همشهری آنلاین: کارشنان هواشناسی اظهار داشت که این هفته دامنه‌دارترین بارش‌های سالی- آبی را شاهد خواهیم بود.

به گزارش مهر یک کارشناس هواشناسی گفت: از روز گذشته ( شنبه 16 بهمن) بارشهای برف و باران از سمت شمال غرب و غرب شروع شده اما از امروز شرایط به گونه دیگری تغییر خواهد کرد.

احسان مرادی افزود: همانطور که پیشتر گفته شد، شاخه شمالی سامانه کم فشار فعالی از روز گذشته و از سمت شمال غرب و غرب به کشور نفوذ کرده و بارشهایی مناطق یاد شده و برخی نقاط نیمه شمالی از جمله تهران را در بر گرفت.

 وی ادامه داد: از امروز نیز با نفوذ شاخه جنوبی سامانه که از رطوبت خوبی هم بهره‌مند است و تلفیق با شاخه شمالی آن بارشها در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس، جنوب غرب، جنوب و دامنه های البرز شدت می گیرد و به تدریج تا فردا به سراسر کشور گسترش خواهد یافت.

 مرادی ادامه داد: به نظر می‌رسد در این هفته دامنه دارترین بارشهای سال- آبی را شاهد باشیم.

 این پژوهشگر هواشناسی درباره میزان فعالیت این سامانه و مناطق تحت تاثیر آن اظهار داشت: به نظر می‌رسد از بعد از ظهر امروز تا فردا شب اوج فعالیت سامانه یاد شده را به خصوص در شمال غرب، جنوب غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس و جنوب شاهد باشیم و از روز سه شنبه اوج فعالیت آن به سواحل دریای خزر و شرق هم می‌رسد.

 مرادی تصریح کرد: بر این اساس در این مدت آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودهای فصلی را در جنوب و کولاک شدید و برف سنگین را در مناطق سردسیر غرب، شمال غرب، دامنه های زاگرس و البرز انتظار داریم و شدت بارشها سبب بروز مشکلاتی برای هموطنان خواهد شد.

 وی با پیش‌بینی مناسب بودن بارش در سایر مناطق کشور اضافه کرد: بیشتر مناطق کشور از بارشها به صورت باران یا برف بهره‌مند خواهند شد اما همانطور که گفته شد اوج بارشها در مناطق یاد شده است و تا آخر هفته ادامه دارد و طی این مدت شاهد کاهش دما نیز خواهیم بود.

 مرادی درباره چگونگی بارشها در هفته آینده نیز خاطرنشان کرد: با مساعد شدن فاکتورهای مختلف منطقه‌ای و جهانی برای بارش در کشور به نظر می‌رسد هفته آینده هم سامانه‌های کم فشار خوبی به کشور نفوذ کند و گمان می‌کنم تا پایان بهمن ماه بارش در بیشتر نقاط کشور فراتر از نرمال دراز مدت باشد این خبر خوبی برای کشاورزان است که ماهها چشم بر آسمان داشته‌اند.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها