شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۹۱ - May 7, 2005
حضرت اميرالمؤمنين علي(ع): فرزندم! هيچ فقري سخت تر از ناداني نيست، و هيچ ناداريي بدتر از ناداري عقل نيست.
غررالحكم / ۲۰
امروز با حافظ
بنفشه در قدم او نهاد سر به سجود
كنون كه در چمن آمد گل از عدم به وجود
ببوس غبغب ساقي به نغمه ني و عود
بنوش جام صبوحي به ناله دف و چنگ
قدرداني كميته ناشران داخلي از رعايت ضوابط و قوانين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران
عرضه كتاب در نمايشگاه بين المللي بايد تابع مقررات باشد
گروه ادب و هنر: كميته ناشران داخلي هجدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران بر لزوم رعايت مقررات و ضوابط حضور ناشران در نمايشگاه كتاب تاكيد كرد.
محمد جواد مرادي نيا مدير كميته ناشران داخلي هجدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران با قدرداني و تشكر از همه ناشراني كه ضمن حضور فعال در نمايشگاه كتاب تهران، مقررات نمايشگاه را رعايت كرده اند گفت: ضوابط حضور ناشران در نمايشگاه بين المللي كتاب تهران هنگام ثبت نام به همه ناشران متقاضي داده شده است. از اين رو انتظار مي رود ناشران شركت كننده در نمايشگاه اين ضوابط و مقررات را رعايت كنند.
به گزارش روابط عمومي خانه كتاب وي با ابراز خوشحالي از اين كه اكثر ناشران بخش داخلي اين ضوابط را رعايت كرده اند اظهارداشت: نمايشگاه بين المللي كتاب تهران شايد مهم ترين رويداد فرهنگي كشور باشد كه با استقبال بسيار خوب علاقه مندان به حوزه نشر و نوشتار مواجه مي شود. به همين خاطر شايسته است حضور گسترده مردم را قدر بدانيم و به پاس اين حضور، ضوابط و مقرراتي را كه براي تسهيل امور نمايشگاه و فعاليت ناشران پيش بيني شده است رعايت كنيم و با درنظرگرفتن اين نكته كه علاقه مندان به نمايشگاه كتاب خواستار تهيه تازه ترين كتاب هاي حوزه نشر هستند، طبق تصميم شوراي برنامه ريزي نمايشگاه، تنها عرضه كتاب هايي كه از ابتداي سال ۸۱ تا پايان سال ۱۳۸۳ مجوز نشر گرفته اند در نمايشگاه كتاب مجاز است.وي با تاكيد بر اين نكته كه در همه نمايشگاه هاي كتاب در كشورهاي مختلف جهان نيز تنها تازه ترين كتاب ها اجازه حضور در نمايشگاه را پيدا مي كنند افزود: طبيعي است كه برگزاركنندگان نمايشگاه به خاطر احترام به خيل عظيم مخاطبان نمايشگاه كتاب اين قاعده را تنظيم و اجرا كنند.
به گفته مرادي نيا براساس ضوابط حضور ناشران در نمايشگاه كتاب، ناشران سراسر كشور اعم از خصوصي يا دولتي كه پروانه نشر معتبر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گرفته و بيش از ۳۴ عنوان كتاب منتشر كرده باشند مي توانند در نمايشگاه امسال شركت كنند.
وي گفت: طبيعي است كه كتاب هاي ناشراني كه اين ضوابط را رعايت نكرده باشند امكان عرضه و فروش پيدا نكنند، چراكه نمايشگاه بين المللي كتاب محل عرضه كتاب هاي قديمي نيست.
مدير كميته ناشران داخلي در بخش ديگري از اظهارات خود با تاكيد بر اين نكته كه كتاب هاي عرضه شده در هجدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران نبايد در محاكم قضايي پرونده مفتوح داشته باشند گفت: اين نكته هنگام ثبت نام ناشران براي شركت در نمايشگاه بين المللي كتاب تهران مورد تاكيد قرار گرفته است. بنابراين طبيعي است كه كميته ناشران داخلي در اين باره براساس دستورالعمل انضباطي نمايشگاه كتاب اقدام كند.
وي با اشاره به اين كه تاكنون فقط موارد بسيار ناچيزي از اين دست در نمايشگاه هجدهم مشاهده شده است اظهارداشت: اهتمام به حفظ قوانين و مقررات نمايشگاه بين المللي كتاب تهران از سوي ناشران شركت كننده در نمايشگاه جاي تقدير دارد.
وي در ادامه سخنانش با اشاره به اين كه هر ناشر كه داراي غرفه مستقل است حداكثر مي تواند نمايندگي ۴ ناشر ديگر را كه كمتر از ۴۰ عنوان كتاب منتشر كرده اند به عهده بگيرد اظهارداشت. ناشراني كه خودشان در نمايشگاه بين المللي كتاب تهران شركت كرده اند نمي توانند به ناشر ديگري نمايندگي بدهند.وي افزود: البته ناشراني كه نمايندگي فروش و عرضه توليدات خود را به موسسات ديگري واگذار كرده اند مي بايست موافقت نامه كتبي با آن موسسه امضا كرده باشند. ضمن اين كه هر ناشر مي تواند نمايندگي عرضه محصولات خود را صرفا به يك ناشر واگذار كند.مرادي نيا همچنين ارايه و فروش كتاب هايي را كه مجوز چاپ آنها از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي صادر نشده است تخلف ذكر كرد و گفت: براساس ضوابط حضور ناشران در نمايشگاه كتاب، فروش كالاي غيركتاب نيز در نمايشگاه ممنوع است.

۸ فيلم ايراني در جشنواره مونيخ
هشت فيلم ايراني در بيستمين جشنواره بين المللي فيلم مونيخ كه از ۱۶ ارديبهشت آغاز و تا ۲۴ ارديبهشت ادامه خواهد داشت، شركت مي كنند.
برپايه اعلام سايت اينترنتي جشنواره فيلم مونيخ، فيلم هاي «تابوها» از ميترا فراهاني، «از پس برقع» از مهرداد اسكوئي، «دوكمانچه» و «زيارت» از بهمن كيارستمي، «جنگ تمام شد» و «دف و دايره زنگي» از بهمن قبادي، «قطار ساعت صفر» از بابك شيرين صفت و «ايدز، ايران سال ۱۳۸۳» از كمال بهار و محمد احساني در اين جشنواره به نمايش گذاشته مي شود.
در جشنواره بين المللي فيلم مونيخ بيش از ۷۰ فيلم بين المللي براي كسب جوايز جشنواره رقابت مي كنند.
جايزه «فيلم مستند شبكه تلويزيوني بايربشه روندفونك» ، جايزه «فيلم مستند خاص» و جايزه «افق ها» از جمله جوايز جشنواره سال جاري فيلم مونيخ است.

هفته سينماي ايران در استانبول آغاز شد
ايرنا: هفته  فيلمهاي  ايراني  با نمايش  چهار فيلم  از روز پنجشنبه  در شهراستانبول  آغاز شد.
در هفته  فيلمهاي  ايراني  كه  به  همت  رايزني  فرهنگي  ايران  در استانبول ترتيب  داده  شده  است ، فيلمهاي  زماني براي مستي  اسبها از بهمن  قبادي ، تخته سياه  از سميرا مخملباف ، نوبت  عاشقي  از محسن  مخملباف  و ده  ازعباس  كيارستمي در سالن  سينماي  فرهنگسراي  شهرداري  بيكوز استانبول  درمعرض  ديد علاقه مندان  سينما در تركيه  قرار خواهد گرفت .
صنعت  سينماي  ايران  و موفقيتهاي  سينماي  ايران  در صحنه  جهاني  در سالهاي گذشته  مورد توجه  هنرمندان  و صاحب  نظران  سينما در تركيه  قرار گرفته  است .
در طول  سالهاي  گذشته  شهرهاي  استانبول  و آنكارا به  كرات  شاهد برپايي هفته هاي  فيلم  ايران  بوده  است .

برگي از تاريخ
سالروز سقوط «دين بين فو» و شكست فرانسه از ويتنامي ها
هفتم مه در طول تاريخ شاهد رويدادهاي متعدد بود كه برخي از آنها از اين قرار است: در سال ۳۱۱ ميلادي گايوس گالريوس امپراتور وقت روم درگذشت. وي در جنگ سال ۲۹۶ ميلادي در كنار فرات (سوريه) از ايران شكست خورده و فراري شده بود ولي چند ماه بعد (سال ۲۹۷) باز گشته بود و به ارتش ايران شبيخون زده و تلفات وارد ساخته و آن را از نظم سازماني خارج كرده بود به گونه اي كه نرسي، شاه وقت، با دادن امتياز، پيشنهاد صلح داد. در سال ۶۸۵ ميلادي مروان اول (مروان حكم) چهارمين خليفه سلسله امويان در دمشق جان سپرد. در سال ۱۳۵۵ ميلادي به دستور كنت هنري ۱۲۰۰ يهودي در توليدو اسپانيا اعدام شدند. در سال ۱۴۲۹ محاصره اورلئان فرانسه توسط هواداران ژاندارك شكسته شد و انگليسي ها فرار كردند. در سال ۱۹۱۳ پارلمان انگلستان با دادن حق رأي (انتخابات) به بانوان اين كشور مخالفت كرد. در سال ۱۹۴۷ ژنرال مك آرتور فرمانده نيروهاي آمريكا در ژاپن بر قانون اساسي تازه اين كشور كه با نظر آمريكايي ها تدوين شده بود صحه گذارد. دكتر مصدق نخست وزير دولت مليون در مصاحبه اي كه هفتم ماه مه سال ۱۹۵۲ (ارديبهشت ۱۳۳۱) در رسانه هاي آمريكا انتشار يافت گفته بود: استعمار ساير ملل كه از قرن پانزدهم آغاز شده به اين آساني ريشه كن نخواهد شد و مي دانيم كه استعمار در هر برهه به لباسي در مي آيد. ما نخستين سنگ بناي اين مبارزه را قرار داده ايم. ما به درخت كهن استعمار، توفان وار، تكان شديد وارد ساخته ايم. هرچند سادگي است اگر تصور رود كه با اين يك تكان، اين درخت تنومند ريشه كن خواهد شد. به همانگونه كه استعمارگران هر وقت كه لازم باشد براي حفظ منافع خود با يكديگر متحد مي شوند، ما استعمار زدگان هم اگر بخواهيم موفق شويم بايد متحد گرديم و بايد بدانيم كه استعمارگران نمي خواهند ما را متحد ببينند.
و اينك برگ امروز: هفتم مه ۱۹۵۴ داوطلبان مسلح ويتنامي مركب از كمونيست ها و ناسيوناليست ها با هدايت ژنرال جياب، نابغه جنگ هاي ميهني و نامنظم، دژ «دين بين فو» را گشودند و هزاران تن از ورزيده ترين افسران و سربازان فرانسه را به اسارت گرفتند و به استعمار فرانسه بر وطن خود و سراسر شبه جزيره هندوچين پايان دادند. جياب متولد ۱۹۱۱ قبلاً يك دبير تاريخ در دبيرستان ها بود.
www.iranianshistoryonthisday.com

تازه هاي دنياي رسانه ها
مسكو: مراسم و مذاكره
مراسم شصتمين سال پايان جنگ جهاني دوم در اين هفته در ميدان سرخ مسكو با حضور پنجاه رئيس دولت از جمله رهبر چين و رئيس جمهور آمريكا برگزار مي شود زيرا كه ارتش شوروي بود كه برلن را تصرف كرد و به عمر رايش سوم پايان داد. در اين مراسم سران استوني و ليتواني كه قبلاً بخشي از شوروي بودند شركت نمي كنند. رئيس جمهور آمريكا كه پيش از ورود به مسكو، از لتوني و هلند ديدن مي كند و بعداً به گرجستان مي رود در آستانه اين ديدارها، در يك مصاحبه تلويزيوني جمهوري «بلاروس» را آخرين ديكتاتوري در اروپا خواند و اشاره كرد كه مردم اين كشور هم بايد همانند گرجي ها، اوكرايني ها و قرقيزها به آن ديكتاتوري پايان دهند. از سوي ديگر، مطبوعات غرب در مقالاتي خواستار شده اند كه پوتين پيمان عدم تجاوز مورخ سال ۱۹۳۹ هيتلر و استالين را كه باعث تصرف بالتيك و بخشي از لهستان شد تقبيح كند، ولي ننوشته اند كه لهستان و سه سرزمين بالتيك قبلاً هم بارها ضميمه روسيه بودند.
مراسم مسكو تقريباً همزمان با سالروز تصويب طرحي در دوماي روسيه برگزار مي شود كه ضمن آن انحلال شوروي عملي غير قانوني خوانده شده است. اين طرح در مه ۱۹۹۶ به تصويب رسيد. اگر رئيس جمهور روسيه (قبلي و يا فعلي) اين طرح را امضاء كرده و قانون شده بود، كشورهاي بالتيك شوروي به «ناتو» نمي پيوستند و آن رويدادها در گرجستان، اوكراين و قرقيزستان روي نمي داد و خواست هاي ديگر به ميان نمي آمد و از روسيه خواسته نمي شد كه به سبك غرب انتخابات برگزار كند و گرنه دمكراسي خوانده نخواهد شد. اينك اين سئوال به ذهن مي آيد: در جايي كه جهانيان را از چند بمب اتمي احتمالي كره شمالي مي ترسانند، چطور روسيه با هزاران بمب از اين دست اجازه مي دهد وارد حريم آن شوند و هر كار كه بخواهند بكنند؟
لندن: پيروزي با يك سوم آراء
در انتخابات پارلماني انگلستان كه پنجشنبه برگزار شد حزب كارگر باز هم اول شد ولي با باختن ده ها كرسي و به دست آوردن تنها ۳۶ درصد از كل آراء. تحليل اين انتخابات كه در قديمي ترين كشور پارلماني جهان و مهد دمكراسي مدرن صورت گرفت نشان مي دهد كه بشر تا تحقق فرضيه هاي دمكراسي راه درازي در پيش دارد. طبق فرضيه هاي فلاسفه يونان باستان، دمكراسي يعني حكومت مردم كه نمايندگان آنان بايد در هر تصميمي خواست و نظر موكلان را اعمال كنند نه صرفاً نظر و خواست و منافع خود را. آنها همچنين بايد با موكلان خود تماس مستقيم و دائمي داشته باشند. فرضيه هاي بعدي در تكامل نظرات آن فلاسفه است و سخن از انتخاب شايسته ترين عضو جامعه براي مديريت آن به ميان مي آورد. يكي از اين فرضيه ها نظريه «فارابي» است كه مي گويد: اين مردمند كه بايد بروند بهترين و كاملترين فرد را بيابند و وكيل و مدير خود كنند و اگر شرايط در يك نفر جمع نباشد، شورائي مركب از بهتر ها را موقتاً جانشين وكيل و مدير سازند. بنابراين، نامزد را هم مردم بايد تعيين كنند و بايد واجد شرايط «بهتر ها و يا بهترين» باشد. آيا در انگلستان كه دست كم ۸۰۰ سال سابقه انتخابات دارد چنين شد؟ احزاب نامزدها را و عمدتاً همان هايي كه قبلاً آن سمت را داشتند معرفي كردند و واضح است كه چنين وكيلاني به حرف حزب گوش مي كنند، همان سازماني كه هزينه تبليغات آنان را متقبل شده است نه خواست مردم و رأي دهندگان را و ميان وكيل و موكل شايد ملاقاتي صورت نگرفته و تماسي هم برقرار نباشد. وكيل نبايد مادام العمر در اين سمت باشد زيرا كه به تدريج افرادي بهتر وارد جامعه مي شوند. هر انتخاباتي كه انجام مي شود ندا مي دهد كه بايد راه عملي تر براي تحقق فرضيه هاي دمكراسي يافت شود. نتايج انتخابات همچنين ثابت مي كند كه يك فرضيه واحد هم نمي تواند ضابطه تمرين دمكراسي براي همه ملل باشد و در اينجاست كه بحث از «دمكراسي ملي» پيش مي آيد كه علماي علم حكومت در هر كشوري بايد گرد هم بنشينند و جزئيات آن را تدوين كنند و قوانين انتخابات بر پايه نظرات آنان اصلاح گردد تا وكيل، هرچه بيشتر مظهر اراده و تجلي گاه خواست موكلان باشد، نه اين كه وارد ميدان سياست شود و راه خود را برود و منافع خويش را در نظر بگيرد.
توني بلر ۵۲ ساله در انتخابات پريروز انگلستان در حوزه انتخابيه اش (منطقه سجفيلد) انتخاب شد ولي با آرايي كمتر. پدر يك نظامي كه در عراق كشته شده بود و خود را بر ضد نخست وزير از اين حوزه نامزد كرده بود چهار هزار و ۲۵۲ رأي سابق او را از آن خود كرد. با توجه به اين كه برخي از انتخاب شدگان حزب كارگر هم با سياست هاي بلر موافقت نداشته اند و اعضاي هيأت رئيسه پارلمان هم انتخابي نيستند، دولت بعدي حزب كارگر از استحكام برخوردار نخواهد بود و بعيد است كه توني بلر بتواند تا پايان دوره، نخست وزير باشد. تفسير شده است كه در انتخابات پريروز انگلستان هم مانند انتخابات نوامبر گذشته آمريكا، اكثريت كرسي ها به دست تأييدكنندگان اشغال نظامي عراق افتاد. رأي دهندگان انگليسي با اين اقدام خود عملاً بر ادامه سياست چهارصد ساله استعماري لندن صحه گذاشتند.

۴ فيلم جديد در جشنواره دفاع مقدس
چهار فيلم بلند سينمايي ديگر به دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس راه يافت. به گزارش معاونت روابط عمومي و ارتباطات دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس فيلم هاي «جايي براي زندگي» ساخته «محمدرضا بزرگ نيا» ، «پيك نيك در ميدان جنگ» ، سيد رحيم حسيني، «عروس افغاني» ابوالقاسم طالبي و «دفتري از آسمان» پرويز شيخ طادي براي شركت در بخش مسابقه اين جشنواره برگزيده شدند.دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس از سوم تا هفتم خردادماه در تهران و خرمشهر برگزار مي شود.

بهارستان
نقل است كه روزي مرغي بيامد و بر دست شيخ نشست.
شيخ فرمود كه: اين مرغ چون از من ايمن است بر دست من نشست.
در ذكر شهريار كازروني _ تذكره الاولياي عطار

پاسخ به پرسش پزشكي
زگيل
دكتر روزنفلد در پاسخ به اين سئوال كه آيا زگيل (وارتز) مسري است پاسخ مثبت داده و گفته است كه سرايت آن سريع و شديد نيست، بايد احتياط كرد. اين بيماري ويروسي پوستي از يك نقطه از بدن يك فرد هم مي تواند به نقاط ديگر بدن همان فرد سرايت كند. اين عارضه كه معمولاً روي دست، انگشت و بازو ظاهر مي شود و سطحي ناصاف دارد سرطاني نيست. ويروس پاپيلوما آن را به وجود مي آورد. براي از ميان بردن زگيل، داروهاي متعدد موجود است ازجمله اسيد ساليسيليك.

نگارستان
001560.jpg
۱- روضه الانوار (كتاب)
۲- هنرمند: ناشناس
۳- نام و مشخصات اثر: روضه الانوار / قطع وزيري / كاغذ: حاشيه اوراق كتاب قطعه اي مذهب مجدول كمنددار و اوراق متن، قطعه زرافشان با حاشيه الوان مذهب و بنفش و مزين به اشكال حيوانات / ۵ نگاره / جلد: مقواي بوم زيتوني مذهب مينا حاشيه قرمز و داراي شقايق و مينا و متن طلايي، سبز و قرمز.
۴- محل نگهداري اثر: كتابخانه كاخ گلستان؛ (در حال حاضر در موزه هنرهاي معاصر تهران در نمايشگاه شاهكارهاي نگارگري ايران)

نخستين دانشنامه بازيگران منتشر شد
گروه ادب و هنر: نخستين دانشنامه بازيگران به سرپرستي بهزاد رحيميان و همكاري جمعي از نويسندگان و مترجمان شناخته شده سينما و پس از چند سال كار فشرده، در دو جلد و نزديك به ۱۳۰۰ صفحه از سوي انتشارات روزنه كار همزمان با نمايشگاه بين المللي كتاب تهران عرضه شده است.
اين كتاب دومين كتاب از مجموعه دست اندركاران سينما است كه پس از انتشار دانشنامه آهنگسازان سينما به بازار كتاب عرضه مي شود.در اين دانشنامه تمامي بازيگران تاريخ سينما از ابتدا تا سالهاي اخير با تحليل سبك بازيگري آنها و اطلاعات فيلم شناختي آمده است.به گفته ناشر دانشنامه بازيگران، كتاب سوم اين مجموعه كه به كارگردانان سينما اختصاص دارد نيز در دست تدوين و تهيه است و در آينده به بازار كتاب عرضه خواهد شد.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمود احمدي نژاد
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۴۹۸۳۸۱


گشتي در دنياي خبرها
روزه سكوت
سانتياگو: تماشاگران يك تيم فوتبال در شيلي براي نشان دادن اعتراض خود نسبت به قضاوت يك داور در بازي بعدي تيمشان به مدت ۹۰ دقيقه سكوت اختيار كردند.
اين تماشاگران براي اينكه اعتراض خود را به گوش فدراسيون فوتبال برسانند در جريان يكي از بازي هاي خانگي تيم مورد علاقه شان، در طول ۹۰ دقيقه بازي ساكت ماندند و بدون اينكه كوچكترين صدايي توليد كنند روي سكوها نشستند و حتي زماني كه تيم شان گل  زد، عكس العملي از خود نشان ندادند.
درخواست غرامت از بيمارستان
نيويورك: يك بيمار درخواست ۷۵ هزار دلار غرامت از يك بيمارستان كرده است.
در سال ۲۰۰۳ هنگامي كه وي در اين بيمارستان تحت عمل جراحي كتف قرار گرفت، پرستاران يك تكه كوچك اسفنج داخل كتف وي جا گذاشتند به همين دليل پس از گذشت چند ماه، كتف مرد عفوني شد و به دليل درد شديد براي مدت زمان طولاني در بيمارستان بستري گرديد.
به همين دليل وي عليه پزشكان و پرستاران بيمارستان شكايت كرده و از آنها غرامت خواسته است. ۴۵ هزار دلار از اين غرامت هزينه هاي پزشكي ناشي از بستري مجدد در بيمارستان و ۳۰ هزار دلار بقيه مربوط به دستمزدي است كه اين مرد در زمان بستري شدن نتوانست از اداره محل كار خود دريافت كند.
مار در صبحانه
لندن: يك پسربچه ۵ ساله در انگليس حين صرف صبحانه يك مار ۶۰ سانتيمتري داخل ظرف صبحانه خود پيدا كرد. هنگامي كه اين پسربچه مشغول خالي كردن جعبه كورن فلكس داخل كاسه شير بود ناگهان يك مار ۶۰ سانتيمتري از داخل جعبه بيرون آمد كه خوشبختانه غيرسمي و بي آزار بود. قرار است شركت توليد كننده كورن فلكس پاسخگوي ماجرا باشد.
خطاي پيرمرد
وين: يك پيرمرد در اتريش كه مأموران آتش نشاني را با چند سارق اشتباه گرفته بود آنها را تهديد به مرگ كرد. پس از اينكه مأموران آتش نشاني مطلع شدند يكي از واحدهاي مجتمع مسكوني محل زندگي پيرمرد طعمه حريق شده است به طرف اين مجتمع به راه افتادند اما پيرمرد ۷۹ ساله مأموران را تهديد كرد در صورت وارد شدن به مجتمع با اسلحه به سويشان شليك خواهد كرد. مأموران به ناچار پليس را خبر كردند و نيروهاي امنيتي پيرمرد را دستگير و اسلحه اش را توقيف كردند.
۱۷ سال زندگي با گلوله
ديترويت: در سال ۱۹۸۸ در زماني كه رونالد  ريگان رئيس جمهور آمريكا بود و اتحاد جماهير شوروي وجود داشت يك كارگر در آمريكا در حالي كه مشغول پنچرگيري لاستيك خودرو بود مورد اصابت گلوله قرار گرفت. در آن زمان اين مرد صداي شليك چند گلوله را شنيد كه يكي از آنها به پشت سر وي اصابت كرد.
پزشكان پس از عكسبرداري از سر او اعلام كردند اين گلوله زيرپوست سر وي قرار دارد اما وارد جمجمه نشده است به همين دليل خطري، تهديدش نمي كند اما بهتر است كه با انجام عمل جراحي آن را از سر خود خارج كند. اما اين مرد كه هم اكنون ۴۱ ساله است، پيشنهاد پزشكان را نپذيرفت و در حالي كه گلوله داخل سرش بود به زندگي ادامه داد. سرانجام دو هفته پيش وي به سردردهاي بسيار شديد مبتلا شد و به همين دليل پزشكان گلوله را از سرش خارج كردند.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز: ساعت ۱۳و ۱ دقيقه
اذان مغرب امروز: ساعت ۲۰ و ۱۵ دقيقه
اذان صبح فردا: ساعت ۴ و ۳۱ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۶ و ۶ دقيقه

گل و گياه
گل مخروطي صورتي
001557.jpg
نام علمي: Echinaceo Purpurea, Robert Bloom
خانواده: COMPOSITAE
گياهي است دائمي با ساقه هاي كركدار كه داراي دو نوع برگ مي باشد، يكي برگهاي پايه اي كه از پايين ترين قسمت ساقه در سطح زمين مي رويند، ديگري برگهاي ساقه اي كه در طول ساقه ظاهر مي شوند. گلها بزرگ، شبيه گل مينا و صورتي رنگ با مخروطي قهوه اي رنگ در مركز مي باشند و در فصل تابستان ظاهر مي شوند.
نيازها: مكان كاملا آفتابي، خاك عميق و غني از هوموس، نسبتا مرطوب و داري زهكش خوب، جهت گلدهي بيشتر گلهاي پژمرده را مرتبا از انتهاي ساقه گلدار مي چينند. حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵- درجه سانتيگراد است.
ازدياد: از طريق كاشت بذر در دماي ۱۳ درجه سانتيگراد در بهار، تقسيم بوته در پاييز يا بهار و يا قلمه هاي ريشه از آخر پاييز تا اول زمستان امكان پذير است.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |