شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۹۱ - May 7, 2005
ليگ برتر فوتبال ايران
صباباتري با دايي پاس را شكست داد
فولاد پر كشيد - پرسپوليس در تعقيب
001566.jpg
گل ديرهنگام اولادي پرسپوليسي ها را اينچنين در آغوش هم فرو برده است. پرسپوليس همانند بازي رفت در ثانيه هاي پاياني مقاومت حريف را شكست و سه امتياز بازي را از آن خود كرد . سايپا تا آخرين لحظه بازي را خوب كنترل كرد، اما تعويض هاي عالي سوبل درست در لحظات پاياني گره گشا شد.

گروه ورزشي - حسن حيدري: فولاد خوزستان با پيروزي يك بر صفر در مقابل فجر و با يك پنالتي و با گل ايمان مبعلي خود را بالاتر كشيد.
پرسپوليس نيز با تك گل دقايق پاياني اولادي به بالاي استقلال رفت و خود را به فولاد نزديكتر كرد. هيجان و اضطراب در بالاي جدول بيش از هميشه است، فردا استقلال با شموشك روبه رو مي شود تا شايد از كورس قهرماني عقب نيفتد. ذوب آهن نيز بايد با استقلال اهواز بازي كند تا شايد بتواند روزنه هاي اميد به قهرماني را به روي خود بازتر كند. كشمكش در بالاي جدول اگر چه به هفته هاي پاياني افتاده است، اما هنوز نمي توان فولاد را قهرمان دانست و يا پرسپوليس و استقلال را بدون شانس دانست. روز گذشته فولاد باوجود برخورد به تاكتيك دفاعي و فشرده فجر با زيركي تمام و با حوصله بازي را دنبال كرد تا درنهايت توانست روي يك حركت تيمي و خطاي مدافعان فجر به يك ضربه پنالتي دست پيدا كند. ايمان مبعلي با اعتماد به نفس مثال زدني و روحيه عالي پشت اين ضربه قرار گرفت و آنرا تبديل به سه امتياز طلايي كرد تا فولاد با (۵۵) امتياز در صدر يكه تازي كند. پرسپوليس تهران عذاب زياد كشيد تا بتواند در دقايق پاياني سه امتياز نفس گير را بگيرد. يك ضربه ايستگاهي از كاظميان و ضربه سر اولادي كه پشت به دروازه بود كافي بود تا پرسپوليس به تعقيب فولاد بپردازد. باتوجه به اينكه فولاد سه بازي خود را بايد در رشت مقابل پگاه، در اهواز با استقلال اين شهر و با پاس در اهواز انجام دهد و پرسپوليس با ذوب آهن در اصفهان و با ابومسلم و سپاهان در تهران بازي دارد، صدر جدول بسيار حساس شده است، درواقع يك شكست يا دو مساوي فولاد كافي است تا پرسپوليس با سه پيروزي به مقام قهرماني برسد.
استقلال نيز سه بازي باقيمانده خود را در مقابل شموشك در نوشهر، سايپا و سپاهان در تهران بايد انجام دهد.
استقلال هم شكست فولاد را دوست دارد و هم باخت پرسپوليس را. سايپا با اين شكست در مقابل پرسپوليس در رده يازدهم باقي ماند. اگرچه بيژن ذوالفقارنسب بازي خوبي در مقابل پرسپوليس انجام داد، اما يك اشتباه و يك ضربه تمام اهداف ذوالفقارنسب را برهم زد.
صباباتري و دايي دست به كار بزرگي زدند و درحالي كه سه بر صفر از پاس عقب بودند، بازي را چهار بر سه بردند و يك پله خود را بالا كشيدند. صباباتري كاري كرد غيرممكن و با درايت و حوصله به يك پيروزي بزرگ دست يافت. پاس در مكان ششم باقي ماند.
سپاهان در خانه خود به تساوي يك بر يك در مقابل ابومسلم دست يافت و از مكان سيزدهم تكان نخورد.
اما ابومسلم يك پله بالا رفت و بالاتر از ملوان قرار گرفت.
بدين ترتيب بايد منتظر هفته هاي آينده بود و پس از تعطيلي بازي ها و انجام بازي هاي تيم ملي رقابت ها را پي گرفت.
شهيد قندي و صنعت نفت
فاتحان هفته دوم
در هفته دوم از دور رفت مرحله نهايي ليگ دسته اول جام آزادگان ديروز دو بازي در شهرهاي مشهد و يزد برگزار شد. در يزد تيم شهيد قندي در مصاف با ميهمان خود راه آهن تهران با يك گل پيروز شد. در مشهد صنعت نفت آبادان در برابر پيام ارتباطات خراسان دو بر يك موفق به شكست تيم ميزبان شد. گل اول اين ديدار را مهرداد مير در دقيقه ۵۶ براي ارتباطات زد، اما نفتي ها با بازگشت به موقع به بازي توانستند با گلهاي براتپوري و مسلم قنواتي به يك برد شيرين دست پيدا كنند. در پايان هفته دوم دو تيم شهيد قندي و صنعت نفت هركدام با چهار امتياز در بالاي جدول ايستادند و راه آهن و پيام ارتباطات هم با يك امتياز به بازيهاي آينده مي انديشند.

تكليف تيم اعزامي ايران به واليبال
باشگاه هاي آسيا مشخص نيست
گروه ورزشي: نماينده ايران در رقابت هاي واليبال قهرماني باشگاه هاي آسيا يكي از دو تيم سايپا و پگاه اروميه خواهند بود. اين مطلب را يزداني خرم رئيس فدراسيون واليبال در گفتگو با ايرنا اعلام كرد. اما يكي دو روز پيش مسئولان سايپا به نقل از مسئولان فدراسيون واليبال از سفر قطعي اين تيم به رقابتهاي باشگاه هاي آسيا در پاكستان خبر داده بودند. معلوم نيست چرا فدراسيون واليبال با توجه به زمان كمي كه براي معرفي نماينده ايران در جام باشگاه هاي آسيا باقي است تكليف را روشن نمي سازد و به ترديدها خاتمه نمي دهد. نكته مهم آن كه نه پگاه و نه سايپا هيچكدام با توجه به در پيش بودن فصل نقل و انتقالات وضعيت روشني ندارند و پگاه حتي از در اختيار داشتن دو بازيكن كليدي صربستاني خود محروم است. يكي از شرط هاي اعزام پگاه و سايپا به پاكستان همراه بردن نيمي از بازيكنان تيم اميد تعيين شده است.

اعضاي كادر اجرايي فدراسيون هندبال انتخاب شدند
گروه ورزشي: مجمع عمومي فدراسيون هندبال براي انتخاب نايب رئيس، دبير، كارشناس خبره، خزانه دار و بازرس پيش از ظهر پنج  شنبه تشكيل جلسه داد. در اين مجمع كه ۳۹ عضو به رياست جمشيد تقي زاده معاون سازمان تربيتي بدني حضور داشتند پس از صحبت هاي عليرضا رحيمي رئيس فدراسيون هندبال پيرامون مهم ترين محورهاي تقويم سال ۸۴ به تشريح خصوصيات نامزدهاي كادر اجرايي پرداخت و آنگاه رأي گيري به عمل آمد.
در نهايت عزيز مراد صادقي و دكتر كامران رهبري كه قبلاً هم در سمت دبير و نايب رئيس انجام وظيفه مي كردند، مجدداً با رأي اعتماد در پست هاي خود ابقاء شدند.
همچنين رزا پسياني، عبد الله كافي و عليرضا واحدي پور به عنوان خزانه دار، كارشناس خبره و بازرس انتخاب شدند. در پايان از خدمات محمود اسلامي خزنه دار وجلال كوزه گري كارشناس خبره دوره قبل تقدير به عمل آمد .

تابلوي نتايج ليگ برتر فوتبال
* فولاد خوزستان يك _ فجر سپاسي شيراز صفر
گل: ايمان مبعلي (۳۲) از روي نقطه پنالتي
* فولاد مباركه سپاهان يك _ ابومسلم خراسان يك
گل ها: ادموند بزيك (۲۷) براي سپاهان و فريدون فضلي (۴۶) براي ابومسلم
* صباباتري ۴ _ پاس ۳
گل ها:دقيقي ، زوهاني ، دايي و سلطاني براي صبا و بهنام ابوالقاسم پور (دوگل) و هادي شكوري براي پاس
* پرسپوليس يك _ سايپا صفر
گل: مهرداد اولادي (۹۲)

تهران ميزبان بدمينتون غرب آسيا
گروه ورزشي: شهر تهران به عنوان ميزبان نخستين دوره مسابقات بدمينتون غرب آسيا انتخاب شد. اين مسابقات از روز دوازدهم مهرماه به مدت ۵ روز در سالن اختصاصي بدمينتون واقع در خيابان حجاب برگزار مي شود. مسئوليت بدمينتون غرب آسيا با ايران است.
مداحي رئيس كميته مربيان
در پي تشكيل جلسه اعضاي كميته فني فدراسيون بدمينتون مسئوليت رئيس كميته مربيان به مرتضي مداحي واگذار شد.مداحي كه رئيس كميته آموزش فدراسيون بدمينتون است با حفظ سمت اين مسئوليت را هم بر عهده گرفت. با توجه به ايجاد پايگاههاي قهرماني در شهرهاي تهران، اصفهان، زنجان، گيلان و فارس قرار شد كه اعضاي كادر فني تيم هاي ملي هر چند وقت يكبار براي ارتقاي سطح دانش مربيگري مربيان به اين پايگاهها اعزام شوند.
يك پيروزي و يك شكست براي صبا باتري در دوبي
گروه ورزشي: تيم بسكتبال صبا باتري نماينده ايران در رقابت هاي بين المللي جام شيخ راشد امارات با يك برد و يك شكست چشم به صعود به مرحله دوم اين بازيها دارد. تيم صبا باتري در بازي نخست خود ۹۴ بر ۸۲ بر الاتحاد سوريه چيره شد ولي در بازي دوم خود مقابل الرياض لبنان با نتيجه ۱۱۱ بر ۱۰۴ شكست خورد.

زسكا و اسپورتينگ در فينال جام يوفا
001563.jpg
گروه ورزشي: تيمهاي اسپورتينگ ليسبون پرتغال و زسكا مسكو به فينال رقابت هاي جام يوفا راه يافتند.
تيم زسكا مسكو بعد از تساوي بدون گل مقابل پارما در ورزشگاه اينوتارديني ميزبان اين تيم بود.
در اين بازي دانيل كاروالو مهاجم برزيلي زسكا نقش مهمي در صعود تيمش ايفا كرد و در دقايق (۵۳و۱۰) دو گل براي تيم زسكا به ثمر رساند. در دقيقه ۶۰ سومين گل تيم روسي توسط واسلي برزوتسكي درون دروازه پارما جاي گرفت تا اين تيم متحمل شكست سنگيني شود.
زسكا كه با سرمايه گذاري ابراهيموويچ رئيس باشگاه چلسي اداره مي شود اولين تيم روسي است كه بعد از ۳۳ سال به فينال يك جام معتبر اروپايي راه يافته است.
در پايان اين ديدار سرمربي پارما گفت: ما تمام تلاش خود را انجام داديم اما نتوانستيم به برنامه هاي خود برسيم.
وي در ادامه افزود: زسكا تيم بسيار خوبي است و آنها داراي بازيكنان حرفه اي هستند.
والري گازايف سرمربي زسكا نيز در اين مورد گفت: ما بازي خوبي را انجام داديم و عليرغم زدن سه گل توانايي افزايش اين تعداد گل را داشتيم.
در هلند نيز تيم آلكمار هلند عليرغم پيروزي سه بر دو مقابل اسپورتينگ ليسبون در وقت اضافه، بدليل دريافت گل خورده بيشتر در خانه از دور رقابت ها حذف شد. در بازي رفت اسپورتينگ دو بر يك به پيروزي رسيد و با توجه به اين نتيجه دو تيم در مجموع به تساوي ۴-۴ رسيدند كه اسپورتينگ به واسطه گل زده در خانه حريف به فينال راه يافت.
در اين بازي پرگل كنت پرز (۶) استين هيوگمز (۷۹) و جالينس (۱۰۹) براي آلكمار گلزني كردند و ليدسون (۴۵) و ميگوئل گارسيا (۱۲۰) براي اسپورتينگ گلها را به ثمر رساندند.
اين بازي بعد از نتيجه دو بر يك در وقت قانوني به وقت اضافي كشيده شد.
فينال اين بازيها روز ۲۸ ارديبهشت ماه در ورزشگاه خوزه آلوالاده پرتغال برگزار مي شود.
مكان برگزاري فينال قبل از مشخص شدن فيناليست ها انتخاب مي شود.

فدراسيون وزنه برداري بايد مسائل ايوانف را حل كند
گروه ورزشي: مهندس مهدي قدمي در رابطه با اظهارات سرمربي تيم ملي وزنه برداري كه تهديد كرده بود اگر تا يك ماه آينده امكانات مورد نياز نرسد تمرينات تيم ملي را متوقف خواهد كرد، اظهار داشت: هنوز خواسته اي به صورت رسمي از سوي فدراسيون وزنه برداري به ما اعلام نشده است. معاون سازمان تربيت بدني با اعلام اينكه با تشكيل سيستم جديد مركز توسعه ورزش قهرماني، بالاترين مرجع براي اين مركز، فدراسيون است و در تمام موارد داخلي مسئولان فدراسيون تصميم گيري مي كنند، اضافه كرد: بحث خواسته هاي ايوانف نيز يك موضوع داخلي است و خود فدراسيون بايد تمام مسائل را حل كند.

فوتبال اروپا
انگليس
چلسي _ چارلتون
آستون ويلا _ منچسترسيتي
بلكبرن _ فولام
كريستال پالاس- ساوتهمپتون
اورتون _ نيوكاسل
ميدلزبرو _ تاتنهام
نوريچ سيتي _ بريمنگهام سيتي
پورتس موث _ بولتون
منچستر يونايتد _ وست بروميچ
آلمان
فرايبورگ _ كايزرسلاترن
ماينتز _ بايرن مونيخ
نورمبرگ _ بوخوم
اشتوتگارت _ هانوور
هرتابرلين _ ولفسبورگ
لوركوزن _ روستوك
آرمينيا بيلفلد - شالكه
اسپانيا
آتلتيكو بيلبائو _ زاراگوزا
اوساسونا _ مايوركا
بتيس _ سويل
رئال مادريد _ راسينگ سانتادر

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |