همشهری آنلاین: محبوبیت نامزد سیاه‌پوست ریاست جمهوری آمریکا نزد رای‌دهندگان آمریکایی رو به فزونی گذاشته است.

خبرگزاری سوئیس از واشنگتن گزارش داد، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز 45 درصد رای‌دهندگان نگاه مثبتی به اوباما دارند.

در همین حال بر اساس نظرسنجی‌ها، هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتیک او فقط توانسته 35 درصد آرای رای‌دهندگان را جلب کند. این در حالی است که 36 درصد افراد تلقی مثبتی از جان مک‌کین، نامزد جمهوری‌خواهان دارند.

حدود یک هفته پیش از انتخابات مقدماتی در تگزاس و اوهایو که تعیین کننده است، لحن مناظراتی میان کلینتون و اوباما تشدید شده است. کلینتون رقیب خود را عملا متهم کرده است که به دلیل نداشتن تجربه کافی برای آمریکا مخاطراتی را در عرصه سیاست خارجی فراهم می‌کند.

نگرانی از یک عکس اوباما در اینترنت

کلینتون با اشاره‌ای به جرج بوش، رییس جمهور آمریکا گفت: «ما شاهد نتایج تراژیک از دوره ریاست جمهوری شخصی هستیم که بدون تجربه و هوش، سیاست خارجی ما را هدایت کرد.»

کلینتون بدون آنکه نامی از اوباما ببرد، افزود: «این اتفاق نباید برای بار دوم تکرار شود.»

در همین حال عکسی در اینترنت منتشر شده که در آن اوباما مانند یک مسلمان سومالیایی لباس پوشیده است. این عکس مربوط به دیدار سال 2006 اوباما از شمال کنیاست. اوباما پسر یک کنیایی‌تبار و مادری آمریکایی است.

پس از پیروزی پیاپی در 11 انتخابات مقدماتی، اوبامای 46 ساله گزینه محبوب حضور در رقابت‌های ریاست جمهوری از جناح دموکرات‌ها محسوب می‌شود. ناظران عقیده دارند فقط یک پیروزی قاطع دیگر در روز سه‌شنبه آینده در تگزاس و اوهایو می‌تواند کلینتون را نجات دهد.

در حال حاضر اوباما حدودا 100 رای نمایندگی بیشتر را کسب کرده است. انتخابات ریاست جمهوری آمریکایی در تاریخ چهارم نوامبر برگزار می‌شود و نامزدهای نهایی حضور در این رقابت‌ها تابستان تعیین خواهند شد.

برچسب‌ها