تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰

بعضی‌وقت‌ها، بعضی‌ها حرف‌هایی می‌زنند که احساسات مردم را طوری برمی‌انگیزند که نمی‌شود در برابرشان سکوت کرد.

حرف‌هاي خارج از عرف و ادب ديپلماسي دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريكا درباره‌ي ايران و به‌ويژه به‌كار بردن نامي جعلي براي خليج‌فارس، در چند روز گذشته واكنش‌هاي ايرانيان را برانگيخت، مخصوصاً كه شخصيت‌هاي سياسي و رؤساي كشورها مسئوليت بيش‌تري درقبال حرف‌هايشان دارند.

اين روزها در فرهنگ‌سراي فردوس، پويش مردمي#آموزش_جغرافيا_به_ترامپ در منطقه‌ي 5 تهران برگزار مي‌شود. به گزارش خبرنگار هفته‌نامه‌ي دوچرخه و به نقل از روابط‌عمومي فرهنگ‌سراي فردوس، راه‌اندازي پويش مردمي تحت عنوان #آموزش_جغرافيا_به_ترامپ با برگزاري برنامه‌‌هاي متنوعي همراه خواهد بود. مثلاً نمايشگاه پوستر و آثار تايپوگرافي با اين موضوع در فرهنگ‌سراي فردوس و ديگر مراکز فرهنگي‌هنري اين منطقه برپا مي‌شود.

گفتني است سال گذشته مديريت فرهنگي‌هنري منطقه‌ي 5 سازمان فرهنگي‌هنري شهرداري تهران با همکاري پايگاه مردم‌نهاد «خليج فارس ما» و گروه هنري نومانا ششمين جشنواره‌ي بين‌المللي پوستر خليج‌فارس را برگزار كرد. دبيرخانه‌ي جشنواره 764 اثر از داخل و خارج کشور دريافت كرد و حالا50 اثر منتخب اين جشنواره با موضوع «خليج فارس ما» در نگارگذرهاي فرهنگ‌سرا و مراكز فرهنگي منطقه‌ي5 نصب شده است.

نوجوانان مي‌توانند با آثار عكس سلفي بگيرند يا به ابتكار خود در فضايي كه با اين موضوع هماهنگ است عكس بگيرند و عكس‌هايشان را به نشاني 5telegram.me/ferdosfarhangsara ارسال كنند.

برپايي مسابقه‌ي نقاشي ويژه‌ي کودکان با موضوع خليج فارس و انتشار پوسترهاي منتخب جشنواره‌ي بين‌المللي خليج‌فارس در فضاي مجازي نيز از ديگر برنامه‌هاي اين مجموعه‌ي فرهنگي است که با هدف پاسداري از هويت کهن خليج فارس و اثبات حقانيت مردم و نظام جمهوري اسلامي ايران در حراست از اين گنجينه‌ي گرانبها و کهن ايران زمين به اجرا درمي‌آيد.

علاقه‌مندان براي شرکت در اين برنامه‌ها و کسب اطلاعات تکميلي مي‌توانند به فرهنگ‌سراي فردوس واقع در فلکه‌ي دوم صادقيه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه شهيد سليمي جهرمي مراجعه يا با شماره‌ي 44058900 تماس بگيرند.