همشهری آنلاین: محمود احمدی نژاد در نخستین دیدار خود پس از اعلام نتایج انتخابات در وزارت اطلاعات با وزیر، معاونین، مدیران و کارکنان وزارت اطلاعات دیدار و از آنان تشکر کرد.

به گزارش فارس رئیس‌جمهور در این دیدار با بیان اینکه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حقیقت نوعی رفراندوم بود گفت: ملت ایران در این مسیر پیروز شدند و دشمنان علی‌رغم توطئه‌های پنهان و آشکاری که جهت براندازی نرم طراحی کرده بودند، شکست خورده و به اهدافشان نرسیدند.

محمود احمدی‌نژاد در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های این وزارتخانه در پیشگیری، شناسایی و مقابله با عناصر توطئه‌گر داخلی و وابسته به بیگانگان اظهار داشت: وظیفه وزارت اطلاعات در خصوص انتخابات و حوادث پس از آن این است که آسیب شناسی و نقاط ضعف را مشخص نماید.

رئیس جمهور با بیان اینکه شان وزارت اطلاعات این است که یک قدم از مسئولین نظام جلوتر باشد، تصریح کرد: وزارت اطلاعات باید جهانی بیاندیشد و رویکردها بایستی متناسب با تراز جهانی باشد.

رئیس‌جمهور انگیزه کارکنان وزارت اطلاعات را انسان‌هایی الهی و آرمانی دانست و گفت: باور من این است که وزارت اطلاعات یک عبادتگاه، کانون و خاستگاه بهترین، انقلابی‌ترین و باصفاترین یاران امام، رهبری و خط ولایت است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود اصلاح و ساختن ایران و جهان را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و اظهار داشت: اساس انقلاب اسلامی ایران از یک طرف بر ایجاد تغییرات بنیادین در مدیریت اندیشه، فرهنگ و نظام ارزشی است و از طرف دیگر ایجاد تغییرات اساسی در معادلات جهان می‌باشد.

احمدی نژاد ماهیت انقلاب اسلامی ایران را شکستن انحصار دو قطبی بودن جهان و اثرگذاری قدرت‌های نظامی در معادلات سیاسی، انحصار علمی و علوم پیشرفته قدرتهای بزرگ و انحصار تئوریک اداره جهان عنوان کرد و بیان داشت: ما خواهان تعامل با جهان با رویکرد تغییر هستیم و در این راستا باید از همه ظرفیت‌های دنیا برای شکستن قدرت سلطه جهانی استفاده نماییم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حقیقت نوعی رفراندوم گفت: ملت ایران در این مسیر پیروز شدند و دشمنان علی‌رغم توطئه‌های پنهان و آشکاری که جهت براندازی نرم طراحی کرده بودند، شکست خورده و به اهدافشان نرسیدند.

رئیس جمهور با اشاره به اهداف دشمنان انقلاب اسلامی در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت: دشمن به دنبال این است که اقتدار ملت ایران را که با حضور 85 درصدی مردم در انتخابات به دست آمده، تضعیف نماید اما حرکت مثبت و موج دمکراسی‌خواهی که در مردم ایران به وجود آمده، اگر وارد معادلات سیاسی جهان شود، منافع جبهه استکبار را به مخاطره می‌اندازد.

برچسب‌ها