تقریباً یک ماه پیش به همه مشتریان پرو پا قرص غذاهای فانتزی به‌خصوص دانشجویان و مجردها مژده دادیم ماکارونی تا اطلاع ثانوی گران نخواهد شد.

امروز هم ضمن تأکید بر اخبار قبلی اعلام می‌کنیم که فرصت برای خرید ماکارونی با همان قیمت‌های قبلی تا پایان سال تمدید شده است.

سید مهدی آثاریان دبیر انجمن صنفی صنایع ماکارونی   پیش از این در گفت‌وگو با همشهری از مشکل گرانی آرد و احتکار آن گله کرده و گفته بود کارخانه‌های تولید ماکارونی بیش از این نمی‌توانند در مقابل افزایش قیمت مؤلفه‌‌های تولید مقاومت کنند.

آثاریان هشدار داده بود: اگر فشارها در مورد عوامل جانبی شدت بگیرد قطعاً چاره‌ای جز افزایش قیمت محصول نهایی باقی نخواهد ماند هر چند که این رشد قیمت فعلاً صورت نخواهد گرفت و اگر هم رخ دهد به علت گرانی آرد نخواهد بود.

اما ظاهراً بعداز یک ماه، صنایع ماکارونی به  این نتیجه رسیده‌اند که به رغم افزایش هزینه تولید دست کم تا آخر سال قیمت محصول را افزایش ندهند.

آثاریان با اعلام این خبر به همشهری گفت: به کل اعضای صنعت ماکارونی پیشنهاد کردیم که از گران کردن محصول تا پایان سال اجتناب کنند و خوشبختانه صاحبان صنایع ماکارونی هم موافقت کردند‌ با مدارای بیشتر به گرانی‌ها دامن نزنند.

نتیجه اینکه چه قیمت آرد برای تولید کنندگان تعدیل بشود یا نه ماکارونی تا آخر سال گران نخواهد شد اما عمر این ثبات با آغاز سال جدید به آخر خواهد رسید.