رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از سهم ۵۰ درصد موتورسواران در آمارهای مرگ و میر تصادفات خبر داد و گفت که برای کاهش این آمارها استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران یک ضرورت است.

به گزارش همشهری آنلاین؛ امروز شاهد هستیم که اغلب موتورسواران قانون شکنی می کنند. سرعت بالا، حرکات خطرناک، حرکت و پارک در پیاده‌رو، حمل بار غیرمجاز، فعالیت های غیرمتعارف و .... موارد تخلفی است که موتورسواران مرتکب می شوند. بنابراین ساماندهی آنها اولویت شهرداری و پلیس راهور است. سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به اجرای طرح خط ایست برای موتورسوارها گفت: «این طرح پیشنهادی به صورت آزمایشی برای ساماندهی موتورسیکلت‌ها در چهار تقاطع توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک اجرا می شود. پیشنهاد ما این بود که در تقاطع‌ها، محلی برای ایست موتورسیکلت ها اختصاص داده شود. چرا که گذرگاه عابر پیاده در ابتدای معابر قرار گرفته و بلافاصله پس از آن محل ایست خودروهاست و صف طولانی از موتورها پشت چراغ تشکیل می شود و به روش های مختلف، راکبان خود را به تقاطع و جلوی صف می رسانند و هاب تقاطع را با توقف خود پر می‌کنند و چون شاهد راهبندان به واسطه توقف خود در تقاطع می شوند، بعضاً از چراغ قرمز عبور می‌کنند.»

او همچنین تاکید کرد: «اگر قبل از گذرگاه عابر پیاده فضایی به طول ۵ تا ۱۰ متر به جای ایست خودروها به ایست موتورسیکلت‌ها اختصاص یابد و پس از آن خط ایست خودروها در نظر گرفته شود، راکبان موتور به حد زیادی برای ایست این فضای امن را تجربه می‌کنند و در تقاطع توقف نخواهند کرد. این طرح در چند تقاطع اجرایی شده و امیدواریم با همکاری پلیس و مدیریت شهری گسترش یابد.»

منبع: همشهری آنلاین