گروه سیاسی: رئیس قوه‌ قضائیه خواهان آزادی دیپلمات‌های ایرانی در عراق شد و تاکید کرد: آمریکایی‌ها به دور از هر گونه بهانه‌جویی باید دیپلمات‌های ایران را در اسرع وقت آزاد کنند.

آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی در دیدار با سید عبدالعزیز حکیم، رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق با تاکید بر ضرورت تلاش همه‌ گروه‌های سیاسی، مردم و مسئولان عراق در برقراری امنیت در این کشور، افزود: امنیت عراق و آینده آن قطعا باید در اختیار مردم این کشور قرار گیرد و نیازی به حضور نیروهای خارجی در عراق نباید باشد و مردم این کشور با حفظ انسجام و وحدت خود باید ضمن مشارکت در ایجاد امنیت کشور خود زمینه‌های خروج نیروهای خارجی را فراهم کنند.

به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، هاشمی شاهرود‌ی با اشاره به افزایش نیروهای نظامی آمریکا در عراق، تاکید کرد: آمریکا  می‌خواهد در شرایط فعلی با افزایش نیروهای نظامی خود در عراق، شرایط آینده این کشور را به هم بزند و آن را در اختیار خود قرار دهد.

دیدار با حداد عادل

عبدالعزیز حکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی‌ عراق، روز گذشته با رئیس مجلس شورای اسلامی‌نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار غلامعلی حدادعادل اظهار داشت: مردم و دولت جمهوری اسلامی‌ ایران همواره خواستار عراقی با ثبات با حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملت عراق بر سرنوشت خود بوده است.

به گزارش ایسنا، رئیس مجلس شورای اسلامی ‌در بخش دیگری از سخنانش به اعدام به حق صدام و جنجال‌های دشمنان اسلام پیرامون آن پرداخت و گفت: هیچ اهانتی به امت عرب بالاتر از این نیست که صدام به عنوان قهرمان امت عرب معرفی شود.