همشهری‌آنلاین: یونیلور دومین تولید کننده محصولات مصرفی در جهان موفقیت خود را مدیون استراتژی بازاریابی در کشورهای رو به رشد می‌داند

یونیلور (Unilever) که به نسبت رقیبانش حضور کمتری در کشورهای توسعه یافته دارد، اعلام کرده است که تا پایان سال جاری به اهدافش خواهد رسید. این شرکت موفقیت خود را مدیون استراتژی بازاریابی در کشورهای رو به رشد می‌داند.

به گزارش یورونیوز؛ یونیلور که تولید کننده صابون‌های داو، سوپ‌های کنور، چای لیپتون و بستنی مگنوم است در این بحران اقتصادی توانسته است به لطف پراکندگی جغرافیایی تولید و عرضه محصولاتش عملکرد خوبی داشته باشد

یونیلور، که 55 درصد درآمدش از کشوهای در حال توسعه است و کشورهای جنوب اروپا که به دلیل مشلات اقتصادی قدرت خرید پایینی دارند تنها چهار درصد بازار این شرکت را تشکیل می‌دهند.

در شش ماهه نخست سال 11.5 درصد فروش بیشتری نسبت به سال گذشته داشت، این میزان برابر با بیست و پنج میلیارد و چهارصد میلیون یورو است و سود عملیاتی این شرکت است. سود خالص آن هم به سه میلیارد و چهارصد میلیون یورو افزایش یافته است.

به هر روی یونیلور در بازار بی‌ثبات مواد اولیه بسیار با احتیاط عمل می کند و همین موجب جذب سرمایه شده است.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها