همشهری آنلاین: معاون وزیر بهداشت گفت: سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر در حال حاضر در چهار شهرستان در حال اجراست و بزودی این سند در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش وبدا، دکترعلي اكبر  سیاری در حاشیه برگزاری بیست و دومین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، مهم‌ترین اولویت‌های آتی این معاونت را تشریح کرد.

معاون بهداشت وزير بهداشت، تکمیل شبکه بهداشتی درمانی شهری با روش جدید طراحی شده، بهبود استانداردها و فضاها به لحاظ فیزیکی و تجهیزاتی و استقرار پرونده الکترونیک سلامت درتمام واحدهای بهداشتی درمانی را از مهم‌ترین اولویت‌های معاونت بهداشت برشمرد و گفت: استقرار پرونده الکترونیک سلامت در دست اقدام است و باید تا سال آینده برای 90 درصد مردم ایران ایجاد شود.

سياري، اجرای برنامه خودمراقبتی، برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه رفتارهای پرخطر جنسی و HIV، توانمندسازی مدیران و کارشناسان و تقویت نظارت و پایش برنامه‌های بهداشتی را ازديگر برنامه‌های معاونت بهداشت برشمرد و از استقرار نظام ارجاع برای برنامه پزشک خانواده روستایی برای 28 میلیون جمعیت روستایی و عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر و نیز اجرای برنامه پزشک خانواده برای 10 میلیون نفر از حاشیه نشینان و شهرهای تا 100 هزار نفر جمعیت هم خبر داد.

برچسب‌ها