پنجشنبه ۱۴ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۷۵ - Jan 4, 2007
سن جراحي قلب باز در ايران ۱۰،سال
زودتر از ساير كشورهاست
008994.jpg
گروه اجتماعي ميانگين سن بيماران كه تحت عمل قلب باز يا بالن آنژيوگرافي قرار گرفته اند 55 سال است درحالي كه اين سن در ساير كشور ها 10 سال بالاتر است و همچنان ايست قلبي بالاترين علت مرگ و مير تهراني ها در ماه گذشته گزارش شده است .
به گزارش خبرنگار ما، بر اساس بررسي هاي انجام شده در مركز قلب تهران در كشورهاي پيشرفته ، بيماري هاي قلبي عروقي علت شايع مرگ و مير هستند اما به د ليل پيشگيري اوليه و ثانويه، سن ابتلا به آن بالاست ولي در كشور ما حالت بينابيني داشته و بيماري هاي قلبي عروقي 10 سال زودتر است و در حال حاضر سن بروز سكته قلبي در دنيا 30 سال و بيشترين شيوع در سن 55 سالگي است .علت بروز سكته قلبي در جوانان را مي توان به سابقه مثبت خانوادگي ، مصرف سيگار، كلسترول بالا و استرس هاي شغلي و اجتماعي به عنوان فاكتور تشديد كننده در بيدار شدن بيماري نسبت داد كه با كنترل فاكتورهاي خطر، احتمال بروز سكته هاي قلبي را كاهش داد و لازم است افراد از لحاظ ديابت ، فشار خون و افزايش چربي هاي مضر خون مورد آزمايش قرار گيرند. همچنين با ترك سيگار، تحرك و كاهش وزن از بيماري هاي عروقي جلوگيري كرد و تنها موردي كه در آن پيشگيري موثر واقع نمي شود سابقه خانوادگي مثبت است كه البته رعايت فاكتورهاي فوق مي تواند كمك كند.
مجتبي سالاري فر ، متخصص قلب و عروق و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران به ايسنا گفت: كنترل و پيشگيري بيماريهاي قلبي - عروقي شامل چند مرحله است. مرحله اول كنترل عوامل خطر يا ريسك فاكتورهاي قلبي است كه اين عوامل خطر شامل 2 دسته اند كه دسته اول عوامل قابل كنترل مانند چاقي، سيگار، مصرف غذاها با چربي اشباع شده بالا هستند. دسته دوم عواملي اند كه در درازمدت بيماريهاي عروق كرونري را سبب مي شوند مانند فشار خون، ديابت، افزايش چربي بد(LDL) كه كنترل اين ريسك ها و درمان آنها به خصوص در سنين جواني و يا كساني كه چند تا از اين عوامل را با هم دارند مهم است. وي اظهار كرد: مرحله دوم كنترل را پيشگيري ثانويه تشكيل مي دهد و معمولاً در گروهي اعمال مي شود كه به نحوي يك بار دچار بيماري قلبي شده اند و تشخيص بيماري قلبي برايشان محرز شده است. سالاري فر تصريح كرد: يكي از مسائل مهم در بيماريهاي قلبي عروقي، تشخيص زودرس بيماري است. وي در ادامه گفت: مورد مهم ديگر، مسئله انكار نكردن بيمار و جدي گرفتن علائم بيماري است. سالاري فر افزود: گاهي بيمار دچار سكته مي شود يا بعد از شروع علائم وقت زيادي را تلف مي كنند كه اين اتلاف وقت با وقوع انفاركتوس مي تواند بيمار را در معرض از دست دادن بخش وسيعي از عضله قلب قرار دهد .وي در پايان گفت: مسئله مهم، آموزش است. همچنين بهبود شرايط اورژانس، بهبود خدمات پيش بيمارستاني و بهبود خدمات اورژانس بيمارستان است تا بتوانيم در اسرع وقت اقدامات مناسب و لازم را در مورد بيماران قلبي انجام دهيم.

بيمه شدگان تهراني تا پايان سال كارنامه سوابق مي گيرند
فارس: معاون سازمان تامين اجتماعي علي رغم برخي اظهارات مبني بر آماده نبودن كارنامه سوابق بيمه شدگان تهراني تا پايان امسال گفت: كارنامه سوابق اين بيمه شدگان هم تا پايان امسال به در خانه هاي آنها ارسال مي شود.
عزيز بيگي افزود: در حال حاضر كار ساماندهي سوابق بيمه شدگان تامين اجتماعي در اكثر استانها به جز استانهاي بزرگ مانند تهران، فارس، اصفهان و خوزستان به پايان رسيده است كه مابقي آن نيز تا پايان اسفند ماه امسال به پايان مي رسد.
وي در ادامه گفت: كارنامه سوابق بيمه شدگان بدون اينكه بيمه شده درخواستي براي دريافت آن داشته باشد، ارسال مي شود.
معاون سازمان تامين اجتماعي با اعلام اينكه 32 ميليارد و 682 ميليون روز سابقه بيمه شدگان در سيستم ثبت شده است، گفت: 79 درصد اين سوابق شناسايي شده و 21 درصد الباقي ناشناس است كه تلاش براي شناسايي مابقي سوابق ادامه دارد و از جمله دلايل وجود سوابق ناشناس، كثرت پرونده ها در 53 سال بايگاني ها، عدم اعلام دقيق اطلاعات توسط بيمه شدگان يا كارفرمايان، تعدد مراكز اشتغال بيمه شدگان در استانهاي مختلف و غيره است.

رئيس سازمان نظام پرستاري خبر داد:
تعرفه گذاري خدمات پرستاري در مجلس
008991.jpg
ايسنا: طرح تعرفه گذاري خدمات پرستاري در صورت تصويب اولين مصوبه پرستاري در مجلس است كه بر اساس آن هر خدمت پرستاري با توجه به سطح تحصيلات ، فرصت و تكنيك مبلغ ريالي خاصي به آن تعلق خواهد گرفت.
رئيس سازمان نظام پرستاري با ابراز اميدواري نسبت به تصويب طرح تعرفه گذاري خدمات پرستاري قبل از بودجه سال 86، بيان كرد: براي سرعت بخشيدن به تصويب اين طرح، سازمان نظام پرستاري و كميسيون بهداشت و درمان مجلس، نشستي را طي دو هفته آينده برگزار خواهند كرد كه در اين نشست آخرين مباحث طرح تعرفه گذاري مورد بررسي نمايندگان موافق و مخالف قرار مي گيرد و اقدامات سازمان نظام پرستاري در اين خصوص به صورت كامل گزارش مي شود.
غضنفر ميرزابيگي ادامه داد: تفكيك شرح وظايف مختلف پرستاري و گروه پزشكي شامل پرستاران و غير پرستاران به دليل پيشگيري از تداخلاتي كه در وظايف اين دو گروه به لحاظ قضايي پيش مي آيد و در نهايت به سرگرداني بيماران منجر مي شود نيز در حال بررسي است و تعرفه هاي خدمات پرستاري نيز با توجه به همين استانداردهاي خدمات و تفكيك شرح وظايف تعريف شده است. به اين مفهوم كه هر خدمت پرستاري با توجه به سطح تحصيلي، فرصت و تكنيك ارائه مبلغ ريالي خاصي به آن تعلق مي گيرد.

پرداخت حقوق بازنشستگان تهراني از بهمن ماه بدون تأخير
فارس: مدير مالي سازمان بازنشستگي كشوري گفت: از بهمن ماه سال جاري پرداخت حقوق كليه مشتركان اين صندوق در تهران به روش پرداخت سريع انجام خواهد گرفت كه از مزاياي آن، عدم تاخير در حقوق پرداختي به بازنشستگان است.
به گزارش روابط عمومي  سازمان بازنشستگي كشوري، محسن بازار نوي افزود: مرحله آزمايشي پرداخت سريع حقوق بازنشستگان مشترك صندوق بازنشستگي كشوري در پايان دي ماه به اتمام خواهد رسيد.
وي كوتاهتر شدن زمان پرداخت حقوق و عدم تاخير در حقوق پرداختي به بازنشستگان، مديريت بهتر وجوه و امكان دريافت فيش حقوقي از طريق پايگاه اطلاع رساني اين سازمان را از مزاياي روش پرداخت سريع دانست.
بازار نوي با اشاره به دريافت فيش حقوقي افزود: با توجه به آنكه بانك صادرات به عنوان بانك عامل در ارتباط با پرداخت حقوق بازنشستگان دستور توقف توزيع فيش هاي حقوق بازنشستگان را از طريق شعبه هاي خود صادر كرده و اين موضوع را مغاير با وظايف اصلي بانكداري خود دانسته است، اين سازمان نيز در نامه جداگانه اي به دستگاه هاي اجرايي از آنها درخواست كرد فيش هاي حقوقي بازنشستگان را به روش هاي ديگري به عنوان مثال از طريق كانون هاي بازنشستگي توزيع كنند.
بازار نوي افزود: پرداخت سريع حقوق در سال جاري تنها در استان تهران انجام خواهد شد اما با توجه به تصميم بانك عامل مبني بر جمع آوري حساب سنتي و انجام كليه امور بانكي از طريق حساب سپهر، بازنشستگان مشترك اين صندوق در سراسر كشور بايد نسبت به افتتاح اين حساب اقدام كنند.

معاون سازمان تامين اجتماعي پيش بيني كرد
افزايش 6700 ميليارد توماني بدهي 
دولت به تأمين اجتماعي
گروه اجتماعي- تا پايان سال 1384، مطالبات قطعي سازمان تامين اجتماعي از دولت 55 هزار ميليارد ريال بوده و پيش بيني مي شود، تا پايان سال جاري، اين رقم، به 6 هزار و 700 ميليارد تومان افزايش يابد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تامين اجتماعي، معاون اقتصادي و برنامه ريزي سازمان تامين اجتماعي با بيان مطلب فوق گفت: در سال 1384 دولت متعهد شده بود كه 935 ميليارد تومان از بدهي هاي سازمان را تهاتر كند، كه از اين رقم، نزديك به 430 ميليارد تومان در قالب سهام به سازمان پرداخت شد كه اين ميزان، حدود 44 درصد را شامل مي شود.
حسين قديم افزود: در سال جاري و در تبصره 8 قانون بودجه، دولت متعهد شد كه 1500 ميليارد تومان از مطالبات سازمان را در قالب واگذاري سهام شركت هاي دولتي به سازمان بپردازد و در حال حاضر كه سال رو به اتمام است به رغم تمام پيگيري ها و مكاتباتي كه انجام داده ايم، هيچ واگذاري توسط دولت صورت نگرفته است.
وي در ادامه با اشاره به اين كه، درآمد سازمان تامين اجتماعي بر اساس حق بيمه اي است كه دريافت مي كند، گفت: تا زماني كه رونق اقتصادي و شغل جديد ايجاد نشود، به طور طبيعي حق بيمه اي هم وجود نخواهد داشت. معاون اقتصادي و برنامه ريزي سازمان تامين اجتماعي در ادامه، تصريح كرد: در حال حاضر بدهي دولت حدود 100 ميليارد تومان فقط به صندوق بيمه بيكاري است. اين رقم جزو تعهدات جاري دولت است، ولي دولت در چند سال گذشته بخشي از سهام را كه به ما انتقال مي داد، بابت تعهدات خود در قبال صندوق بيكاري تهاتر مي كرد، امسال از آن بابت هيچ سهامي واگذار نشده است و سازمان از محل منابع خود كه خلاف قانون است، بيمه كارگران را در بحث بيمه بيكاري پرداخت مي كند.

وزير رفاه بار ديگر اعلام كرد
توزيع كالابرگ ويژه اقشار آسيب پذير قبل از 22 بهمن
فارس: وزير رفاه و تأمين اجتماعي از توزيع كالابرگ ويژه 9 ميليون نفر اقشار آسيب پذير به طور قطعي قبل از 22 بهمن امسال خبر داد.
عبدالرضا مصري گفت: در سال جاري 30 درصد از يارانه ها براي اقشار آسيب پذير اختصاص يافته است كه در همين راستا كالابرگ ويژه اي غير از كالابرگ هاي عادي به افرادي كه تحت پوشش سازمان بهزيستي و كميته امداد امام  خميني و پشت نوبتي هاي اين سازمان ها هستند ارائه خواهد شد.
وي قبلا گفته بود اين كالا برگ ها تا آخر آذر توزيع مي شود. مصري گفت: كالابرگ 24 ساعته طراحي مي شود و 90 درصد خريدها هم انجام شده است.
وزير رفاه و تأمين اجتماعي اظهار داشت: اين كالابرگ حدود 40 هزار تومان است كه سبد غذايي شامل 10 قلم كالا از جمله برنج، روغن، قند، شكر، حبوبات، خرما و غيره مي شود. مصري گفت: اصل كار منابع مالي آن است كه خوشبختانه تأمين شده است. قبلا سعيد ستاري، مديركل كميته امداد امام استان تهران و محمد نفريه، رئيس بهزيستي استان تهران در خصوص توزيع بن اقشار آسيب پذير به ايسنا گفته بودند: تمامي مددجويان تحت پوشش اين دو نهاد و افراد پشت نوبت دريافت خدمات از اين بن برخوردار مي شوند.

هيأت هاي مذهبي بيمه مي شوند
گروه اجتماعي- مديركل روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از طرح بيمه همگاني هيأت هاي مذهبي در ايام سوگواري دهه اول محرم در كشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، محمد قهرماني افزود: همچنين صدها هزار مترمربع بنر منقوش به طراحي هاي فاخر از حادثه عظيم عاشورا و چاپ تصاويري از مرقد شريف امام حسين(ع) و حضرت اباالفضل العباس(ع) در بين هيئت هاي مذهبي توزيع مي شود.
وي اظهار داشت: نمايشگاه كتابي با موضوع حادثه كربلا، عاشورا و امام حسين(ع) در تمامي شهرها و مراكز استان ها برپا خواهد شد.قهرماني همچنين به شكل گيري و ساماندهي هيأت هاي مذهبي در مدارس اشاره كرد و گفت: با هماهنگي وزارت آموزش و پرورش 14 هزار هيئت مذهبي دانش آموزي در ايام دهه محرم فعال مي شوند.

با حضور معاون اول قوه قضاييه
طرح مكانيزاسيون 5 ناحيه دادسراي تهران افتتاح شد
گروه اجتماعي- طرح مكانيزاسيون سيستم اداري دادسرا، پس از طي مراحل مقدماتي و آموزش پرسنل و مهيا شدن مقدمات لازم ديروز سيزدهم دي ماه رسما در 5 ناحيه دادسراي تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمين رئيسي معاون اول رئيس قوه قضاييه و مرتضوي دادستان تهران راه اندازي شد.
به گزارش روابط عمومي دادسراي تهران، اجراي اين طرح كه در راستاي برنامه توسعه قضايي رئيس قوه قضاييه مي باشد موجبات تسهيل مديريت و نظارت بر پرونده ها و شناسايي مجرمان حرفه اي در مناطق مختلف تهران و رسيدگي توامان را فراهم كرده و از سرگرداني ارباب رجوع و اطاله دادرسي در شعب دادسرا جلوگيري خواهد نمود.
براساس اين گزارش، با توجه به اينكه نرم افزار به كار گرفته شده در اين سيستم، با دقت براساس نياز شعب بازپرسي، دادياري و اجراي احكام دادسرا طراحي شده است موجب دسترسي سريع به اطلاعات مورد نياز از سوي كاربران و صرفه جويي در وقت مراجعان جهت اخذ اطلاعات پرونده و بالا بردن ضريب امنيت قضايي در خصوص اطلاعات موجود شده و به روند كمي و كيفي كار دادسرا كمك شاياني مي نمايد.
در گزارش روابط عمومي دادسراي تهران استخدام 50 نفر نيروي فوق ديپلم و ليسانس كامپيوتر و همچنين آموزش مقدماتي كارمندان و قضات از جمله اقدامات دادسرا جهت پشتيباني اين طرح عنوان شده و آمده است: مديريت واحد قضايي، نظارت دقيق تر به امور اداري و قضايي از حيث اوقات نظارت و پرونده هاي داراي زنداني، احراز سابقه مجرمان حرفه اي و جلوگيري از كتمان سابقه متهمان و انجام رسيدگي توامان نسبت به اتهامات اينگونه مجرمان، از جمله مهمترين مزاياي طرح مذكور مي باشد.
شايان ذكر است، طبق برنامه زمان بندي شده، ساير نواحي دادسراي تهران نيز كه در حال حاضر مراحل تكميلي اجراي طرح مكانيزاسيون را طي مي كند تا سه ماه آينده به اين سيستم مجهز خواهند شد.

اجراي طرح ساماندهي بيماران رواني،
2600 شغل ايجاد كرده است
ايلنا: رئيس ستاد ساماندهي بيماران رواني مزمن سازمان بهزيستي اعلام كرد: اجراي طرح ساماندهي بيماران رواني مزمن 2 هزار و 600 شغل ايجاد كرده است. فريد براتي ژسده، رئيس ستاد ساماندهي بيماران رواني مزمن سازمان بهزيستي، گفت: در حال حاضر، حدود 2 هزار و 600 شغل در اثر اجراي طرح ساماندهي بيماران رواني مزمن ايجاد شده كه بيش از نيمي از آنها اشتغال ژهاي مذكور براي تحصيل كردگان دانشگاهي طرح است. وي افزود: در اثر اجراي طرح، كيفيت زندگي خانواده ژها و بيماران به نحو چشمگيري تغيير يافته است. به گفته براتي، تا پيش از اجراي طرح ساماندهي خانواده ژهاي بيماران براي بستري كردن فرزندان بيمار خود در يك بيمارستان رواني درمانده بودند؛ ولي در حال حاضر اين مشكل برطرف شده است.
رئيس ستاد ساماندهي بيماران رواني مزمن سازمان بهزيستي يادآور شد: ضريب اشتغال تخت ژهاي رواني در بيمارستان ژهاي روانپزشكي كشور به نحو چشمگيري كاهش يافته است.

مدير كل ثبت احوال استان تهران:
روزانه 68  طلاق در تهران رخ مي دهد
008988.jpg
فارس: مدير كل ثبت احوال استان تهران گفت: بر اساس آمار به دست آمده از ابتداي سال جاري تاكنون ، در هر روز 68 واقعه طلاق در تهران رخ مي دهد.
 احمد قشمي افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون 18 هزار و 832 واقعه طلاق در تهران رخ داده كه اين رقم نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته كه 16 هزار و 647 بوده  است، نشان از رشد 13 درصدي آمار طلاق در تهران دارد.
مدير كل ثبت احوال استان تهران با بيان اين كه در 9 ماهه گذشته 91 هزار و 18 واقعه ازدواج در تهران به وقوع پيوسته است، گفت: اين رقم نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته يعني 91 هزار و 519 واقعه ازدواج، حدود يك درصد كاهش داشته است. وي با اشاره به اين كه طي 9 ماه گذشته در تهران، 70 هزار و 220 نوزاد دختر و 74 هزار و 827 نوزاد پسر به دنيا آمده اند، گفت: در قبال هر 107 پسر 100 دختر در تهران متولد شده اند. مدير كل ثبت احوال استان تهران با بيان اين كه از ابتداي سال جاري تاكنون در هر شبانه روز 526 ولادت در تهران رخ داده است، افزود: در هر ساعت حدود 22 نفر در تهران متولد شده اند. قشمي با اشاره به اين كه در 9 ماهه اول سال 85 در هر شبانه روز 147 مورد فوتي داشته ايم، گفت: در هر ساعت حدود 6 نفر در تهران فوت كرده اند.
مدير كل ثبت احوال استان تهران با اشاره به اين كه از ابتداي سال جاري تاكنون در تهران 145 هزار و 47 ولادت رخ داده است، گفت: در سال گذشته 145 هزار و 319 واقعه تولد در تهران رخ داده كه طبق آمار به دست آمده امسال حدود۵‎/۰ درصد كاهش مواليد در تهران داشته ايم

انطباق كامل نتايج افكار سنجي صدا و سيما با ميزان مشاركت مردم در 2 انتخابات اخي
انطباق كامل نتايج افكار سنجي صدا و سيما با ميزان مشاركت مردم در 2 انتخابات اخير
گروه اجتماعي- پيش بيني مركز پژوهش صدا و سيماي جمهوري اسلامي در باره ميزان مشاركت مردم در انتخابات با اختلاف اندكي به وقوع پيوست.عليرضا پويا، رئيس مركز تحقيقات صدا و سيما، با اعلام اين خبر گفت: برآورد ميزان مشاركت مردم در انتخابات خبرگان بوسيله صدا و سيما در تهران 9/46 درصد و در گستره ملي 2/63 درصد پيش بيني شده بود كه پس از برگزاري انتخابات بر اساس آمار ارايه شده وزارت كشور ميزان مشاركت مردم به ترتيب 47 و 66 درصد بوده  است.همچنين صدا و سيما ميزان مشاركت مردم در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در گستره ملي را 63 و در تهران 43 تا 48 درصد پيش بيني كرده بود كه وزارت كشور ميزان مشاركت مردم در گستره ملي 64 درصد اعلام كرده و ميزان مشاركت تهراني ها را نيز اعلام نكرده است.

تاسيس دبيرستان هاي نفت ضروري است
گروه اجتماعي - مدير نمايندگي سازمان ملي جوانان در استان بو شهر بر ضرورت تاسيس دبيرستان هاي نفت در اين استان تأكيد كرد. به گزارش روابط عمومي سازمان ملي جوانان مدير نمايندگي اين سازمان در بو شهر با اشاره به فعاليت گسترده حوزه هاي پارس جنوبي ، فعاليت دبيرستان نفت در اين استان را ضروري عنوان كرد و افزود: صنايع پايين دستي و بالا دستي نفت، گاز و پتروشيمي علاوه بر نيروهاي متخصص و تحصيل كرده دانشگاهي به نيروهاي با سطح تحصيلات ديپلم نيز نياز دارد.

تعدد قوانين،  بستر تصرف نامشروع اراضي را هموار كرده است
گروه اجتماعي - مسئول دبيرخانه شوراي حفظ حقوق بيت المال در جلسه كارشناسي اين دبيرخانه در بخش اراضي و منابع طبيعي استان تهران بر لزوم اتخاذ تدابير و سياست هاي پيشگيرانه به منظور مسدود كردن منافذ و مجاري زمين خواري تأكيد كرد و گفت: تعدد و تكثر قوانين و مقررات متأسفانه بعضاً بستر رانت خواري و تصرف نامشروع اراضي را هموار كرده است.
به گزارش روابط عمومي دادستاني كل كشور، حسين ذبحي از خلاء وجود يك سياست اصولي واحد بر قوانين و مقررات مبارزه با زمين خواري بعنوان يكي از مشكلات فراروي مبارزه با زمين خواري نام برد و گفت: مشكلات ناشي از تعدد و تكثر قوانين موجود و بعضاً تناقض و ناهمگوني مقررات در اين حوزه گوياي فقد يك سياست اصولي واحد حاكم بر قوانين و مقررات مبارزه با زمين خواري است كه متأسفانه بعضاً بستر رانت خواري و تصرف نامشروع اراضي و تملك اموال و املاك بيت المال را هموار نموده است. به همين منظور در كميسيون تخصصي متشكله در دادستاني كل كشور در قالب يك مصوبه راهكار تمركز قضايي اين قوانين و مقررات را پيش بيني نموديم تا پرونده هاي حقوقي و كيفري در مسائل مربوط به زمين خواري با انضباط و انسجام بيشتر و در قالب يك رويكرد واحد رسيدگي و تصميم گيري شود.
وي با اشاره به ابعاد گسترده پديده زمين خواري و آثار آن تصريح كرد: وجود برخي خلاءهاي قانوني و نقاط كور واگذاري هاي بدون ضابطه تفكيك اراضي و تغيير كاربري هاي خلاف مقررات رانت خواري و دسترسي به اطلاعات خاص، زمينه بروز پديده زمين خواري و تصرفات مالكانه غيرقانوني در اراضي و حيف و ميل بيت المال را ايجاد نموده كه بايد با آسيب شناسي كارشناسي شده از موارد مزبور با تدابير همه جانبه نگرانه و اقدامات قاطعانه ريشه اين پديده عقيم گردد.
وي افزود: بايد ضمن اعاده تصرفاتي كه در گذشته انجام گرفته و برگرداندن اموالي كه از بيت المال و منابع طبيعي تصرف گرديده، نسبت به نهادينه كردن اقداماتي كه منجر به حفظ و حراست از اراضي و رفع تعدي و سوءاستفاده مي شود تدبير كرد.

سرپرست معاونت فني و درآمد سازمان تامين اجتماعي:
كاهش حق بيمه سهم كارفرما ،هزار ميلياردتومان
بار مالي دارد
ايسنا: سرپرست معاونت فني و درآمد سازمان تأمين اجتماعي گفت: كاهش 7 درصدي حق بيمه سهم كارفرمايان، بالغ بر يك هزار و 100 ميليارد تومان براي سازمان تامين اجتماعي سالانه بار مالي در بر دارد.
فرخ ملكوند فرد، عضو هيات مديره سازمان تأمين اجتماعي در خصوص آثار كاهش حق بيمه سهم كارفرمايان، اظهار كرد: اجراي اين طرح، نقش مؤثري در ايجاد اشتغال جديد در كشور نخواهد داشت و تنها بار مالي سنگين و غيرقابل جبراني را متوجه سازمان تامين اجتماعي مي كند.
وي در ادامه افزود: بررسي هاي مختلف نشان مي دهد،  به طور ميانگين حق بيمه اي كه از سوي كارفرمايان پرداخت مي شود تنها 3/1 تا 7/1 درصد بر قيمت تمام شده كالاها تاثيرگذار است؛ به عبارتي  اگر كارفرمايان، كل سهم حق بيمه خود را هم پرداخت نكنند، به طور ميانگين 2 درصد هم بر قيمت تمام شده كالا تاثيرگذار نخواهد بود.
ملكوند فرد با بيان اين كه سازمان تامين اجتماعي با ادله و به صورت جدي مخالف كاهش سهم بيمه كارفرمايان است تصريح كرد: سازمان تامين اجتماعي اين امر را به هيچ وجه از موانع توليد نمي داند و با اين كار تنها بار مالي آن به بيمه شده ها منتقل مي شود.

با مردم
پيشنهاد براي جاده رشت
پيشنهاد مي كنم در جاده اوشان- رشت علاوه بر حضور ماموران پليس راه در كمينگاه براي جريمه رانندگان متخلف كه معمولا در اين جاده رواج دارد نظارت مستمر بر آمد و شد خودروها به صورت علني نيز برقرار شود.
كشميري-رشت
قطع آب در جمعه ها
حدود يك سال است كه آب لوله كشي در خيابان جلفاي تهران قطع مي شود. كشف علت بروز اين مشكل و برطرف ساختن آن را خواستاريم.
نسرين كريمي-تهران
مسأله اي به نام سيب زميني
به خاطر دارم چند سال پيش به علت نبود برنامه مناسب براي خريد و عرضه سيب زميني بهاي اين محصول در دماوند به پايين ترين سطح خود رسيد و عده اي از كشاورزان سيب زميني را خوراك دام هاي خود كردند و امسال با كمبود و گراني سيب زميني روبه روييم كه ناشي از نبود برنامه درست است و همچنين صادرات بي رويه محصولات كشاورزي مورد نياز مردم.
همتعلي آب اسكن-دماوند
براي پيشگيري از خطرات گازگرفتگي
@ مرگ شماري از هموطنان ما بر اثر گاز گرفتگي كه هر سال در فصل سرما با آن مواجهيم، نظارت دقيق تر براي ساخت و عرضه لوازم گازسوز، مكان يابي و نصب بخاري هاي گازسوز و آموزش شهروندان از طريق برنامه هاي جذاب در صداو سيما و همچنين مطبوعات را ضروري ساخته است؛ تا به علت ناآگاهي شهروندان يا عرضه لوازم گازسوز غيراستاندارد شاهد حوادث ناگوار و اسف آور نباشيم.
فاطمه گلي-سنندج
كمبود تاسيسات گرمايشي
@ از مسئولان دانشگاه آزاد تقاضا داريم نسبت به تامين پاركينگ و تاسيسات گرمايشي ساختمان اين دانشگاه در شهرك قدس اقدام نمايند.
ن.پدرام نژادي-تهران
افت فشار گاز، مسأله هر ساله
هر سال به محض آنكه زمستان و فصل سرما مي رسد دوباره شاهد مسائلي از قبيل افت فشارگاز، احتمال قطع گازو غيره هستيم. در ساير فصول سال امكان رسيدگي به اين مشكلات وجود دارد مسئولان بايد پيش بيني ها و اقدامات لازم انجام دهند تا هر زمستان شاهد اين كمبودها ومشكلات نباشيم.
خسروسليمي دامغان
جابجايي درختان
كندن و جابجايي درختان ضلع شمالي پارك چيتگر در كنار اتوبان همت نزديك شهرك باقري براي ساكنان اين محدوده سوال برانگيز شده است، زيرا مساحتي نزديك به 5هكتار را شامل مي شود. توضيح دستگاه هاي ذيربط مي تواند پاسخگوي اين ابهامات باشد.
فرشيد محمدي-تهران
براي جلوگيري از مهاجرت ناخواسته
ايجاد واحدهاي توليدي اشتغالزا در مناطق محروم كشور از جمله ايرانشهر ضمن افزايش درآمد مردم، از مهاجرت هاي غيرلازم آنها به ديگر شهرها پيشگيري مي كند.
م.شهركي-ايرانشهر
يادآوري درباره طرح تغيير ساعات مدارس
به ارائه دهندگان طرح مربوط به تغيير ساعات كار مدارس يادآوري مي كنم كه با اجراي طرح مذكور زمان بازگشت دختران دانش آموز شيفت عصر به منزل حدود 6بعدازظهر خواهد شد كه هوا كاملا تاريك است آيا فكر اين مسأله را كرده اند؟
سياوش احساني-تهران
برنامه هاي شاد براي جشن ها
@ در جشن  ها معمولا مردم علاقه دارند برنامه هاي صداو سيما در مجموع شاد باشد. نمايش فيلم هاي خشن كه به نحوي صحنه هاي تيراندازي و قتل در آنها وجود دارد با اين خواسته مغايرت دارد. اميدواريم در شب عيد سعيد غدير، اين خواسته اجابت شود.
مريم ساماني ساوجي-ساوه
تشكر از شهرداري
از شهرداري منطقه 15تهران بابت اقدام سريع در سنگفرش پياده روها و روكش آسفالت خيابان۱۷ شهريور و كوچه هاي منشعب از اين خيابان متشكرم.
مهين همپا-تهران
مطالبات معوقه
بازنشسته سال 1369آموزش و پرورش مي باشم و تقاضا دارم مطالبات معوقه ما بابت 12درصد افزايش حقوق پرداخت گردد.
علي نوروزي-تهران
ترميم آسفالت
آسفالت ورودي بلوار مرزداران كه داراي شيب مي باشد نياز به ترميم دارد و دست اندازهاي اين گذرگاه هم بايد برطرف شود.
فريبا خاموشي-تهران
تحولات عمراني تهران
به خاطر تحولات عمراني خوبي كه در شهر تهران در دست اجرا مي باشد و به خاطر حرفه ام تاثير آنها را در آينده زندگي شهروندان درك مي كنم،از آقاي قاليباف شهردار تهران متشكرم.
مالك.ع- زنجان
كنترل كيفيت خودرو
كيفيت ضعيف آلياژ ميله توخالي توپي ژامبون در خودرو سمند سبب شده كه چرخ عقب اين خودرو نظير حادثه اي كه براي من پيش آمد ناگهان خارج گردد. كنترل كيفيت، مانع از اين حوادث ناگوار كه گاهي به قيمت جان راننده و سرنشينان خودرو تمام مي شود خواهد شد.
بابك غفاري-تهران
ساخت و ساز در زمين هاي كشاورزي
دامنه ساخت و ساز به زمين هاي كشاورزي اطراف تهران نيز سرايت كرده است كه بايد جلوگيري شود.
محسن پيرزاده-تهران
تدبير در امرصادرات
تكيه بر صادرات كالاهاي غيرنفتي و افزايش حجم آن يك سياست درست است، منوط بر آنكه برخي محصولات كشاورزي و استراتژيك كه با صدور آنها در داخل كشور كمبود پيش مي آيد، از اين قاعده مستثني شوند. به عنوان مثال مي توان به مسئله كمبود و گراني سيب زميني اشاره كرد.
فرج صادقي وند- كاشان
حريم پياده رو
پيشنهاد مي كنم شهرداري محترم تهران مسئله حريم پياده روهاي شهر را هنگام ساخت و سازهاي جديد، جدي تر بگيرد و اجازه ندهد، مالكان به نفع خود و به ضرر شهروندان معابر پياده را تنگ تر كنند. حتي در مورد واحدهاي ساخته شده نيز در قالب طرح بايد ميزان عقب نشيني و واگذاري حريم پياده مشخص شود.
ز.ن- تهران
مبارزه با موش
اگر پيشه وران و صاحبان مغازه ها، رستوران ها و اغذيه فروشي ها در تهران ملزم به رها نكردن زباله در نهرهاي شهر شوند، به طور طبيعي از تكثير موش ها جلوگيري خواهد شد. پيشنهاد مي كنم به جاي استفاده از سموم كه محيط زيست شهري را آلوده مي كند، راه هاي قانوني براي برخورد با رها كنندگان بقاياي مواد غذايي و زباله در نهرهاي تهران جست وجو شود.
عفت قديري پور- تهران
زمين  بازي كودكان
زمين هاي كوچك ورزش در گوشه و كنار شهر تهران امكانات مهمي براي استفاده كودكان و نوجواناني مي باشد و شهرداري بايد از تغيير كاربري اين زمين ها جلوگيري كند.
س. حيدري نژاد- تهران
كمبود گاز
با توجه به اين واقعيت كه مناطقي از كشور ما كوهستاني و سردسير است، ساز و كارهاي گازرساني به اين مناطق بايد طوري ايجاد و ساماندهي شود كه زمستان ها مردم با كمبود روبه رو نشوند،  از تجارب ديگر كشورها مي توان در اين مورد بهره گرفت.
ج نوش آبادي- بروجرد



اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |  
|  شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   دانش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |