ترجمه ی عباس تربن: اگر می‌خواهی پیشرفت کنی و به سمت چیزهای بهتر حرکت کنی، باید از چیزهایی که تو را در گذشته نگه می‌دارند و جلو حرکتت را می‌گیرند دست بکشی.

بايد از همه‌ي چيزهاي منفي دست برداري؛ و قبل از همه از اين پنج موردي كه در اين صفحه به آن‌ها پرداخته‌ايم.

از نگران‌بودن دست بردار

از نگران‌بودن و مدام حرص‌خوردن درباره‌ي  هر كس و هر چيز دست بردار. ترس‌ها و اضطراب‌هايت مشكلاتت را حل نمي‌كند، فقط موجب مي‌شود بيش‌تر و بيش‌تر در آن‌ها فرو بروي. اگر مدام به مشكلات و بدبختي‌هايت فكر كني و فكر كني و هزار بار ديگر هم فكر كني، فقط خودت را از شادي و لذت محروم مي‌كني و آرامش و خوشبختي لحظه‌ي حاضر را از خودت مي‌گيري.

بعضي از آدم‌ها خودشان را با افكار منفي و سمي آزار مي‌دهند و تحليل مي‌روند. از افكار خودويرانگر دست بردار و به خودت انرژي بده.

از نامهرباني با خودت دست بردار

از سرزنش‌كردن خودت به‌خاطر هر كس و هر چيزي كه نيستي، دست بردار! مهربان‌بودن با خودت در فكر، گفتار و رفتار به‌اندازه‌ي مهرباني با بقيه مهم است. خودت را دوست داشته باش و يادت باشد اگر درگير مشكلي هستي، قبلاً هم اين موقعيت را تجربه كرده‌اي و آن را پشت‌سر گذاشته‌اي.

از نقدكردن دست بردار

از نقدكردن چيزها و اتفاق‌هايي كه با تو فرق دارند، دست بردار. ما همه متفاوت هستيم و در عين‌حال ما همه انسان هستيم. همه مي‌خواهيم خوشحال باشيم،  همه مي‌خواهيم عشق بورزيم و دوست داشته باشيم و همه مي‌خواهيم كه درك و  فهميده شويم.

از حق به‌جانب بودن دست بردار

از اين‌كه بخواهي هميشه حق با تو باشد دست بردار. خيلي از ما نمي‌توانيم اين را بپذيريم و هميشه دوست داريم حق‌به‌جانب ما باشد؛ حتي اگر يك رابطه را به خطر بيندازيم يا موجب استرس يا رنج خود و ديگران بشويم. هر وقت خواستي بگويي كي درست مي‌گويد و كي غلط، از خودت بپرس: «ترجيح مي‌دهم كه حق به‌جانب باشم يا مهربان؟»

از تغيير نكردن دست بردار

بيش‌تر آدم‌ها به‌طور ناخواسته به چيزهاي آشناي زندگي‌شان مي‌چسبند و آ‌ماده‌ي تغيير نيستند. اما تغيير هميشه خوب است و كمك مي‌كند از نقطه‌ي الف به نقطه‌ي ب حركت كني. تغيير موجب پيشرفت در زندگي تو و بهبود زندگي اطرافيانت مي‌شود. از تغييرات استقبال كن و در مقابلشان جبهه نگير.

از مقايسه‌ي خودت با ديگران دست بردار

از مقايسه‌ي خودت با هر كس ديگر دست بردار. اين‌كار نه‌تنها تو را پيش نمي‌برد و  موقعيتت را بهتر نمي‌كند، بلكه مانع از اين مي‌شود كه طعم خوشحالي را هم بچشي. زندگي تو نقشه‌ي منحصر به‌فرد خودش را دارد كه شبيه نقشه‌ي زندگي ديگران و لزوماً درست يا غلط نيست. بنابراين سعي كن در مسير متفاوت زندگي خودت گام برداري و بهترين كاري را كه از دستت برمي‌آيد انجام بدهي.