جواد عزیزی: چند ماه قبل، زمانی که مردی با مراجعه به پلیس آگاهی اصفهان از سرقت اموالش توسط 3 مرد مأمورنما خبر داد، تحقیقات برای شناسایی یکی از مخوف‌ترین باندهای سرقت مسلحانه کلید خورد.

این مرد به مأموران گفت: در یکی از خیابان‌ها یک سمند نقره‌ای مقابلم توقف کرد و 3 مرد مسلح به کلت کمری و بی‌سیم از آن پیاده شده و با معرفی خود به‌عنوان مأمور اطلاعات مرا سوار ماشین کردند.

وی ادامه داد: آنها ادعا می‌کردند درخصوص پرونده‌ای محرمانه چند سؤال از من دارند ولی پس از طی مسافتی کوتاه خواستند تمامی وسایل همراهم را در پلاستیک سیاه رنگ که در ماشین بود بریزم.

من هم این کار را انجام دادم و یکی از مردان مسلح پس از برداشتن پلاستیک چند سؤال از من کرد و بعد با این بهانه که اشتباه شده، مرا از خودرو پیدا کرد.

وقتی سمند نقره‌ای دور شد، بلافاصله به جست‌وجوی وسایلم در داخل پلاستیک مشکی پرداختم و آنجا بود که فهمیدم مأموران قلابی تمامی پول‌ها و گوشی تلفن‌ همراهم را با خود برده‌اند.

پس از اظهارات این مرد، از آنجا که بررسی‌ها نشان می‌داد شکایت‌های مشابه دیگری نیز به پلیس گزارش شده، گروهی از کارآگاهان مأموریت یافتند در بررسی‌های تخصصی، سارقان را شناسایی و دستگیر کنند.

کارآگاهان پس از چهر‌ه‌نگاری از متهمان، خیلی زود دریافتند اعضای این باند پیش از این نیز به اتهام سرقت مسلحانه و آدم‌ربایی در دیگر شهرها تحت تعقیب پلیس بوده‌اند.

تحقیقات برای یافتن ردی از سارقان ادامه یافت تا اینکه مدتی بعد کارآگاهان با ردگیری یک تلفن همراه مسروقه، یکی از اعضای باند به نام اکبر را در جنوب پایتخت دستگیر کردند.

با دستگیری این سارق و اعتراف او به سرقت‌های مسلحانه، دیگر همدستان او به نام‌های صادق و کاظم نیز در عملیات‌ مختلف پلیسی دستگیر شدند و پس از انتقال به اداره آگاهی اصفهان به 30 سرقت در اصفهان و دیگر شهرها اعتراف کردند.

چهره شاکیان در روزنامه همشهری

به‌دنبال این اعترافات، از آنجا که احتمال می‌رفت سارقان اقدامات مجرمانه دیگری نیز داشته باشند، به دستور بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای اصفهان عکس متهمان در روزنامه همشهری چاپ شد. به این ترتیب، ده‌ها شاکی از اصفهان و سراسر کشور با دیدن تصویر سارقان اموالشان به اداره آگاهی اصفهان رفتند و از متهمان شکایت کردند.

به گفته سرهنگ حسین‌زاده - رئیس پلیس آگاهی اصفهان- با شناسایی شاکیان پرونده، اعضای باند به 25 سرقت دیگر در تهران و چندین سرقت مسلحانه در سایر شهرها اعتراف کردند و گفتند: در برخی از سرقت‌ها با معرفی خودمان به‌عنوان مأمور به سراغ کارگران افغانی رفتیم و از آنها زورگیری می‌کردیم.

سرهنگ حسین‌زاده گفت: متهمان همچنین به 7 سرقت مسلحانه در اندیمشک و 3 سرقت منزل، پمپ بنزین و خودرو در کرج، یک سرقت در کاشان، 3 سرقت در قم و 2 سرقت نیز در دلیجان اعتراف کردند و مدعی شدند در این سرقت‌ها  افراد دیگری نیز با آنها همدست بوده‌اند.

برچسب‌ها