قرار است برای نخستین‌بار کتاب‌ها و آثاری که به موضوع محیط‌زیست می‌پردازند جایزه بگیرند.

نام اين جايزه «سپيدار» است و به همت شرکت انتشارات فنی ایران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان حفاظت محیط‌زیست، دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی (آموزش و پرورش)، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، نشریه‌ي دوچرخه (ضميمه‌ي نوجوانان روزنامه‌ي همشهری) و نشریه‌ي کوله‌پشتی (ضميمه‌ي نوجوانان روزنامه‌ي شهروند) برگزار می‌شود.

در جایزه‌ی سپیدارکتاب‌ها و آثار محیط‌زیستی تولید شده برای مخاطبان کودک و نوجوان در سه بخش مورد داوری قرار می‌گیرد: «کتاب‌های منتشر شده در قالب ادبی، علمی و یا آموزشی در فاصله‌ي سال‌هاي 1380 تا 1392»،  «آثار چاپ‌شده در مطبوعات کودکان و نوجوانان از آغاز سال1390 تا پايان 1392» و «آثار ادبی (شعر، داستان و...) با موضوع محیط‌زیست و برای مخاطب کودک و نوجوان» که تاکنون در هیچ کتاب، مجله و رسانه‌ای منتشر نشده باشند.

البته كودكان و نوجوانان ايراني (تا 18‌سال) هم مي‌توانند در اين مسابقه شركت كنند و داستان‌ها، شعرها، يادداشت‌ها، گزارش‌ها، قطعه‌هاي ادبي و مطالب طنزِ خود را براي دبيرخانه‌ي جشنواره بفرستند. برای شركت در اين مسابقه تا  30  آذر 1393 فرصت هست و برای اطلاع بیش‌تر می‌توانید با دبیرخانه‌ي جایزه‌ي سپیدار (با شماره‌‌ي 88505130) تماس بگیرید.