پنجشنبه ۱۴ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۷۵ - Jan 4, 2007
انتقام خونين داماد كينه جو در جاده برفي
009066.jpg
009069.jpg
گروه حوادث داماد انتقامجو، هنگامي كه نتوانست خانواده همسرش را براي ادامه زندگي با وي راضي كند، در اقدامي خونبار در مسير روستا آنها را به گلوله بست و با گروگان گرفتن همسرش فرار كرد، در جريان اين جنايت۳ عضو خانواده به قتل رسيد و يك نفر ديگر نيز مجروح شد.
سردار رضا زارعي فرمانده انتظامي استان تهران ، روز گذشته با اعلام خبر گروگانگيري خونين گفت:ساعت 7 و 40 دقيقه سه شنبه 12 دي ماه، پليس فيروز كوه در جريان درگيري مسلحانه مرگباري در مسير روستاي محمودآباد قرار گرفت كه بر اثر آن مرد جواني به نام قربان به قتل رسيده و چند نفر ديگر از اعضاي خانواده وي نيز مجروح شده بودند.
ماموران پس از حضور در محل حادثه در بررسي هاي اوليه متوجه شدند، شليك هاي مرگبار از سوي داماد جوان خانواده به نام محمد علي ك  و برادرش حسن صورت گرفته كه با استفاده از 3 قبضه سلاح كلاشينكف و كلت كمري خانواده همسرش را به گلوله بسته اند.
درحالي كه در جريان اين جنايت برادر زن مرد جنايتكار به نام قربان در دم جان باخته بود ، همسرش و پدر و مادر ش و عموي وي نيز به شدت مجروح شده بودند. داماد جوان پس از اين جنايت، همسرش را در حالي كه به شدت مجروح شده بود گروگان گرفته و پس از آنكه او را به زور سوار موتورسيكلت كرده بود ،با تهديد به خانه خود انتقال داده بود.
مذاكره با داماد
با حضور ماموران در حالي كه مجروحان حادثه به دليل خونريزي شديد، به وسيله بالگرد به بيمارستان هاي تهران انتقال داده شده بودند، منزل داماد جوان تحت محاصره قرار گرفت. در حاليكه اين احتمال وجود داشت كه هر حركت نابجايي به قتل زن جوان كه توسط همسرش گروگان گرفته شده بود منجر شود، سرگرد منصفي جانشين فرماندهي پليس فيروز كوه ،با استفاده از شيوه هاي روانشناسي پا به مخفيگاه مرد جنايتكار گذاشت و پس از مذاكره با مرد جوان ، وي را كه مسلح به يك قبضه اسلحه كلاشينكف و 2 قبضه كلت كمري بود وادار به تسليم كرد و همسرش را كه گروگان او بود، آزاد كرد.
انتقام عاشقانه
با آغاز بازجويي ها داماد جوان، با اعتراف به شليك هاي مرگبار به سوي خانواده همسرش در توضيح انگيزه خود گفت: 8 ماه قبل به رغم مخالفت خانواده همسرم با يكديگر ازدواج كرديم، آنها دل خوشي از من نداشتند و همين موضوع باعث درگيري هاي زيادي بين ما شده بود تا اين كه 2 روز قبل در حالي  كه با همسرم دعوا كرده بودم او به خانه  شان رفت و خانواده او با طرح شكايتي در دادگاه فيروزكوه تقاضاي طلاق كردند.
شب قبل از حادثه براي حل و فصل موضوع، به همراه برادرم به جلوي خانه پدر زنم رفتم، اما او علاوه بر آن كه قبول نكرد همسرم به خانه بازگردد، از من به خاطر ايجاد مزاحمت شكايت كرد. در حالي كه به شدت كينه آنها را به دل گرفته بودم، تصميم گرفتم انتقام خونيني از آنها بگيرم.
صبح روز بعد از آنجا كه مي دانستم آنها قصد رفتن به دادگاه فيروزكوه را دارند، به همراه برادرم در مسير روستا كمين كردم، با مشاهده خانواده همسرم كه با يك خودرو نيسان در حال رفتن به دادگاه بودند جلوي آنها را گرفته و از آنها خواستم همسرم را به خواستگار سابقش ندهند، اما پدر زنم حاضر به صحبت نبود.
براي ترساندن آنها يك تير هوايي شليك كردم و سپس به سمت پدر زنم تيراندازي كردم، برادر زنم بعد از مشاهده اين صحنه فرار كرد كه در هنگام فرار۲ تير به سمت وي شليك كردم كه تير دومي به سر وي اصابت كرد و بر زمين افتاد. پس از آن به سمت بقيه افراد خانواده همسرم تيراندازي كردم و سپس به همراه برادرم سوار موتورسيكلت شده و همسرم را گروگان گرفته و به خانه خودم بردم.
تحقيق از اين مرد در حالي ادامه دارد كه پدر و مادر زن داماد عصباني نيز به علت شدت جراحات وارده در بيمارستان جان باخته اند.

خلافكار حرفه اي، باجه فروش مواد راه انداخته بود
گروه حوادث- با دستگيري يك فروشنده مواد مخدر كه در يكي از خيابان هاي تهران باجه فروش مواد راه انداخته بود يك شبكه بزرگ خريد و فروش مواد مخدر در جنوب شرق تهران متلاشي شد.
مدتي پيش گزارشي در اختيار پايگاه پنجم مبارزه با مواد مخدر تهران قرار گرفت كه از فعاليت يك مجرم حرفه اي به نام مجيد در خريد و فروش مواد مخدر كراك و شيشه در جنوب شرق تهران حكايت داشت. با آغاز تحقيقات پليسي، تيمي  از ماموران وارد عمل شدند و پس از شناسايي خانه اين مرد در خيابان شهيد دستغيب متوجه شدند او روي در ورودي خانه اش دريچه اي مانند باجه هاي فروش بليت تعبيه كرده كه خريداران از طريق اين دريچه اقدام به تهيه مواد مخدر مي كنند.
در حالي كه بررسي هاي نامحسوس پليس نشان مي داد هر روز جوانان و نوجوانان زيادي براي خريد مواد به خانه مجيد مراجعه مي كنند، ماموران با دريافت دستور قضايي وارد عمل شدند و با ورود به خانه اين جوان 30 ساله، او را دستگير كردند. سرهنگ سيد جواد كشفي معاون مبارزه با مواد مخدر پليس تهران روز گذشته با بيان اين خبر گفت: با كشف مقداري مواد مخدر شيشه و كراك و يك قبضه سلاح كمري در خانه مجيد، ماموران توانستند در يك قرار صوري با فردي كه به مجيد مواد مي فروخت، او را نيز دستگير و 640 گرم حشيش از وي كشف كنند.

شگردي براي سرقت گوشي تلفن همراه
گوشي ات را مي دهي زنگ بزنم؟
009057.jpg
009060.jpg
009063.jpg
گروه حوادث- دوپسر جوان كه با ترفندي جديد گوشي تلفنهاي همراه نوجوانان را به سرقت مي بردند، در بازجويي ها راز فروش تلفن هاي مسروقه دربسته بندي هاي جعلي را فاش كردند.
كارآگاهان اداره هجدهم پليس آگاهي پايتخت بعد از اطلاع از وقوع سرقت هاي متعدد گوشي تلفن همراه با شگرد جديد، تحقيقات خود را در اين باره آغاز كردند. با بررسي پرونده مشخص شد سارقان كه دو پسر جوان هستند، با پرسه زدن در بوستانها و خيابانهاي خلوت نازي آباد، نواب، وليعصر(عج)،سردار جنگل،آرياشهر و جمهوري پسران نوجواني را كه با گوشي تلفن همراه گرانقيمت خود در حال صحبت بودند، شناسايي كرده و با حالتي وحشتزده به آنها نزديك شده و در حالي كه وانمود مي كردند كاري فوري برايشان پيش آمده از آنها مي خواستند گوشي شان را به آنها بدهند تا يك تماس فوري بگيرند. سارقان جوان لحظاتي بعد از گرفتن گوشي با موتورسيكلت هاي تندروي خود به سرعت متواري مي شدند.
با افزايش گزارش ها، ماموران با چهره نگاري از سارقان عمليات دستگيري آنها را آغاز كرده و متهمان و يك مالخر را كه گوشي ها را در بسته بندي جعلي به فروش مي رساند، در يك عمليات پليسي دستگير كردند. سرهنگ حسين خوئيني معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي پايتخت، روز گذشته با اعلام خبر دستگيري دو متهم گفت: تاكنون 34 شاكي با مراجعه به پليس آگاهي، متهمان را شناسايي كرده اند.

پايان فرار بزرگ قاتل 2 پليس، از تونل 18 متري
گروه حوادث- قاتل مخوف 2 افسر پليس كه با حفرتونل 18 متري به همراه دو متهم ديگر از زندان رجايي شهر كرج فرار كرده بود ،بار ديگر در زندان رجايي شهر شناسايي شد.
۲۴خرداد ماه سال گذشته 3 متهم خطرناك با حفرتونلي 18متري موفق شدند از زندان رجايي شهر كرج فراركنند ، با گزارش خبر فرار اين متهمان مخوف كه به دليل قتل و سرقت مسلحانه به اعدام و حبسهاي سنگين محكوم شده بودند، دستور ويژه اي از سوي دادستان براي دستگيري آنان صادر شد.
اين در حالي بود كه يكي از متهمان به نام علي اشرف پ كه به اتهام سرقت هاي مسلحانه به اعدام و سپس با يك درجه تخفيف به 30 سال حبس محكوم شده بود ، پس از فرار از زندان با شاكيان و افسران پليس و مقامات قضايي تماس گرفته و آنها را به مرگ تهديد كرد. اين متهم فراري كه به دليل تهديدهاي خود در گمانه زني هاي اوليه به عنوان يكي از مظنونان ترور قاضي مقدس مطرح شده بود، بيستم ارديبهشت ماه دستگير شد، اما بعدا از اتهام ترور، تبرئه شد. كارآگاهان پليس بعد ازدستگيري علي اشرف جستجوي خود را براي دستگيري 2 متهم فراري ديگر ادامه دادند تا اينكه هفته قبل رديابي هاي پليسي نتيجه داد و دومين جنايتكار فراري به نام اردشير- ك كه به اتهام به شهادت رساندن مسئول مبارزه با موادمخدر رباط كريم ويك افسر پليس به 2 بار اعدام محكوم شده بود در زندان رجايي شهر شناسايي شد. سرهنگ داوود سلطاني معاونت اداره آگاهي پايتخت روز گذشته با تأييد اين خبر گفت: در حالي كه كنترل تمامي مخفيگاهها و پاتوقهاي احتمالي اردشير براي دستگيري او بي نتيجه مانده بود ، كارآگاهان پليس با بررسي مدارك شناسايي تمامي متهمان بازداشت شده كشور، به متهمي برخوردند كه چهره اي شبيه اردشير داشت ولي با هويت محمود خزايي به اتهام حمل 4 گرم هرويين بازداشت شده و به زندان رجايي شهر انتقال يافته بود. به اين ترتيب تيمي از ماموران به زندان رجايي شهر رفتند و در آنجا بود كه اردشير شناسايي شده و جستجو براي بازگرداندن دومين زنداني فراري از تونل 18متري نيز به سرانجام رسيد.

فرار ناكام متهم مخوف از دادسراي جنايي
009051.jpg
009054.jpg
گروه حوادث- متهم جوان براي فرار از دست ماموران از طبقه دوم دادسراي جنايي به پايين پريد، اما به علت ارتفاع زياد به شدت مجروح شد و در محاصره ماموران قرار گرفت.
بنا به اين گزارش، ساعت 13و 25 دقيقه ديروز، متهم جواني كه پرونده ويژه اي در دادسراي جنايي تهران دارد ، براي بازجويي به دادسرا انتقال يافت.
اين متهم كه به نظر مي رسد نقشه فرار از دادسرا را از قبل طراحي كرده بود، به بهانه رفتن به دستشويي به همراه يك سرباز محافظ از شعبه دادياري خارج شد، اما لحظاتي بعد
به طرز عجيبي دور از چشم مامور محافظش ازپنجره بسيار كوچك دستشويي طبقه دوم به بيرون پريد ولي به علت فاصله زياد در داخل جوي سقوط كرده و
به شدت مجروح شد .
با ديدن اين صحنه بلافاصله ماموران دادسرا خود را به متهم فراري رسانده و با همكاري مردم از فراراين متهم جلوگيري شد.

كركس سياه اصفهان
از خانه همسايه وارد مي شد
گروه حوادث- شكارچي زنان خانه دار اصفهاني كه با ورود به خانه ها،   زنان جوان را مورد آزار و اذيت قرار مي داد، در آخرين مراحل بازجويي اش مدعي شد كه از طريق خانه هاي خالي از سكنه وارد خانه طعمه هايش مي شد.
سرهنگ محمديان، معاون آگاهي فرماندهي انتظامي استان اصفهان با اعلام اين خبر گفت: با شكايت هاي متعددي از سوي ساكنان چند منطقه در اصفهان مبني بر ورود پسر جواني به داخل خانه ها و آزار و اذيت زنان خانه دار تيمي از كارآگاهان جنايي اصفهان رديابي هاي خود را براي دستگيري اين مرد آغاز كردند. ماموران پليس در تحقيق از شاكيان دريافتند كه اين مرد جوان در اوايل صبح پس از خروج مرد خانواده وارد خانه شده و با تهديد چاقو زنان را مورد آزار و اذيت قرار مي دهد. در چند شكايت مشابه نيز مرد جوان بدون اينكه صاحبخانه متوجه شود وارد خانه شده و دست به اقدام شيطاني خود زده بود.
معاون آگاهي فرماندهي انتظامي استان اصفهان ادامه داد: پليس پس از چهره نگاري از شكارچي زنان، عكس فرضي او را در اختيار واحدهاي گشت پليس قرار داد و سرانجام اين مرد به نام اكبر در 18 آذرماه زماني كه در مقابل خانه اي در حال پرسه زدن بود دستگير شد. اكبر در اظهارات اوليه اش به شش مورد ورود به خانه ها اعتراف كرد و در ادامه تحقيق و بازجويي از اين مرد مشخص شد وي از طريق خانه هايي كه بدون سكنه بود، وارد خانه هاي كناري شده و زن صاحبخانه را مورد آزار قرارمي داد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |  
|  شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   دانش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |