همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت بهداشت و درمان افغانستان گفت: در انفجار امروز در استان لوگر 26 نفر کشته و ده نفر دیگر زخمی شده‌اند

 به گزارش واحد مرکزی خبر از کابل، احمد فرید راعد دقایقی پیش در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار صدا و سیما در کابل گفت: براثر این انفجار که هشت صبح امروز 18 تیر به وقت محلی در شهرستان محمد آغه استان لوگر روی داد 26 نفر از جمله افراد غیرنظامی و نیروهای پلیس کشته و بیش از ده نفر دیگر زخمی شدند.

وی بابیان اینکه مجروحان این انفجار به بیمارستان محمد آغه منتقل شده اند، گفت: بیشتر قربانیان این انفجار دانش آموزان افغان هستند.

راعد حال شماری از مجروحان این حادثه را وخیم اعلام کرد وگفت: احتمال می‌رود این مجروحان به بیمارستان‌های کابل منتقل شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان افغانستان خاطرنشان کرد: این حادثه زمانی روی داد که یک کامیون حامل مواد منفجره که در مسیر پایگاه نیروهای آمریکایی عمدا واژگون شده بود، پس از تجمع نظامیان آمریکایی و مردم منطقه، با کنترل از راه دور منفجر شد.

تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته و از تلفات احتمالی نیروهای آمریکایی در این انفجار گزارشی منتشر نشده است.

اوایل امسال مقامات آمریکایی با اعزام نیروهای بیشتر به استان لوگر و دیگر مناطق افغانستان ادعا کردند، امنیت را در این مناطق تامین می‌کنند اما به نظر می‌رسد با افزایش نظامیان آمریکایی اوضاع امنیتی این کشور وخیم تر شده است.