همشهری آنلاین: معاون بهره برداری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: 3 هزار و 200 اتوبوس بلیتی شرکت واحد، به دستگاه کارت خوان مجهز شده‌اند

اکبر عربی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با اشاره به موفقیت طرح آزمایشی استفاده از کارت بلیت الکترونیکی در برخی خطوط اتوبوسرانی افزود: از 20 فروردین، کارت بلیت‌های الکترونیکی، جایگزین بلیت‌های کاغذی خواهد شد.

وی قیمت کارت بلیت‌های الکترونیکی را هزار و 300 تومان اعلام کرد و گفت: از این مبلغ، 500 تومان مربوط به کارت و بقیه مربوط به میزان شارژ قابل استفاده آن است.

عربی افزود: کارت بلیت‌های الکترونیکی به میزان کافی در باجه‌های فروش بلیت شرکت واحد توزیع شده است.

وی گفت: شهروندان می‌توانند این گونه کارت‌ها را در باجه‌های فروش بلیت مترو شارژ و یا با مراجعه به نزدیکترین باجه فروش بلیت با پرداخت 10 هزار ریال، کارت شارژ دریافت کنند.

معاون بهره برداری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: چاپ و توزیع بلیت‌های کاغذی متوقف شده است، اما تا زمانی که این گونه بلیت‌ها در باجه‌ها و نزد شهروندان موجود باشد، می‌توان از آن استفاده کرد.

عربی ساماندهی و مدیریت بر خطوط اتوبوسرانی را مهمترین کارکرد دستگاه‌های کارت خوان دانست و افزود: استفاده از بلیت‌های الکترونیکی تا حد زیادی، مشکلات کنونی اتوبوسرانی را برطرف خواهد کرد.

بزودی در اتوبوس‌های خصوصی (ریالی)‌ شرکت واحد نیز، دستگاه‌های کارت خوان نصب خواهد شد.

برچسب‌ها