برای افزایش و ارتقا عملکرد مترو تهران تنها تامین ناوگان کافی نیست و زیرساخت های مربوط به آن هم نیاز به بهسازی و نوسازی دارد. نوسازی و بهسازی بخش روباز و غیر تونلی خط یک مترو تهران در بخش جنوبی این خط بعد از گذشت ۲۳ سال انجام شد.

به گزارش همشهری آنلاین- مهدی اسماعیل پور، فاز اول پروژه نوسازی و بهسازی این خط که از اواخر سال گذشته آغاز شده بود، در فروردین ۱۴۰۴ به پایان رسید و خدمات رسانی در این مسیر از ۱۶ فروردین از سرگرفته شد.

اجرا در ۲ فاز:

فاز اول: ایستگاه علی آباد تا ایستگاه شهرری به طول ۴ کیلومتر(۸ کیلومتر رفت و برگشت)

فاز دوم: ایستگاه علی‌آباد تا ایستگاه شوش به طول ۴ کیلومتر(۸ کیلومتر رفت و برگشت)

مشخصات فاز اول پروژه:

نام پروژه: بهسازی و نوسازی قطعه جنوبی خط یک متروی تهران

به طول: ۴ کیلومتر

در محدوده: بین ایستگاه علی آباد تا شهر ری

مدت زمان عملیات اجرایی: اول تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۴

جبه های کاری: ۲۰ جبهه کاری به صورت شبانه روزی

زمان اجرای فاز دوم: جمعه ها و روزهای تعطیل

تاثیر پروژه بر عملکرد مترو تهران:

-ارتقا ایمنی، کیفیت و بهره وری حرکت

-افزایش طول عمر ناوگان

مراحل انجام کار:

۱-خارج شدن ریل و بالاست و... دیگر بخش های فرسوده

۲- نوسازی و بهسازی با استفاده از مصالح و تجهیزات جدید

هزینه پروژه:

۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار کل و هزینه اولیه پروژه(فاز اول و دوم)

۱۰۰ میلیارد تومان هزینه اجرای فاز اول