی و درصد مشارکت ۳۶. ۸ بود.

وی ادامه داد: در شهرستان نهاوند ۱۴ نامزد به رقابت پرداختند که علیرضا شهبازی با ۱۸ هزار و ۵۸۸ رأی بیشترین آرا را کسب کرد همچنین میزان واجدین شرایط رأی دادن در این شهرستان ۶۹ هزار و ۱۴۳ نفر بوده که مجموع آرای مأخوذه ۷۶ هزار و ۵۳۵ رأی و درصد مشارکت ۵۳. ۳ درصد بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: ۱۰ نامزد در تویسرکان برای تکیه زدن به یک کرسی خانه ملت رقابت کردند که محمدمهدی مفتح با ۱۶ هزار و ۲۵۸ رأی مجوز ورود به مجلس شورای اسلامی را کسب کرد.

آزاد بخت بیان کرد: ۸۳ هزار و ۵۴۷ تن در تویسرکان واجد شرایط رأی دادن بودند که شمار آرای مأخوذه ۳۹ هزار و ۳۳۷ رأی و میزان مشارکت ۴۷. ۱ درصد بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ پس از رقابت ۲۲ داوطلب عیسی جعفری با کسب ۳۶ هزار و ۸۸۴ رأی راهی مجلس شد و در این حوزه انتخابیه آمار واجدان شرایط رأی دادن ۱۹۲ هزار و ۳۶۸ نفر، آرای مأخوذه ۱۰۸ هزار و ۸۸۴ نفر و میزان مشارکت ۵۶. ۶ درصد بوده است.  

رئیس ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: ۸داوطلب در اسدآباد به رقابت پرداختند که کیومرث سرمدی با ۲۶ هزار و ۱۱۱ رأی بیشترین میزان آرا را کسب کرد همچنین آمار واجدان شرایط رأی دادن این شهرستان ۷۹ هزار و ۶۹۲ نفر، آرای مأخوذه ۴۸ هزار و ۶۸۳ رأی و میزان مشارکت ۶۱. ۱ درصد است.

آزاد بخت گفت: در حوزه انتخابیه رزن و درگزین ۸ نامزد به رقابت پرداختند که حسن لطفی با ۱۹ هزار و ۸۶۵ رأی راهی مجلس شد و میزان مشارکت در این شهرستان نیز ۶۹ درصد بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه همدان و فامنین با توجه به گستردگی و ادامه رأی‌گیری تا ساعت ۲۴ دوم اسفند همچنان شمارش آرا ادامه دارد و تا ۲ ساعت آینده وضعیت این حوزه انتخابیه نیز مشخص می‌شود.