شما می‌توانید پای گوشت و سیب زمینی را با پوره سیب زمینی به صورت داغ میل کنید

زمان تهیه: 50 دقیقه به علاوه زمان سرد شدن
زمان پخت: 20 دقیقه
برای 6 نفر

مواد لازم برای نان شیرینی

آرد: 300 گرم به علاوه مقداری برای پاشیدن روی آن
نمک: به مقدار لازم
کره: 75 گرم
روغن نباتی: 75 گرم
آب: 6- 5 فاشق غذاخوری
شیر برای جلا دادن: یک قاشق غذاخوری

مواد لازم برای داخل پای

پیاز خرد شده: یک عدد
هویج خرد شده: 2 عدد
گوشت گوساله چرخ کرده: 250 گرم
کچاب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری    
آرد: یک و نیم قاشق غذاخوری
نمک: نصف قاشق چایخوری
فلفل سیاه: به مقدار لازم
 سیب زمینی پخته وخرد شده: یک عدد بزرگ

طرز تهیه:

1- برای نان پای: کره را حرارت داده، آرد و نمک را به آن اضافه کنید. 5 قاشق غذاخوری آب سرد درون آن بریزید و مخلوط را به صورت توپ درآورید. در صورت لزوم می توانید از آب بیشتری  استفاده کنید،  سپس 20 دقیقه آن را در جایی گذارده تا سرد شود.

2- در یک قابلمه متوسط پیاز، هویج و گوشت را با حرارت زیاد سرخ کنید، تا قهوه ای رنگ شوند، سپس حرارت را کم کرده، کچاب گوجه فرنگی، آرد و چاشنی‌ها را به آن اضافه کنید.

3- آن‌ها را برای یک دقیقه بپزید،  سپس سیب زمینی‌ها را همراه با 150 میلی‌گرم آ ب به مخلوط فوق اضافه کرده، بگذارید بجوشند،  سپس حرارت را کم کرده،  تا 15 دقیقه دیگر بگذارید بجوشند،  پس از آن صبر کنید تا سرد شوند.

4- فر را روی 200 درجه سانتی‌گراد یا 6 گاز حرارت دهید. روی خمیر آرد بپاشید و با وردنه   3‌/2 آن را در کف و کناره‌های قالب کیک 20 سانتی‌متری چهارگوش با 4 سانتی‌متر عمق پهن کنید.

5- مایه پای خنک شده را اضافه کنید،  سپس باقیمانده خمیر را روی آن پهن کنید.       کناره‌های خمیر را کمی مرطوب کنید و به سمت پایین فشار دهید تا خوب بچسبد.

6- با یک چنگال روی پای،  رد بیاندازید سپس برای جلا و لعاب مقداری شیر روی آن بریزید و به مدت 30 دقیقه آنرا حرارت دهید تا طلایی رنگ شود. شما میتوانید پای آماده شده را با سس گوشت یا پوره سیب‌ زمینی میل کنید.

برچسب‌ها